ERGONOMICZNE ZJAZDY
Test: Ergon zawsze kierował się zasadą ergonomii podczas jazdy na rowerze. Chłopaki z Koblencji już to udowodnili całą gamą produktów do prawie wszystkich rodzajów kolarstwa. Do tej pory brakowało linii do sportów zjazdowych. Ponadto zarejestrowano wiedzę i życzenia kolarzy ich zespołu, którzy są nie mniej znanymi nazwiskami niż Fabien Barrel, Tahnée Seagrave, Richie Schley, Johannes Fischbach... by wymienić tylko tych najbardziej znanych.
Podczas montażu...
Umierać Fabryka GD-1 Przede wszystkim uchwyty są długie. Z rękojeścią o długości 12 cm bez wewnętrznego ogranicznika i zacisku są naprawdę ponadprzeciętne. Ale to sprawia, że pasują do każdego rozmiaru dłoni i nie są niewygodne nawet dla mniejszych dłoni, średnica pasuje. Drugim punktem, który od razu rzuca się w oczy, jest to, że są stożkowe. Są cieńsze w obszarze chwytu, czyli w okolicy kciuka i palca wskazującego, a następnie stają się grubsze w kierunku na zewnątrz. Ma to na celu umożliwienie energooszczędnego, ale mocnego chwytu po wewnętrznej stronie i lepsze wytłumienie zewnętrznej powierzchni dłoni. Rękojeść zaciskana jest tylko zaciskiem od wewnątrz. Jest wystarczająco mocny, aby zapobiec skręcaniu się kierownicy. Za zaciskiem znajduje się wąski wewnętrzny ogranicznik, który z jednej strony ułatwia znalezienie chwytu, az drugiej nadaje fajny motocrossowy wygląd. Profil jest ergonomicznie zaprojektowany i rowkowany w kluczowych punktach dla przyczepności między dłonią a uchwytem. Mieszanka gumy jest autorskim opracowaniem firmy Ergon i ma zapewniać optymalny kompromis między amortyzacją a wsparciem. Rękojeść jest dostępna w średnicach Regular i Slim oraz w kolorach Frozen Orange i Frozen Black.
,de Grawitacja SMD2 Comp Na pierwszy rzut oka siodło wygląda jak mieszanka zwykłego siodełka MTB i siodła do dirt jumpingu. Ale jeśli przyjrzysz się bliżej, zobaczysz, że pojawiło się już kilka pomysłów. To, co od razu rzuca się w oczy podczas montażu, to instynktowne przechylenie go do tyłu. Ponieważ jest to preferowane w obszarze grawitacji, aby zagwarantować maksymalną swobodę ruchów, kształt został specjalnie dobrany. Nos jest lekko pochylony do przodu, aby nie zaplątać się w spodnie, a tył jest lekko cofnięty, aby zapobiec zsuwaniu się podczas faz siedzenia. Ponadto wersje SMD2 Comp i SMD2 Pro Titanium mają powierzchnię antypoślizgową. Nie zastosowano tego w prostym modelu SMD2. Inne różnice między tymi trzema typami polegają na tym, że SMD2 i SMD2 Comp mają szyny CroMo, podczas gdy SMD2 Pro Titanium wykorzystuje lżejszy materiał, tytan. Miski siedzeń są wykonane z kompozytu węglowego w dwóch lepszych modelach, podczas gdy kompozyt nylonowy jest w tańszym modelu. Szczególną uwagę zwrócono na obszar flanki, który jest mocno ściągnięty w dół. W tym obszarze uda i siodło bardzo często stykają się. Ta szeroka powierzchnia znacznie ułatwia prowadzenie roweru wewnętrzną nogą.
Na trasie…
Kiedy jedziesz na rowerze, trzy punkty, które kojarzą ci się z rowerem, to: pedały, siodełko i chwyty. Myślę więc, że te części zasługują na bliższe przyjrzenie się. Tutaj komponenty muszą po prostu pasować do sterownika. I dobrze pasuje do części Ergon.
Stożkowy kształt uchwytów na początku wymaga trochę przyzwyczajenia, ale po krótkiej fazie formuła działa. Dzięki cieńszej średnicy wewnętrznej można pewnie chwycić bez szybkiego zmęczenia, a nieco grubsza średnica zewnętrzna nadal chroni dłoń. Do tej pory trzeba było zdecydować, czy wolisz cienkie uchwyty, które były łatwiejsze do trzymania, czy grubsze, delikatne dla wewnętrznej strony dłoni. Ergon zgrabnie połączył to z Fabryką GD1. Ściągacz zapewnia doskonały chwyt, o ile nosisz rękawiczki. Niestety jadąc bez rękawic stwierdziłem, że nawierzchnia jest zbyt zamknięta. Klasyczna powierzchnia waflowa jest tutaj lepsza, ponieważ pot może lepiej spływać. Ale to jedyny punkt krytyki, a większość ludzi i tak woli jeździć w rękawiczkach.
Nawet jeśli większość czasu stoisz na zboczu, siodło nie jest bez znaczenia. Z jednej strony na prawie każdej trasie są krótkie odcinki, na których można przysiąść i odpocząć, z drugiej prowadzi się rower wewnętrzną nogą po zakrętach. SMD2 Comp doskonale spełnia te dwa zadania. Ponieważ lubi się lekko odchylać siodło do tyłu podczas zjeżdżania ze wzniesienia, aby zapewnić sobie maksymalną swobodę ruchów, siedząc na klasycznych siodłach lubi się mieć wrażenie ześlizgiwania się do tyłu. Faceci z Ergonu rozpoznali to i wybrali kształt siodła, aby temu przeciwdziałać. Ponadto w dwóch drogich modelach zastosowano powierzchnię antypoślizgową. I to działa. Siedzisz bardzo wygodnie, mimo odchylenia siodełka do tyłu. Dla mnie bardziej decydującym clou SMD2 są szerokie boki, które są zaciągnięte daleko w dół. Ponieważ jeżdżę stosunkowo wysoko na siodełku i aktywnie pracuję wewnętrzną nogą w zakrętach, po weekendzie często miałem ślady po ostrych krawędziach siodełka. To się skończyło z SMD2.
www.ergon-bike.com