Test: Koło, matowo czarne, pokryte narożnikami i krawędziami. Zabawny design to zdecydowanie coś innego, ponieważ Radon JAB 9.0 HD wygląda jak rower górski w trybie stealth. Karbonowy rower, który zalicza się do kategorii All Mountain / Enduro, mogliśmy przetestować na pierwszej przejażdżce na Bike Festival w Riva. Czy rower poradzi sobie z ogromnymi rezerwami w wymagającym terenie nad jeziorem Garda?
Radon JAB 9.0 HD: Wysokiej jakości i rozsądny sprzęt
Ramki do zdjęć | Węgiel Radon JAB |
widelec amortyzowany | Rock Shox Lyric, RCT3, Boost |
niemy | Rock Shox Deluxe (seria: Rock Shox Super Deluxe RC3, Debon Air, Trunnion) |
wirniki | e*Trzynaście TRS, doładowanie 110/148 |
Opona VR | Magic Mary Addix Miękka skóra węża TLE 2,35" |
Tętno opon | Hans Dampf Addix Miękka skóra węża TLE 2,35" |
przerzutka tylna | SRAM X01 Orzeł |
dźwignia zmiany biegów | SRAM X01 Eagle, 12-rzędowa, Matchmaker X |
korba | SRAM Descendant Eagle Carbon, 32T, 170mm |
przerzutka | |
Hamulec | MAGURA MT5 (seria: kod SRAM R) |
tarcze hamulcowe | MAGURA STORM SL 203/180mm (Seria: SRAM Elixir Centerline 200/180mm, 6 śrub) |
sztyca | Zakraplacze SDG, 31,6 x 150 mm |
siodło | SDG FLY MTN 2, CrMo |
trzon | Race Face Turbine R, 35x40/40/40mm |
Lenker | Race Face Turbine R, 35 x 780 mm, wznios 20 mm |
Pozwolono nam przetestować mieszankę sprzętu z Radon JAB 9.0 i Radon JAB 9.0 HD, dzięki czemu nasz rower testowy miał więcej swojego starszego brata niż młodszego brata. Zacznijmy od obudowy. Testowany przez nas rower górski był wyposażony w amortyzator Rock Shox LYRIK ze skokiem 160 mm na przednim kole, a z tyłu zamontowano Rock Shox Deluxe. Ta kombinacja miała sens i zapewniała czystość na szlakach.
Fakt, że nie zainstalowano tutaj żadnego Super Deluxe, tak naprawdę nie przeszkadzał naszym krótkim wrażeniom z jazdy. Podobnie jak w Radonie JAB 9.0 HD, napęd pochodził od firmy Sram. Grupa osprzętu X01 Eagle z karbonową korbą Sram Descendant idealnie wpasowała się w dyskretny wygląd Radon JAB i robiła solidne wrażenie podczas jazdy - nawet pod obciążeniem.
Rakieta stealth została opóźniona przez Magurę MT5, ale hamulec Sram Code R jest zainstalowany w oryginalnej konstrukcji. Opony Schwalbe tworzą połączenie między kołem a podłożem. Magic Mary Addix Soft TLE Snake Skin o szerokości 2,35 cala na przednim kole i Hans Dampf Addix Soft TLE Snake Skin o szerokości 2,35 cala na tylnym kole. Są one zamontowane na dwóch kołach 27,5 cala (650B) od e*Thirteen. TRS Boost 110/148 spełniają wszystkie współczesne standardy i są w sam raz dla tych, którzy lubią zauważalny hałas z wolnobiegu. Prowadnica łańcucha TRS Race SL została również pozytywnie zauważona przez e*Thirteen i nas. Kokpit idealnie pasuje również do skradającego się wyglądu roweru górskiego, kierownica Race Face Turbine R 35 x 780 mm z 20 mm wzniesieniem, na której zamontowane są uchwyty SDG Slater.
Radon JAB 9.0 HD: Freerider z potencjałem enduro!
