Test pompy kompresorowej: Według producenta Fumpa Pumps, miniFUMPA jest uważana za idealną alternatywę dla nabojów CO2 i mini pompek. Dzięki rozmiarom 68 x 57 x 34 milimetrów mini pompka kompresorowa mieści się w prawie każdej kieszeni siodełka lub koszulki. Wysokie ciśnienie maksymalne wynoszące 8,3 bara również mówi samo za siebie. Nasz test pokazuje, co jeszcze potrafi, a czego nie może miniFUMPA.
Pompy Fumpa miniFUMPA: budowa i funkcje
W przypadku FUMPA mieliśmy już nieco większy model z cyfrowym wyświetlaczem i nieco większą pojemnością akumulatora w teście pompy sprężarki Velomotion. Dzięki rozmiarom 68 x 57 x 34 milimetrów MiniFUMPA ogranicza się do tego, co najważniejsze. Model ten całkowicie rezygnuje z manometru, ale kosztuje tylko nieco mniej – 119,00 euro. Bardzo dobra jakość wykonania i eleganckie wykończenie również charakteryzują ten elegancki model. Estetycy z pewnością będą warci swoich pieniędzy.
W przeciwieństwie do większej FUMPA, miniFUMPA nie posiada osobnego, zabezpieczonego włącznika. Proces pompowania rozpoczyna się dopiero od odsłoniętego przycisku włącznika – i niestety może się to zdarzyć również przypadkowo, na przykład podczas transportu pompki w torbie podsiodłowej. Nie ma jednak żadnej różnicy pomiędzy obydwoma modelami jeśli chodzi o maksymalne ciśnienie powietrza wynoszące 8,3 bar oraz opcję ładowania. Wbudowany akumulator 400 mAh ładowany jest za pomocą dołączonego kabla ładującego USB-C.
Pompa sprężarki w teście
Podobnie jak w przypadku FUMPA, w zależności od zaworu, mocowanie zaworu należy odkręcić i wyregulować za pomocą włożonego gumowego pierścienia. Może to być denerwujące w zimnych lub deszczowych warunkach, zwłaszcza że mały metalowy kołek zaworu Schradera może szybko się zgubić. W przeciwnym razie obsługa jest nieskomplikowana: umieść pompę na zaworze, uruchom ją i gotowe. Pomimo wyjątkowo małej obudowy, mini pompka kompresorowa nie marnuje czasu podczas pompowania. W przypadku opony 700x23C osiągnięcie poziomu 4 barów zajmuje tylko 20 sekund, a po łącznie 65 sekundach ciśnienie w oponie wynosi 8 barów.
Zmierzone wartości są imponujące. Jednak po dwóch oponach kończy się powietrze w akumulatorze, dlatego przed wycieczką zdecydowanie warto naładować pompę. Podczas pracy zauważalny jest również wysoki poziom hałasu i silne wytwarzanie ciepła, dlatego nawet producent zaleca metalową przedłużkę do węży lateksowych/poliuretanowych z trzpieniami z tworzywa sztucznego. Zarówno miniFUMPA, jak i większa FUMPA zasadniczo umożliwiają pompowanie opon bezdętkowych. Jednakże kombinacja opona/felga odgrywa dużą rolę. Jeśli chcesz być bezpieczny, nie powinieneś polegać wyłącznie na miniFUMPA.
Zmierzone wartości: Czas pompowania opony 700x23C
- 4 bary: 20 sekund
- 8 bary: 65 sekund
Pompy Fumpa miniFUMPA: Szczegóły w skrócie
- Zasilanie: bateria 7,4 V / 400 mAh
- Maksymalne ciśnienie: 8,3 bar
- Reklama: Nie
- Funkcja automatycznego zatrzymania: Nie
- Maks. głośność mocy: nie dotyczy
- Oświetlenie: Nie
- Opcja ładowania: USB-C
- Waga: 186 gram
- Długość węża: bez węża