Test: Giant odświeża swój model Reign. Aluminiowa rama ALUXX SL została zoptymalizowana pod kątem kół 27,5 cala. Tylne zawieszenie z mocowaniem typu trunnion zapewnia płynny i aktywny skok 160 mm, a teraz wyposażono go w górny łącznik Advanced Forged Composite, o którym mówi się, że jest lżejszy i mocniejszy niż w starszej wersji.
Giant jest znany z dobrego stosunku ceny do wydajności swoich rowerów, a także z bardzo mocnego tylnego trójkąta. W międzyczasie ramy są coraz dłuższe, a tylne widełki krótsze, aby mieć płynnie działający, ale zwinny rower na szlak. Reign trochę się zestarzał, więc Giant poszedł w jego ślady i wprowadza Reign 2018 ze znacznie większym zasięgiem niż poprzedni model. Mogliśmy przetestować Giant Reign SX 2018 nad jeziorem Garda i byliśmy pod wrażeniem osiągów podczas zjazdów. Możesz dowiedzieć się, jak młodszy brat Reign 1 radzi sobie w teście tutaj.
https://www.velomotion.de/2018/05/test-giant-reign-sx-2018-abfahrtskracher/
Giant Reign 1 - towarzysz dzikich przygód enduro
geometria/rama
Rama nie zmieniła się pod względem podstawowego kształtu ani wyglądu. Giant Reign jest dostępny w czterech konfiguracjach. Wszystkie modele Reign są wyposażone w zmienioną aluminiową ramę ALUXX SL, która została zoptymalizowana pod kątem kół 27,5-calowych. Ceny zaczynają się od 2.699 €: Giant Reign 2 jest wyposażony w zawieszenie Rock Shox, hamulce Deore i napęd SLX. Zwieńczeniem aluminiowego masztu jest Reign 1 za 4.599 € - tutaj masz widelec Lyrik RC, amortyzator Super Deluxe Air, hamulce Guide RS i napęd Sram GX Eagle.
Jak już wspomniano, rama została zmieniona i znacznie się powiększyła dzięki zasięgowi 495 mm w rozmiarze XL. Tylne widełki są ładne i krótkie na 435 mm. Ta kombinacja sprawia, że Giant jest jednocześnie płynny i zabawny. Przy 65° kąt główki pozostaje dość luźny, nawet jak na rower enduro, a kąt siodełka 73° jest zbliżony do średniej rynkowej.
Tylne zawieszenie z amortyzatorem typu trunnion zapewnia płynny i aktywny skok 160 mm, a teraz ma górny łącznik wykonany z materiału „Advanced Forged Composite”, który podobno jest lżejszy i mocniejszy niż w starszej wersji.
Rządy gigantów 1 2018
S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 380 | 431 | 464 | 496 |
Pozioma rura górna (w mm) | 600 | 635 | 655 | 680 |
główka ramy (w mm) | 95 | 95 | 115 | 125 |
tylny trójkąt (w mm) | 435 | 435 | 435 | 435 |
Rozstaw osi (w mm) | 1174 | 1209 | 1232 | 1258 |
Kąt skrętu (w °) | 65,0 | 65,0 | 65,0 | 65,0 |
Kąt siedziska (w °) | 73,0 | 73,0 | 73,0 | 73,0 |
Zasięg (mm) | 424 | 459 | 473 | 495 |
Stosy (mm) | 575 | 575 | 593 | 602 |
Ausstattung
Rowery Giant są właściwie znane z doskonałego stosunku ceny do wydajności. Ale nawet tutaj nie można całkowicie uciec od ogólnego rosnącego poziomu cen na rynku rowerowym. Za topowy model za 4.599 euro kupujący dostaje Rock Shox Lyrik RC Debonair, Charger 2 ze 160mm skokiem sprężyny i wspomnianą aluminiową ramę.
