Test: DMR Bikes ze swojej centrali w Wielkiej Brytanii od ponad 20 lat projektuje i produkuje jedne z najlepszych rowerów górskich, motocykli typu dirt jump, pedały, ramy i komponenty. Od legendarnego pedału V12 po Trailstar, zespół kolarzy i projektantów współpracuje z niektórymi znanymi sportowcami, aby stworzyć produkty, które wytrzymają jazdę, którą wszyscy znamy i kochamy.
DMR Vault i DMR Deathgrip: Pedały i chwyty to najważniejsze interfejsy między rowerzystą a rowerem.
Nie tylko najważniejsze, ale jedyne interfejsy obok siodełka. Muszą być zaprojektowane w taki sposób, aby dawały jeźdźcowi poczucie bezpieczeństwa i kontroli przez cały czas, a nie umożliwiały szybkiego odpięcia w sytuacji awaryjnej, aby maksymalnie zminimalizować ryzyko obrażeń. Przetestowaliśmy dla Ciebie pedały DMR Vault Flat Pedals w wersji klasycznej, a także uchwyty DMR Deathgrip Flangeless zaprojektowane przez Brendona Fairclougha. Oba produkty są dostępne w wielu różnych kolorach, każdy z nas miał niebieski wariant dla harmonijnej koncepcji kolorystycznej na naszym rowerze testowym.
DMR Deathgrip Bez kołnierza: Chwyt we wszystkich kierunkach
Oprócz różnych wariantów kolorystycznych chwyty DMR Deathgrip oferowane są w trzech różnych modelach. DMR Deathgrip, klasyk z ochronną gumową krawędzią po wewnętrznej stronie rękojeści. Ta gumowa warga jest używana w ekstremalnych sytuacjach lub sztuczkach, aby nie chwycić kierownicy zbyt głęboko w środku. DMR Deathgrip Flangeless nie potrzebuje tej gumowej krawędzi. DMR Deathgrip Race Edition z bardziej miękką mieszanką gumy do użytku wyścigowego. Do naszych zastosowań all-mountain i enduro zdecydowaliśmy się na wariant bez dodatkowej gumowej krawędzi, DMR Deathgrip Flangeless. Zaprojektowane przez Brendana Fairclougha, te chwyty powinny być idealne do wszystkich zastosowań rowerów górskich. Ale czy dotrzymują tej obietnicy również na szlaku?
Chwyty montuje się szybko, ale pomimo tej samej szerokości, co wcześniej montowane manetki Santa Cruz, nowe manetki DMR Deathgrip wystają nieco na lewo i prawo od kierownicy i zwiększają szerokość całego kokpitu w sumie o ok. wadę. Dodatkowo mocowane są od wewnątrz przykręcanym metalowym zaciskiem. Gumowa powłoka została zaprojektowana w taki sposób, że zapewnia tylko pewne tłumienie od wewnątrz dzięki podłużnym listwom, a także na zewnątrz dzięki dodatkowemu wzmocnionemu stopieniu. Większa część chwytu pokryta jest powierzchnią usianą małymi piramidkami dla idealnego chwytu we wszystkich kierunkach. Na końcach palców chwyt jest dodatkowo wzmocniony przez dodatkowe gumowe rozpórki.
Wychodzi w las, tu na nasze testowe chwyty czeka wyboisty i zablokowany teren. Do testu założyliśmy rękawiczki Royal Racing bez dodatkowej amortyzacji. Pierwsze wrażenie po przyjeździe było dość wygodne i przyjemne w trzymaniu. Gdy tylko zrobiło się trochę nierówno, do gry wkroczyła inteligentnie zaprojektowana powierzchnia chwytu, a wszystkie elementy, czy to lamele, struktura piramidy, czy tłumienie na zewnątrz, zaskakująco dobrze współgrały. Chwyty wytrzymały również celowo sprowokowane zużycie powodowane przez piaszczyste rękawice przez wiele kilometrów.
DMR Vault: Elastyczne płaskie pedały
Pedały DMR Vault są dostępne w sześciu różnych modelach i wielu różnych kolorach. Oprócz dwóch edycji dedykowanych kolarzom Brendona Fairclougha i Andreu Lecondaguya, pedały Vault Flat Pedals są dostępne w topowej wersji magnezowej z tytanową osią i bez, klasycznej wersji „normalnej wielkości”, którą również przetestowaliśmy, oraz mniejsza wersja „Midi”.
430g aluminiowe pedały frezowane CNC są stabilne, dobrze przemyślane i trwałe. Łożyska są zabezpieczone gumową uszczelką oraz wewnętrzną stroną pedałów, dzięki czemu woda nie może przedostać się nawet przy lekkim nacisku. Bieżnik pedałów jest usiany 22 kołkami na pedał, które są dłuższe i cieńsze lub krótsze i grubsze w zależności od pozycji. Cieńsze piny są przymocowane na zewnątrz, nieco grubsze piny są bardziej pośrodku, na osi. Naszym zdaniem kołki mogłyby być nieco cieńsze, ponieważ mają ograniczoną przyczepność w płaskich butach do pedałów z niskoprofilowymi podeszwami. Oczywiście testowaliśmy na różnych butach, więc DMR Vault był szczególnie przekonujący na podeszwach o głębokim, ale delikatnym profilu, w naszym przypadku 661 Filter Shoes Clipless. Golenie również dziękują szpilkom, które nie są tak spiczaste.
W terenie pedały wyróżniały się nieporównywalnie stabilną przyczepnością. Zewnętrzne kołki, które są wyposażone w gwinty, są zakotwiczone w głębokim profilu butów 661. Mały minus, prosta zmiana lub mała korekta ustawienia stopy na pedale wymagała trochę wprawy. Interesujące dla wszystkich trików, ze względu na nieco ciaśniejsze mocowanie pedałów na osi, ryzyko niekontrolowanego obracania się pedałów przy braku kontaktu jest znacznie zmniejszone.
Byliśmy bardzo entuzjastycznie nastawieni do pedałów, o ile jeździliśmy w odpowiednich butach. Przyczepność i stabilność wyróżniały się pozytywnie, a konstrukcja i użyteczność również spełniają wszystkie nasze wymagania.
Schreibe einen Kommentar