Test: Portfolio Giro stale ewoluuje od ponad 30 lat i nie pozostało bez kasków. Buty, linie odzieżowe oraz wszelkiego rodzaju akcesoria do kolarstwa i sportów zimowych zostały opracowane od pomysłu do produkcji seryjnej. Kalifornijską markę można spotkać wszędzie, więc każdy, kto ma do czynienia z kolarstwem lub sportami zimowymi, nie może przejść obojętnie obok szerokiej oferty Giro. Jeśli wpiszesz w wyszukiwarce Google buty do rowerów szosowych, natkniesz się prosto na Giro Factor Techlace, o którym myślimy.
Powinny być lekkie, mieć sztywną podeszwę zapewniającą idealne przenoszenie mocy, być funkcjonalne i stylowo wyglądać. To tylko kilka kryteriów, które but w tym przedziale cenowym powinien oferować nowemu właścicielowi. W 5-miesięcznej fazie testów próbowaliśmy dowiedzieć się dla Ciebie, co oferuje Factor Techlace i czy może konkurować z innymi konkurentami na rynku.
Pierwsze wrażenie
"Fresh out of the box" czyli jak w naszym przypadku dostarczona torba transportowa, można powiedzieć, że wykonanie na pierwszy rzut oka wygląda na bardzo wysoką jakość, wszystkie miejsca sklejone są czyste i bez śladów obróbki, co nie zawsze ma miejsce w przypadku inni producenci. Lekkie buty wyścigowe o wadze 210 g (dla rozmiaru 42,5 na but) nie mają zbyt wiele na żebrach, ta niska waga jest już zapowiedzią.
Uwagę zwraca również sznurowanie, u góry zapięcie typu twist lock, u dołu sznurowadła przytrzymywane dwoma rzepami, naszym zdaniem bardzo udane połączenie. Jedną z idei nowo opracowanego systemu sznurowania jest możliwość łatwego dopasowania buta podczas jazdy, aby zapewnić optymalne wsparcie i bezpieczne dopasowanie przez cały czas. To, co od razu rzuca się w oczy, to jasnożółta kolorystyka, ale Factor jest również dostępny w kolorze czarnym, białym lub pomarańczowo-czarnym.
w teście
Nawet założenie butów może być testem cierpliwości dla niektórych konkurencyjnych modeli.W naszym przypadku górną klapę można otworzyć bardzo szeroko, co pozwala na łatwe wejście.
Jeśli chodzi o dopasowanie, można powiedzieć, że nosi się dobrze, naprawdę bardzo dobrze, po założeniu paska stopa stabilnie siedzi w bucie i już się nie luzuje. Wzmocniona wyściółka w obszarze pięty zapobiega wysuwaniu się do góry, dzięki czemu stopa zawsze pozostaje nieruchoma. Giro dostarcza również wkładki do podparcia łuku stopy, aby oddać jak najwięcej różnych kształtów stóp, a nie tylko zadowolić standardowego użytkownika obuwia.
Wkładki łukowe można bardzo łatwo zmienić za pomocą rzepów. Fajną rzeczą jest to, że są one już objęte zakresem dostawy. Na początku były jeszcze małe miejsca, które trochę szczypały, ale materiał szybko dopasowywał się do stopy, dzięki czemu po krótkim czasie but pasował jak ulał. Duża ilość otworów wentylacyjnych zapewnia przyjemny klimat i odprowadzanie ciepła, w połączeniu z oddychającymi materiałami nie przegrzaliśmy się nawet w upalne letnie dni z ponad 30-stopniowymi upałami, a stopy nie pociły się.
W kwestii podeszwy stopy Amerykanie zaufali specjaliście od obróbki karbonu i postawili podeszwę stopy na bardzo cienkiej, lekkiej i sztywnej podeszwie Easton EC90 SLX2. Szybko zauważyliśmy, że nie ma żadnych kompromisów, nie ma skręcania ani ustępowania, cała moc jest zamieniana 1:1 na napęd, dzięki niskiej konstrukcji. Sama dobra podeszwa nie czyni buta dobrym, dlatego zastosowano wytrzymałe i trwałe materiały, takie jak powłoka zewnętrzna Premium Evofiber SL, które w naszym teście sprawdziły się, ponieważ nie mogliśmy spowodować pęknięć ani innych uszkodzeń. Kolor, który ma tendencję do blaknięcia pod wpływem światła słonecznego, ma również bardzo dobrą trwałość i wygląda tak, jak na początku naszej fazy testów. Jak na rasowy but na rower szosowy, zapewnia duży komfort, a stopy nie odpadły po kilku godzinach jazdy, więc koncepcja się sprawdza.
Sieć