Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

Nowości produktowe

Nowości produktowe: Nicolai EBOXX E14: Czy E-MTB przyszłości będzie pochodzić z Niemiec?

5 Luty 2019 by Michała Faissa

Nowości produktowe / MTB / E-Performance: karbonowe paski Gates, elektroniczna piasta z przerzutkami Rohloff i sprawdzona konstrukcja ramy z Niemiec - dzięki nowemu Nicolai EBOXX E14 tradycyjny producent wprowadza wiele innowacji technologicznych do pierścienia E-MTB.

W zeszłym sezonie specjaliści od inżynierii mechanicznej z Nicolai zaprezentowali swój pierwszy e-rower górski, ION G16 EBOXX. Geometria Geolution, która została ustalona przez kilka lat w rowerach „analogowych”, spotyka się tutaj z wysoką jakością wykonania Wyprodukowano w Niemczech oraz mocny silnik Bosch Performance CX ze zintegrowanym akumulatorem Powertube. Inne kluczowe dane? Skok sprężyny 160 mm z przodu iz tyłu, eleganckie warianty wyposażenia i pięć rozmiarów ramy – te kluczowe dane również nie ulegną zmianie w sezonie 2019, ale wraz z nowym EBOXX E14 E-MTB otrzymuje dodatkowy wariant wyposażenia, który znacznie różni się od napędu paskowego i manualna skrzynia biegów Rohloff powinny spodobać się konkurencji, a szczególnie częstym kierowcom. Sam Nicolai widzi w nowym EBOXX odpowiedź na pytanie o przyszłość E-MTB.

Nicolai Eboxx E14

Sztuka frezowania Made in Germany: Drobne detale, takie jak frezy na wspornikach siodełek, przyspieszają bicie serc motocyklistów.
Wyraźna krawędź: Uderzające załamanie górnej rury nadaje rowerowi elektrycznemu Nicolai własny język projektowania.

Przejdźmy od razu do głównej atrakcji nowego roweru Nicolai E-MTB: karbonowego paska Gates w połączeniu z nową piastą przerzutki Rohloff E14. Ten ostatni i tak jest obecnie wciąż egzotycznym produktem na rynku, na 160 mm w pełni takim jak nowy Nicolai jest nawet wyjątkowy; dzięki imponującemu zakresowi 526% przewyższa nawet najnowocześniejsze przerzutki, takie jak napędy Sram Eagle, a 14 biegów można teraz zmieniać również pod obciążeniem - całkowicie elektronicznie. Nowość dla pioniera skrzyni biegów z Niemiec. Kompaktowy spust znajduje się na kierownicy i zmienia biegi w szybkiej sekwencji trzech po przytrzymaniu przycisku. Jak zwykle w firmie Rohloff, dane są nie tylko poprawne na papierze, ale szczególną uwagę zwraca się również na eksploatację o niskich wymaganiach konserwacyjnych. Nicolai trafnie łączy Rohloff E3 z paskiem węglowym Gates: W przeciwieństwie do klasycznego łańcucha, ten nie musi być smarowany i czyszczony znacznie rzadziej. Ponadto prawie się nie wydłuża i dlatego jest znacznie mniej odporny na zużycie. Dostajesz więc napęd na Nicolai EBOXX E14, który powinien przekonać szczególnie częstych kierowców.

Inżynieria mechaniczna w haku, która mieści piastę przekładni Rohloff.
Pilot Rohloff można zamontować między uchwytem a dźwignią hamulca, aby zaoszczędzić miejsce i jest ergonomicznie łatwy do uchwycenia.

Nicolai EBOXX E14: Wyposażenie

Sprawdzony silnik Bosch CX jest również zachowany w EBOXX E14, ale jest on połączony z nowym wyświetlaczem Kiox na rok 2019. Kompaktowy wyświetlacz jest osadzony płasko na mostku i jest zoptymalizowany pod kątem wymagań sportowych jeźdźców. Jeśli chodzi o inny sprzęt, motto brzmi – duży i nieporządny! Do duetu napędowego Rohloff-Gates dołączają koła Hope, kokpit SQlab, hamulce Magura MT7 i regulowana sztyca Vyron oraz zawieszenie Fox Factory. Opony 27,5″ pochodzą od Continental.

