Test: Rowery szutrowe nie są niczym nowym w 2018 roku. Gdzieś pomiędzy rowerem górskim a rowerem wyścigowym, ale nie rowerem przełajowym. Accent Feral to mój pierwszy raz na rowerze szutrowym. Miałem już wcześniej pozytywny kontakt z marką Accent z Polski i byłem ciekaw jak wypadnie Accent Feral.
Accent Feral Test — rama, widelec i geometria
To był mój drugi kontakt z rowerem Accent po tym Test hardtaila XC kilka miesięcy temu. I znowu rama polskiej marki w pełni mnie przekonała pod względem wyglądu i jakości. Ciemnoniebieska matowa rama z jasnymi żółto-zielonymi i czarnymi akcentami nadaje oprawie wysokiej jakości wygląd bez nudy. Napisy na motocyklu były bardzo dyskretne, dzięki czemu wyglądał schludnie. Na górnej rurze znajduje się coś w rodzaju jodełki, co sprawia, że rama wygląda jeszcze lepiej. Nie dostrzegliśmy też słabych punktów pod względem jakościowym.
Tylny trójkąt z łatwością mieści opony o szerokości 50 mm w wymiarze 700c. Prawdziwy wyjątkowy punkt sprzedaży. Podpory siodełka są filigranowe, wyginają się w przypadku wibracji, a tym samym zapewniają komfort. Nawet gdy stoisz, zauważasz to przy widelcu. Szczególnie, gdy wywierasz nacisk na przednie koło, flex jest tutaj wyraźnie zauważalny. Gwinty są dodawane do ramy i widelca, aby zamontować błotnik lub uchwyt bagażnika na dłuższe wycieczki. Pociągi są ułożone w ramie, na ramie zaplanowano również montaż przedniej przerzutki.
Geometria roweru jest typowa dla Gravel. Kąt skrętu jest nieco mniejszy niż w motocyklach wyścigowych, co zapewnia nieco większą stabilność kierunkową, podczas gdy kąt siodełka jest nadal umiarkowanie stromy, aby zapewnić niezbędny napęd. Pomimo szerokich opon, tylne widełki są bardzo krótkie, więc rower jest również bardzo zwrotny.
Sprzęt testowy Accent Feral
Ramki do zdjęć | Akcent Feral Carbon |
widelec amortyzowany | Akcent Feral Carbon |
wirniki | Zwycięski akcent / Dziki akcent |
opona | Klemens X'PLOR MSO 700x50C |
przerzutka tylna | Ram rywal 1 |
dźwignia zmiany biegów | Ram rywal 1 |
korba | Ram rywal 1 |
przerzutka | |
Hamulec | Ram rywal 1 |
sztyca | poziom akcentu |
siodło | Accent Execute Pro |
trzon | poziom akcentu |
Lenker | Akcent wykonaj drogę |
Rower jest wyposażony w grupę osprzętu Sram Rival z grupą 1×11. z przodu obraca się korba z pierścieniem 42, z tyłu kaseta o gradacji 11-42. Dobre dla poziomu, ale robi się stromo, potrzebujesz dużo huku w nogach. Hydrauliczny hamulec tarczowy Sram Rival 1 z tarczami 160 mm jest używany do dopasowania do grupy przełączania. Koła są w całości produkowane przez firmę Accent i są wystarczająco szerokie, aby z łatwością pomieścić opony 50x700c Clément X.PLOR MSO zamontowane na rowerze testowym.
Opony wyglądają prawie jak wąskie opony do rowerów górskich XC. Jeśli chodzi o obwód koła, pakiet obręczy i opon powinien być podobny rozmiarem do MTB 29er. Reszta części również pochodzi z Accenta w wysokiej jakości, którą znamy już z ostatniego testu. Kierownica ma grubszą średnicę, a pod owijką znajduje się pianka, która zapewnia większy komfort i przyjemny chwyt.
W całym pakiecie rower waży 9,8 kg, co jest przyzwoitą wartością dla roweru szutrowego w tym przedziale cenowym. Obręcze są przystosowane do zastosowania bezdętkowego, więc zdecydowanie polecam modernizację, aby zaoszczędzić na wadze i uzyskać trochę osiągów.
Dziki test akcentu — na żwirze
Już nie mogłem się doczekać pierwszego wyjścia. Ale wybrałem ciśnienie powietrza, które było trochę za niskie, a motocykl wydawał się nieco powolny i nie tak żywy. Następnym razem wpompowałem około 2,2 bara w obie opony - to było dobre na moje przejażdżki po szutrze i asfalcie. Rower od razu wyglądał ostrzej i nadal oferował niezbędny komfort. Interakcja opon, widelca i wygodnego uchwytu kierownicy wykonała bardzo dobrą robotę i znacznie zmniejszyła uderzenia i wibracje.
Sztyca siodła i siodełko również lekko się wyginają, co jeszcze bardziej poprawia komfort. Accent nie wygrywa mistrzostw w przyspieszeniu, ale kiedy już się toczy, możesz bić w szybkim tempie przez długi czas. Czy to na asfalcie, czy na szutrze. Osobiście byłem zaskoczony zachowaniem motocykla na zakrętach. Feral jest niezwykle zwinny i można nim bardzo szybko i bezpiecznie manewrować na zakrętach. Pomógł również zakrzywiony na zewnątrz dolny łącznik, co przyniosło znacznie większe bezpieczeństwo.
Opony Clément również spisały się bardzo dobrze. Wystarczająca przyczepność i bardzo mały opór toczenia, nawet na asfalcie. Tutaj dużo decyduje ciśnienie powietrza. Hamulce działały równie dobrze i były bardzo dyskretnymi i solidnymi stoperami. Zgodnie z oczekiwaniami obwód nie dał powodu do krytyki. Tylko tłumaczenie mogło często dostarczać jednostki napędowe na terenach górskich.
Schreibe einen Kommentar