[tps_title][/tps_title]
Nowości produktowe / Pierwsza jazda: Giant rozszerza swoją ofertę rowerów elektrycznych z pełnym zawieszeniem o trzy nowe modele – Giant Trance E + Pro, Trance E + SX Pro i Stance E+. Zmieniono również technologię silnika, przyciski sterujące i system akumulatorów.
Dzięki trzem nowym elektrycznym rowerom górskim Giant prezentuje potężne rowery terenowe, które oferują mnóstwo rezerw. Prasowa premiera Gianta odbyła się w pięknym Vinschgau w idealnych warunkach. Nowe rowery e-trail firmy Giant zostały opracowane i skonstruowane z myślą o pełnych przygód zjazdach po szlakach. Udało mi się przetestować dla Ciebie Trance E + SX Pro i Stance E +.
Giant Trance E + SX 0 Pro
Trance E + SX Pro to rower na szlaki, który jest odpowiedni dla rowerzystów terenowych i enduro, którzy lubią dawać z siebie wszystko. Wyposażony jest w tylne zawieszenie Maestro o skoku 140 mm oraz 160 mm skoku z przodu. Silnik Yamaha SyncDrive Pro zapewnia 360% wspomagania przy momencie obrotowym 80 Nm. Dzięki wąskiemu współczynnikowi Q wyczucie pedałowania powinno być bardzo naturalne na stromych podjazdach. Trance E+ Pro oferuje tę samą technologię, ale z nieco krótszym widelcem o skoku 150 mm.
Kontrola jazdy Jeden
Ride Control One to sterowanie używane w Trance E+ Pro, Trance E+ SX Pro i Stance E+. Oferuje zintegrowane sterowanie przyciskami i przejrzysty układ kierownicy, pozbawiony jakiegokolwiek wyświetlacza. Małe, zintegrowane przyciski mogą być używane do wygodnego przełączania trybów wsparcia. Pokrętła mają wzór zapewniający dodatkową przyczepność, dając kierowcy pełną kontrolę w każdych warunkach. Oświetlenie LED pokazuje poziom naładowania baterii i tryb podtrzymania. Ride Control One ma minimalistyczny wygląd i wyświetla najważniejsze informacje, które są potrzebne. Wyświetlanych jest pięć kropek LED dla trybów baterii i wsparcia.
geometria
Geometria modeli Trance została zaprojektowana w taki sposób, aby rower zapewniał dobre osiągi zarówno pod górę, jak i na zjeździe. Kąt skrętu jest płaski i wynosi 65°, dzięki czemu idealnie nadaje się do zjazdów. Kąt siedzenia 73,5° jest wystarczająco stromy, aby nie mieć wrażenia, że środek ciężkości przesuwa się zbyt daleko do tyłu na podjazdach. Zasięg ramy XL jest stosunkowo krótki i wynosi 472 mm.
Giant Trance SX E+
XS | S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 380 | 406 | 445 | 482 | 502 |
Pozioma rura górna (w mm) | 570 | 585 | 610 | 630 | 655 |
główka ramy (w mm) | 95 | 95 | 100 | 110 | 130 |
tylny trójkąt (w mm) | 469,5 | 469,5 | 469,5 | 469,5 | 469,5 |
Rozstaw osi (w mm) | 1177 | 1185 | 1211 | 1233 | 1260 |
Kąt skrętu (w °) | 66 ° | 66 ° | 66 ° | 66 ° | 66 ° |
Kąt siedziska (w °) | 73,5 ° | 73,5 ° | 73,5 ° | 73,5 ° | 73,5 ° |
Zasięg (mm) | 403 | 411 | 435 | 452 | 472 |
Stosy (mm) | 582 | 586 | 590 | 599 | 618 |
Ausstattung
Widelec amortyzowany Fox 36 Factory 160 mm jest zainstalowany w Giant Trance E+ SX Pro. Z Trance E+ Pro i Fox 36 Factory 150 mm. Cewka Fox Factory DHX 2 jest zamontowana na tylnym trójkącie, co w połączeniu z systemem tylnego trójkąta Maestro obiecuje dużą przyczepność. Modele Trance E + są hamowane przez Sram Code 200/200 mm. Sztyca, siodełko, kierownica, mostek i chwyty pochodzą od Gianta. Jest przełączany za pomocą Sram XO 12-biegowego E-MTB Eagle. Koła również pochodzą od samego Gianta i są dostarczane z oponami Maxxis Minion DHF i DHR o szerokości 2.6 cala. W rozmiarach L i XL uchwyty na butelki można obecnie montować bez dalszych ceregieli. W przypadku mniejszych modeli nie jest to jeszcze możliwe ze względu na amortyzator Fox Coil. Dostępne będą dwa warianty wyposażenia w cenie odpowiednio 6299 euro i 4599 euro.
Silnik jest napędzany przez firmę Yamaha i jest wyposażony w technologię Giant SyncDrive Pro, która zapewnia lepszą reakcję. Czujnik prędkości nie jest chroniony przed uderzeniami kamieni ani gałęziami dzięki temu zamocowaniu na tylnym trójkącie. Niestety osłona tylnego trójkąta jest trochę za krótka. Małe uszkodzenia lakieru są szybko widoczne.
Energooszczędna rura dolna
Nowe rowery elektryczne Giant na szlaki mają zaktualizowany akumulator, który jest montowany w dolnej rurze. W porównaniu do SidePower i TopPull Energy Paks, ta nowa wersja ma minimalistyczną dolną rurę zintegrowaną z ramą. Po naciśnięciu przycisku odłącza się od dolnej rury i jest gotowy do załadunku. Zestaw baterii jest wyposażony w wysoce innowacyjne ogniwa, które ładują ponad 90% w ciągu 60 minut.
Gigantyczna postawa E+
Stance E+ jest przeznaczony dla początkujących lub średniozaawansowanych jeźdźców, którzy chcą zdobyć doświadczenie w terenie. Stance jest zbudowany na lekkiej, mocnej i sztywnej aluminiowej ramie ALUXX SL z tylnym zawieszeniem FlexPoint. Dzięki skokowi 120 mm z tyłu i 130 mm z przodu w połączeniu z kołami i oponami 27.5+, Stance E+ zapewnia płynną i pewną jazdę. Jego silnik Yamaha SyncDrive Sport ze współczynnikiem wspomagania 350% pomaga kierowcy z łatwością pokonywać strome podjazdy.
geometria
Kąt główki i kąt siedziska są znacznie bardziej umiarkowane w Stance E+ niż w Trance E+ lub Trance E+ SX Pro. Stance E+ został zaprojektowany tak, aby zapewnić komfortową i wyprostowaną jazdę. Dlatego zasięg jest nieco mniejszy.
Gigantyczna postawa E+
XS | S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 380 | 406 | 432 | 482 | 507 |
Pozioma rura górna (w mm) | 715 | 731 | 746 | 778 | 781 |
główka ramy (w mm) | 100 | 100 | 110 | 120 | 135 |
tylny trójkąt (w mm) | 465 | 465 | 465 | 465 | 465 |
Rozstaw osi (w mm) | 1147 | 1162 | 1183 | 1209 | 1236 |
Kąt skrętu (w °) | 67 ° | 67 ° | 67 ° | 67 ° | 67 ° |
Kąt siedziska (w °) | 73,5 ° | 73,5 ° | 73,5 | 73,5 | 73,5 |
Zasięg (mm) | 390 | 405 | 422 | 444 | 465 |
Stosy (mm) | 590 | 590 | 599 | 608 | 622 |
Ausstattung
Istnieją cztery poziomy wyposażenia dla Stance E +. Ceny modeli wahają się od 3099 euro do najwyższego testowanego modelu za 3999 euro. Najwyższy model jest wyposażony w Fox 34 Performance o skoku 130 mm i Fox Float DPS Performance. Osprzęt taki jak kierownica, chwyty, sztyce, mostki i obręcze pochodzą bezpośrednio od Giant. Stance E+ dostarczany jest w tzw. wersji 27,5+. Istnieje jednak możliwość przerobienia tego modelu na 29 cali. Jest przełączany za pomocą Shimano XT, 11-biegowa z funkcją Shadow Plus. Hamulce to Shimano BR-MT520 z czterotłoczkowymi zaciskami i tarczami hamulcowymi 200 mm.
Aby oferować rowery w rozsądnej cenie, Giant zrezygnował z prowadnicy łańcucha i osi przelotowej. Zamiast tego we wszystkich modelach instalowane jest szybkie zwalnianie. Z małą czarną osłoną na zdjęciu po prawej stronie masz możliwość zamontowania stojaka rowerowego. W modelu Stance E+ zastosowano również opony Maxxis o szerokości 2.6 z karkasem EXO. Wszystkie trzy modele są dostępne na rynku w pięciu różnych rozmiarach ramy. Dzieci mają tu również możliwość korzystania z e-roweru.
Na szlaku
Giant Trance E + SX 0 Pro
Elektryczne rowery górskie były testowane w pięknym Vinschgau w różnych warunkach. Dzień wcześniej Trance E+SX Pro został dostrojony do naszych potrzeb. Chris Trojer z Foxa zadbał o idealną konfigurację. Abyśmy mogli zacząć od razu następnego dnia. Silnik Yamahy głośno buczy na podjazdach. Ale szybko wyłączasz ten hałas i koncentrujesz się na szlaku. Przez większość czasu jeździłem na pierwszym lub drugim biegu, ponieważ silnik ma wystarczającą moc i natychmiast reaguje na wciśnięcie pedału.
Podczas podjazdu przednie koło pokonywało tylko ostatnie strome metry prowadzące na szczyt. Wcześniej przednie koło zawsze miało zauważalny kontakt z podłożem. Zjeżdżając z górki szybko zdałem sobie sprawę, że Trance E+SX Pro to e-rower górski do trudnych rzeczy. Podwozie Foxa w połączeniu z systemem tylnego trójkąta Maestro dosłownie klei się do podłoża. Opony zapewniają wystarczającą przyczepność. Z wcześniejszych doświadczeń z Maxxisem 2.6 cala w karkasie EXO, rano dopompowałem trochę więcej powietrza, bo chciałem uniknąć przebicia i przebicia opony. Na szczęście to również zadziałało. Niemniej jednak chciałbym, aby Giant zamontował wzmocnioną osnowę na tylnym kole.
Gigantyczna postawa E+
Dzięki bardziej stromemu siedzeniu i kątowi skrętu, Giant Stance E + oferuje wygodną, wyprostowaną pozycję siedzącą. Różnica w stosunku do silnika Yamaha SyncDrive Pro była również wyraźnie zauważalna. Zainstalowany tutaj sportowy silnik reaguje znacznie wolniej podczas uruchamiania, co nie powinno być wadą. Dla początkujących jest to plus i zapewnia bezpieczeństwo podczas uruchamiania. Na nierównych trasach łańcuch często spadał z zębatki, ponieważ Stance E + nie ma prowadnicy łańcucha. Więc jeśli chcesz również jeździć na Giant Stance E + w trudnym terenie, powinieneś doposażyć prowadnicę łańcucha.
Sieć