Test: W swojej serii Citec 8000 Ultra, niemiecki producent kół Citec oferuje najlżejszy na świecie zestaw kół z włókna węglowego o wysokości 80 mm pod oponę, który obiecuje również najlepszą aerodynamikę przy niskiej wadze. Tym bardziej byliśmy podekscytowani, gdy otrzymaliśmy speedsterów do przetestowania.
Citec 8000 Ultra – Najlżejszy 80-milimetrowy klinczer na świecie
Dane mówią same za siebie: nowy zestaw kołowy wykonany w całości z włókna węglowego, który waży zaledwie 80 gramów przy wysokości obręczy 1495 mm, jest najlżejszym na świecie zestawem kołowym wykonanym w całości z włókna węglowego o wysokości 80 mm. Ze względu na super lekką wagę w stosunku do wysokości obręczy i doskonałą aerodynamikę konstrukcji o wysokim profilu, te zaawansowane technologicznie koła z pełnym karbonem idealnie nadają się do zawodów, a także do jazdy na czas i zawodów triathlonowych. Zintegrowane aluminiowe boki hamulca powinny zapewniać optymalne hamowanie nawet w mokrych warunkach. Obręcze są zoptymalizowane pod kątem szprych z włókna węglowego i piast z włókna węglowego z wysokim kołnierzem.
Citec 8000 Ultra – szczegóły i ceny
Koło przednie – pełne karbonowe:
Obręcz 80mm 16 szprych / 670 gr / 1519.- Euro
Obręcz 63mm 16 szprych / 640 gr / 1319.- Euro
• Obręcz z kompozytu węglowo-aluminiowego z aluminiowymi powierzchniami hamowania
• 16 szprych z pełnymi ostrzami z włókna węglowego skrzyżowanymi poprzecznie
• Specjalna, płynnie pracująca piasta przednia wykonana z karbonu z uszczelnionymi rowkowymi łożyskami kulkowymi
• Maksymalny rozstaw kołnierzy zapewniający bardzo wysoką sztywność boczną
Tylne koło – pełne karbon:
Obręcz 80mm 21 szprych / 825 gr / 2019.- Euro
Obręcz 63mm 21 szprych / 785 gr / 1719.- Euro
• Obręcz z kompozytu węglowo-aluminiowego z aluminiowymi powierzchniami hamowania
• 21 szprych z pełnymi ostrzami z włókna węglowego skrzyżowanymi poprzecznie
• Specjalna tylna piasta o niskim współczynniku tarcia wykonana z włókna węglowego z uszczelnionymi rowkowymi łożyskami kulkowymi
• Precyzyjny aluminiowy rotor DT 240S dla Shimano 8/9/10/11-rzędowy
• Ten model jest również dostępny z uchwytem na kasetę do Campagnolo 25,00/10-rz. za dopłatą 11 euro
Recenzja Citec 8000 Ultra
To tyle, jeśli chodzi o teorię, która, co prawda, brzmi bardzo obiecująco. Pierwsze wrażenie po otrzymaniu zestawu testowego było bardzo przekonujące, ponieważ nasza testowa kombinacja z 63 mm z przodu i 80 mm z tyłu z Citec 8000 Ultra naprawdę przyciąga wzrok. Ostre szprychy i ich ułożenie w szczególności robią dobre wrażenie i powinny również przynieść korzyści aerodynamiczne. Tutaj również Citec 8000 Ultra może przekonać na całej linii, ponieważ możesz poczuć napęd nie tylko przy dużych prędkościach, ale także podczas normalnych jazd treningowych przy tych samych osiągach jesteś szybszy o około 3 km/h (średnio), co jest imponujące. Ale 8000 Ultras mogą być używane nie tylko na płaskim terenie, ale kule radzą sobie również dobrze pod górę.Według producenta nie bez powodu są to najlżejsze 80mm klinczery na świecie.
Bardzo praktyczną alternatywą dla obecnie powszechnych karbonowych powierzchni hamujących są zintegrowane aluminiowe powierzchnie hamujące, które pozwalają Citec 8000 Ultra oferować bardzo dobre właściwości hamowania nawet w mokrych warunkach. Niestety podczas naszych jazd testowych coraz częściej stwierdzaliśmy, że koła są podatne na boczne wiatry.Oczywiście przy 63 czy 80mm nie są to do końca najniższe zestawy na rynku, ale boczny wiatr jest odczuwalny. Jednak na prostych odcinkach można to dobrze kontrolować.
Schreibe einen Kommentar