Nowości produktowe / E-MTB: Wraz z BH Bikes X-tep, producent z Kraju Basków prezentuje nowy E-MTB oparty na dobrze znanej, innowacyjnej platformie Atom-X, ale w przeciwieństwie do niej , E8000 zamiast silnika Brose Shimano. Ekscytujące: nowy E-MTB, dostępny jako full i hardtail, jest wyposażony w akumulator 720 Wh, który powinien zapewnić zasięg ponad 150 km.
Z Atom-X wywołał niemałe zamieszanie w BH Bikes tej wiosny na ruchliwym rynku E-MTB. Całkowicie nowo opracowana platforma ramowa nie tylko otworzyła nowe możliwości pod względem wizualnym, ale także rozbudziła entuzjazm e-rowerów do technologii dzięki sprytnemu systemowi przechowywania baterii, w tym odblokowywaniu za pomocą inteligentnej bransoletki. Nie jest więc wielką niespodzianką, że najnowszy e-potomek BH Bike, który nosi nazwę X-tep, jest oparty na platformie Atom-X, ale zamiast zainstalowanego tam napędu Brose zastosowano teraz Shimano E8000.
Więc „tylko” inny silnik w znanej ramie i wszystko inne pozostaje takie samo? Na pierwszy rzut oka można się zgodzić z tym stwierdzeniem. Dobrze już znane bezkluczykowe wyjmowanie baterii za pomocą inteligentnej bransoletki jest również na pokładzie, podobnie jak dzielony tylny trójkąt obrotowy opracowany przez guru zawieszenia Dave'a Weagle'a w modelu Fully X-tep Lynx 5.5. Ale tutaj zaczynają się różnice: ze 140 mm skoku sprężyny z tyłu, nowy X-tep mieści się całkowicie pomiędzy dwoma dobrze znanymi pełnymi amortyzatorami Atom-X (Atom-X Lynx 5 - 120 mm / Atom-X Lynx 6 - 160 mm ), a zatem stanowi już pewne wszechstronne roszczenie. Oprócz wersji full, zostaną również wprowadzone na rynek trzy hardtaile oparte na X-tep, w tym codzienny X-tep Cross Pro z błotnikami, bagażnikiem i oświetleniem.
BH Bikes X-Tep: Duży akumulator i dynamiczna geometria
Atom-X był już znany ze swojego dużego akumulatora i związanego z nim dużego zasięgu - nowy BH X-Tep również ma tę zaletę: Silnik Shimano E8000 pobiera energię z akumulatora o imponującej pojemności 720 Wh (!), który według BH Rowery powinny zapewniać zasięgi do 155 km.
Każdy musi sam zdecydować, czy Brose czy Shimano E8000 to odpowiedni silnik do własnych wymagań – nie ma tu lepszego ani gorszego. Podczas gdy Shimano ma swoje mocne strony przede wszystkim w doskonałej dynamice, Brose przekazuje prawdopodobnie najbardziej naturalne zachowanie podczas jazdy ze wszystkich napędów do rowerów elektrycznych dostępnych na rynku. Jednak niezaprzeczalną zaletą jednostki napędowej Shimano jest jej kompaktowa konstrukcja, która pozwala konstruktorom ram na tworzenie rowerów E-MTB o geometrii znanej z rowerów bezsilnikowych. Można to również zobaczyć w BH Bikes X-Tep: W porównaniu z bratem Brose, Atom-X, tylne widełki są aż o 445 mm krótsze i mają 20 mm - krótszy rozstaw osi powinien zdecydowanie poprawić zwinność na szlaku.
BH Bikes X-Tep: modele, wyposażenie i ceny
podwozia: Fox 36 Spławik Performance 150mm / Fox Float DPS Factory
Okrążenie: ShimanoXTDi2
hamulce: ShimanoXT
wirniki: DT Swiss H1900
Cena: € 6.699
podwozia: Fox Float 36 Rhythm 150mm / Fox Float DPS Performance
Okrążenie: Shimano SLX/XT
hamulce: Shimano SLX
wirniki: Volar 3.8 TR firmy Alexrim
Cena: € 5.999
podwozia: Rock Shox Recon RL 140mm / Rock Shox Deluxe DebonAir
Okrążenie: Sram NX 11-rzędowy
hamulce: Shimano SLX
wirniki: Volar 3.8 TR firmy Alexrim
Cena: € 5.299
podwozia: Suntour XCR34 Air 130 mm / Rock Shox Deluxe DebonAir
Okrążenie: Shimano XT 10-rzędowa
hamulce: SHIMANOMT500
wirniki: Volar 3.8 TR firmy Alexrim
Cena: € 4.499
widelec amortyzowany: Fox 32 Float Rhythm 100mm
Okrążenie: Shimano SLX 11-rzędowa
hamulce: Shimano SLX
wirniki: Volar 3.8 TR firmy Alexrim
Cena: € 4.999
widelec amortyzowany: RockShox Judy 100mm
Okrążenie: Shimano XT 10-rzędowa
hamulce: SHIMANOMT500
wirniki: Volar 3.8 TR firmy Alexrim
Cena: € 4.199
Schreibe einen Kommentar