Ramki do zdjęćBramki Nicolai Ion G15 EBOXX
widelecFabryka Fox 36 Float 160
niemyFabryka Fox Float X2
wysokość podatkuBlokada Acros Block
trzonMam nadzieję, że 35
LenkerAluminium SQlab 3OX
wirnikiMam nadzieję, że Tech35W
HamulecMagury MT7
UchwytyŚcieżka techniczna SQlab 711
oponaContinental The Baron Project Apex 27,5x2,6"
siodłoSQlab 611 Ergowave Aktywny
sztycaMagura Cyron eLekt 150
korbaMirandy 165mm
tarczaKoło pasowe 22t
SilnikBosch Wydajność CX
akumulatorBosch PowerTube 500Wh
WyświetlaczBosch Kiox
dźwignia zmiany biegówRohloff Speedhub E14
przerzutka tylnaRohloff Speedhub E14
łańcuchGates Belt CDX

Magura MT7 należą do najmocniejszych hamulców na rynku i powinny niezawodnie ograniczać moc Nicolai E-MTB.

Podwozie w całości pochodzi od amerykańskiego producenta Fox - oczywiście w topowej wersji fabrycznej.
Wyświetlacz KIOX firmy Bosch znajduje się na mostku i dostarcza najważniejszych informacji podczas jazdy.

Pilot Rohloff można zamontować między uchwytem a dźwignią hamulca, aby zaoszczędzić miejsce i jest ergonomicznie łatwy do uchwycenia.
Sprawdzona moc: silnik Bosch Performance CX jest dostępny na rynku od wielu lat, ale nadal jest w pełni konkurencyjny.
Wszystkie anodowane części, takie jak dzwonek, można dopasować kolorystycznie za pomocą „opcji dodatkowej miłości”.

Nicolai EBOXX E14: Geometria

Rama nadal występuje w pięciu rozmiarach ram, które powinny zadowolić rowerzystów o wzroście od 1,55 do 2,10 m - biorąc pod uwagę wymiary, może to być możliwe. Interesujące: w najmniejszym rozmiarze ramy górna rura biegnie inaczej, aby zapewnić niższy przekrok i ogólnie bardziej harmonijną geometrię dla małych rowerzystów. Inne kluczowe dane geometrii są dość ekstremalne, typowe dla Nicolai: kąt skrętu kierownicy 63.5°, kąt siedziska 77° i imponująca długość górnej rury wynosząca 662 mm w rozmiarze L są z pewnością nieznane wielu rowerzystom na początku, ale teraz sprawdziły się i są teraz używany również przez kilku innych producentów.

Geometria Nicolai EBOXX E14

SMLXLXXL
rura podsiodłowa (w mm)420450470500520
Pozioma rura górna (w mm)621643662681702
główka ramy (w mm)110120130150170
tylny trójkąt (w mm)468468468468468
Rozstaw osi (w mm)13121333135413761404
Kąt skrętu (w °)63.563.563.563.563.5
Kąt siedziska (w °)7777777777
Zasięg (mm)485502520535555
Stosy (mm)589598607625643

Własna górna rura: w rozmiarze S brakuje charakterystycznego załamania przed główką ramy, aby rama była odpowiednia dla niskich osób.

Nicolai EBOXX E14 będzie dostępny w cenie 8.999 euro. Jeśli szukasz czegoś wyjątkowego i bardziej indywidualnego, możesz również zarezerwować opcję Extralove za dopłatą 400 euro: tutaj możesz nie tylko wybrać kolor ramy, ale istnieje również wiele opcji anodowania wielu małych części, takich jak porzucacze i dzwonki.

Wszystkie anodowane części, takie jak dzwonek, można dopasować kolorystycznie za pomocą „opcji dodatkowej miłości”.

Sieć

www.nicolai-rowery.com

tagi:BoschBosch KioxE-RowerE-MTBEnduroBramyAktualnościNicolaiRiemennapęd pasowyRohloffa

O Michała Faissa

Michael Faiß studiował anglistykę i historię w Monachium. Po spędzeniu roku w Anglii pracował jako tłumacz między innymi dla magazynu Procycling i Degen Mediahouse. Od dzieciństwa jest także zapalonym rowerzystą i mechanikiem, a zwłaszcza poza utartymi szlakami czuje się jak w domu.

Related Stories

  • Rowery KTM 2022: Rowery E-MTB z systemem Bosch Smart
  • HNF Nicolai UD3 i XD3: Nowe miejskie e-rowery od HNF Nicolai!
  • Nowości produktowe: Pierwsze spojrzenie: Nicolai ION G16 Eboxx – nowy E-MTB z Bosch CX i 160 mm skoku
  • Cube Stereo Hybrid Trailmotion 2022: Rowery elektryczne dla fanów szlaków teraz z akumulatorem 750 Wh
  • HNF Nicolai XF3: Użytkowy e-rower?
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH