Nowości produktowe / MTB / E-Performance: karbonowe paski Gates, elektroniczna piasta z przerzutkami Rohloff i sprawdzona konstrukcja ramy z Niemiec - dzięki nowemu Nicolai EBOXX E14 tradycyjny producent wprowadza wiele innowacji technologicznych do pierścienia E-MTB.
W zeszłym sezonie specjaliści od inżynierii mechanicznej z Nicolai zaprezentowali swój pierwszy e-rower górski, ION G16 EBOXX. Geometria Geolution, która została ustalona przez kilka lat w rowerach „analogowych”, spotyka się tutaj z wysoką jakością wykonania Wyprodukowano w Niemczech oraz mocny silnik Bosch Performance CX ze zintegrowanym akumulatorem Powertube. Inne kluczowe dane? Skok sprężyny 160 mm z przodu iz tyłu, eleganckie warianty wyposażenia i pięć rozmiarów ramy – te kluczowe dane również nie ulegną zmianie w sezonie 2019, ale wraz z nowym EBOXX E14 E-MTB otrzymuje dodatkowy wariant wyposażenia, który znacznie różni się od napędu paskowego i manualna skrzynia biegów Rohloff powinny spodobać się konkurencji, a szczególnie częstym kierowcom. Sam Nicolai widzi w nowym EBOXX odpowiedź na pytanie o przyszłość E-MTB.
Przejdźmy od razu do głównej atrakcji nowego roweru Nicolai E-MTB: karbonowego paska Gates w połączeniu z nową piastą przerzutki Rohloff E14. Ten ostatni i tak jest obecnie wciąż egzotycznym produktem na rynku, na 160 mm w pełni takim jak nowy Nicolai jest nawet wyjątkowy; dzięki imponującemu zakresowi 526% przewyższa nawet najnowocześniejsze przerzutki, takie jak napędy Sram Eagle, a 14 biegów można teraz zmieniać również pod obciążeniem - całkowicie elektronicznie. Nowość dla pioniera skrzyni biegów z Niemiec. Kompaktowy spust znajduje się na kierownicy i zmienia biegi w szybkiej sekwencji trzech po przytrzymaniu przycisku. Jak zwykle w firmie Rohloff, dane są nie tylko poprawne na papierze, ale szczególną uwagę zwraca się również na eksploatację o niskich wymaganiach konserwacyjnych. Nicolai trafnie łączy Rohloff E3 z paskiem węglowym Gates: W przeciwieństwie do klasycznego łańcucha, ten nie musi być smarowany i czyszczony znacznie rzadziej. Ponadto prawie się nie wydłuża i dlatego jest znacznie mniej odporny na zużycie. Dostajesz więc napęd na Nicolai EBOXX E14, który powinien przekonać szczególnie częstych kierowców.
Nicolai EBOXX E14: Wyposażenie
Sprawdzony silnik Bosch CX jest również zachowany w EBOXX E14, ale jest on połączony z nowym wyświetlaczem Kiox na rok 2019. Kompaktowy wyświetlacz jest osadzony płasko na mostku i jest zoptymalizowany pod kątem wymagań sportowych jeźdźców. Jeśli chodzi o inny sprzęt, motto brzmi – duży i nieporządny! Do duetu napędowego Rohloff-Gates dołączają koła Hope, kokpit SQlab, hamulce Magura MT7 i regulowana sztyca Vyron oraz zawieszenie Fox Factory. Opony 27,5″ pochodzą od Continental.
Ramki do zdjęć | Bramki Nicolai Ion G15 EBOXX |
widelec | Fabryka Fox 36 Float 160 |
niemy | Fabryka Fox Float X2 |
wysokość podatku | Blokada Acros Block |
trzon | Mam nadzieję, że 35 |
Lenker | Aluminium SQlab 3OX |
wirniki | Mam nadzieję, że Tech35W |
Hamulec | Magury MT7 |
Uchwyty | Ścieżka techniczna SQlab 711 |
opona | Continental The Baron Project Apex 27,5x2,6" |
siodło | SQlab 611 Ergowave Aktywny |
sztyca | Magura Cyron eLekt 150 |
korba | Mirandy 165mm |
tarcza | Koło pasowe 22t |
Silnik | Bosch Wydajność CX |
akumulator | Bosch PowerTube 500Wh |
Wyświetlacz | Bosch Kiox |
dźwignia zmiany biegów | Rohloff Speedhub E14 |
przerzutka tylna | Rohloff Speedhub E14 |
łańcuch | Gates Belt CDX |
Nicolai EBOXX E14: Geometria
Rama nadal występuje w pięciu rozmiarach ram, które powinny zadowolić rowerzystów o wzroście od 1,55 do 2,10 m - biorąc pod uwagę wymiary, może to być możliwe. Interesujące: w najmniejszym rozmiarze ramy górna rura biegnie inaczej, aby zapewnić niższy przekrok i ogólnie bardziej harmonijną geometrię dla małych rowerzystów. Inne kluczowe dane geometrii są dość ekstremalne, typowe dla Nicolai: kąt skrętu kierownicy 63.5°, kąt siedziska 77° i imponująca długość górnej rury wynosząca 662 mm w rozmiarze L są z pewnością nieznane wielu rowerzystom na początku, ale teraz sprawdziły się i są teraz używany również przez kilku innych producentów.
Geometria Nicolai EBOXX E14
S | M | L | XL | XXL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 420 | 450 | 470 | 500 | 520 |
Pozioma rura górna (w mm) | 621 | 643 | 662 | 681 | 702 |
główka ramy (w mm) | 110 | 120 | 130 | 150 | 170 |
tylny trójkąt (w mm) | 468 | 468 | 468 | 468 | 468 |
Rozstaw osi (w mm) | 1312 | 1333 | 1354 | 1376 | 1404 |
Kąt skrętu (w °) | 63.5 | 63.5 | 63.5 | 63.5 | 63.5 |
Kąt siedziska (w °) | 77 | 77 | 77 | 77 | 77 |
Zasięg (mm) | 485 | 502 | 520 | 535 | 555 |
Stosy (mm) | 589 | 598 | 607 | 625 | 643 |
Nicolai EBOXX E14 będzie dostępny w cenie 8.999 euro. Jeśli szukasz czegoś wyjątkowego i bardziej indywidualnego, możesz również zarezerwować opcję Extralove za dopłatą 400 euro: tutaj możesz nie tylko wybrać kolor ramy, ale istnieje również wiele opcji anodowania wielu małych części, takich jak porzucacze i dzwonki.
Edgara Engelbartsa mówią
Jestem naprawdę podekscytowany Nicolai EBOXX E14. Rower górski, który przyciąga wzrok. Więc Nicolai, masz coś naprawdę świetnego. Chciałbym przetestować jazdę MTB.