DT Swiss oferuje niezbędną sztywność w sektorze kół dzięki E1700. Jeśli chodzi o opony, Giant ufa marce Maxxis z Shorty w mieszance 3C MaxxTerra Triple Compound z przodu i Maxxis High Roller 2 w osnowie EXO. Moim zdaniem ta osnowa nie pasuje do takiego downhillowego enduro, ponieważ nie zapewnia niezbędnej ochrony przed przebiciem. Natomiast przednia opona to bardzo dobry wybór.
Hamulce Sram Guide RS z tarczami 200 mm z przodu i 180 mm z tyłu zapewniają dużą siłę hamowania, ale jeśli Reign jest trzymany w sposób odpowiedni dla gatunku, powinny w końcu osiągnąć swoje granice, przynajmniej w przypadku ciężkich jeźdźców na długich zjazdach.
W przypadku sztycy Giant używa własnej marki Giant Contact S Switch-Remote. Skok 125 mm jest dostępny dla rozmiaru SM i 150 mm dla rozmiaru L-XL. Siodło i manetka sztycy również pochodzą z własnej marki Gianta. Kierownica Giant Contact SL DH RiserBar ma długość 800 mm, ale można ją łatwo skrócić do potrzeb rowerzysty. Giant zaopatruje się również w klamki własnej marki. Mostek Truativ Descendant uzupełnia kokpit.
Przerzutka jest przełączana za pomocą 12-biegowej przekładni Sram GX Eagle, która przy 500% zakresie przełożenia nadal zapewnia odpowiedni bieg nawet na stromych podjazdach. Fajnie, że Giant w standardzie montuje solidną i estetyczną osłonę kolumny - niestety jest trochę za krótka i po krótkim czasie widać uszkodzenia lakieru w kierunku tylnej przerzutki. Rock Shock Super Delux RT DebonAir jest wyposażony w pilota, którym można sterować podczas jazdy na kierownicy. Amortyzator Metric Trunnion idealnie pasuje do systemu tylnego trójkąta Maestro.
Na szlaku
Giant Reign 1 był testowany w rozmiarze XL na wysokości prawie 2 metrów. Byłem z nim w terenie na naszych lokalnych szlakach w Lesie Bawarskim i na pięknych szlakach nad jeziorem Reschen i mogłem dowiedzieć się, gdzie leżą mocne i słabe strony Reign.
Mocne strony są wyraźnie widoczne na zjeździe. Dzięki dużemu zasięgowi, który początkowo wydawał mi się zaskakująco długi nawet dla mnie przy niespełna 2 metrach, Gigant biegł po szlaku bardzo płynnie. Było to szczególnie widoczne nad jeziorem Reschen przy wyższych prędkościach na szlaku. Dzięki krótkim tylnym widełkom Reign 1 jest bardzo zabawny w nasypach i zakrętach, a ty łatwo pokonujesz zakręty. Amortyzowany widelec i mocny tył zapewniają dużą rezerwę, dobrze leżą na szlaku i mają duży skok sprężyny.
Niestety, Giant Reign 1 wydawał się dość powolny na podjazdach. Pomimo blokady bolidowi enduro brakowało ostatniej żywotności na podjazdach i pokazał swoją bardziej spokojną stronę. Tylna opona Maxxis z osnową EXO poddała się po pierwszym zjeździe nad jeziorem Reschen. Przełom - wywietrzenie. Moim zdaniem osnowa Maxxis DoubleDown wyglądałaby lepiej z tyłu takiego roweru enduro zorientowanego na zjazdy.
Podczas testu miałem na sobie ubrania od Specialized. 2FO Cliplite oferuje dzięki swojej sztywności, bezpieczeństwu i odpowiedniemu sprzężeniu zwrotnemu z rowerem. Rękawice Specialized Enduro dają dłoniom drugą warstwę skóry i są bardzo wygodne w noszeniu. Jeśli chodzi o spodnie, wybrałem szorty demonstracyjne, ponieważ są dłuższe niż inne modele. Ze względu na ciepłe letnie dni zdecydowałam się na koszulkę z krótkim rękawkiem w kolorze Giant Reign.
Sieć
Schreibe einen Kommentar