Według Radona, JAB 9.0 HD należy do kategorii freeriderów i jest również opisywany jako zawodnik enduro. Przemawia za tym geometria roweru, który jest dostępny w trzech rozmiarach. Testowaliśmy Radon JAB 180 HD w rozmiarze 9.0 cali (odpowiada L) przy wzroście ok. 20 cm i wydaje się duży, ale nadal pasuje. Spojrzenie na tabelę geometrii sugeruje więcej freeriderów niż enduro. Swobodny kąt skrętu 65,2° świetnie sprawdza się podczas zjeżdżania ze wzniesienia, ale w niektórych sytuacjach rower górski wydaje się nieco powolny podczas jazdy pod górę. Rozstaw osi wynoszący 1215 mm ponownie to podkreśla.
Geometria Radon Jab
16 " | 18 " | 20 " | |
rura podsiodłowa (w mm) | 395 | 425 | 455 |
Pozioma rura górna (w mm) | 576 | 598 | 620 |
główka ramy (w mm) | 100 | 110 | 120 |
tylny trójkąt (w mm) | 428 | 428 | 428 |
Rozstaw osi (w mm) | 1170 | 1193 | 1215 |
Kąt skrętu (w °) | 65.2 | 65.2 | 65.2 |
Kąt siedziska (w °) | 74.6 | 74.6 | 74.6 |
Zasięg (mm) | 429 | 448 | 466 |
Stosy (mm) | 587 | 597 | 606 |
Pomimo dużych rozmiarów, tylny trójkąt jest stosunkowo krótki, 428 mm sugeruje wrażenie zwinnej jazdy, ale jak to się prowadzi w połączeniu z dużym rozstawem osi? Odpowiedź brzmi: po prostu dobrze. Szybki i płynny, ale także zwrotny. Sztyca zapewnia również wystarczający skok, a tym samym wystarczającą swobodę ruchów. Wszystkie pociągi są starannie ułożone w karbonowej ramie. Rozważono również amortyzator blokady; W tym celu znajduje się mały otwór na spodzie górnej rury.
Radon JAB 9.0 HD: Szybko, szybciej, wyścigowiec!
Testowaliśmy Radon JAB 9.0 HD nad jeziorem Garda na trasie Naranch Trail, która prowadzi bezpośrednio z Santa Barbara do rancza Naranch. Przez lata szlak był tworzony przez właściciela Rancza Naranch z dbałością o szczegóły, ponieważ inaczej trudno było go osiągnąć, a jako szlak freeride/enduro był dokładnie właściwym poligonem doświadczalnym dla Radon JAB 9.0 HD. Najpierw wahadłowiec zabrał nas do Santa Barbara, 1000 metrów nad poziomem morza, skąd kierowca enduro mógł sprawdzić swoje umiejętności wspinaczkowe. Na leśnych ścieżkach wspinaliśmy się pod umiarkowanym wzniesieniu na wysokość 1250 m n.p.m., aż do początku szlaku mieliśmy przed sobą. W tym krótkim przejeździe korbą potwierdziło się nasze pierwsze przypuszczenie z tabeli geometrii, ponieważ na bardziej stromych odcinkach konieczne było przesunięcie ciężaru do przodu, aby utrzymać przednie koło na ziemi.
Na pierwszych płynnych metrach Naranch Trail Radon JAB 9.0 HD pokazał swój pełny wyścigowy potencjał. Bardzo płynnie się prowadzi, a dzięki dużemu rozstawowi osi rower stabilnie trzyma się szlaku, zapewniając tym samym stałą kontrolę między nawierzchnią, rowerzystą i rowerem. JAB był również łatwy do okrążenia w nieco bardziej technicznych pasażach, ale wymagał trochę „pracy”. Na mocno zablokowanych i wolnych odcinkach motocykl przekształcił się z nowoczesnego odrzutowca stealth w sportowy samolot z napędem kablowym, tu trzeba było dużo pracy i technologii.
Magura MT5 zainstalowana w rowerze testowym wyhamowywała czysto w każdej sytuacji i rozładowywała wiele gwałtownych napadów prędkości w bezpieczny i kontrolowany sposób.Niestety nie możemy wypowiedzieć się na temat standardowego wyposażenia Sram Code R. Zakres 500% oferuje wystarczająco dużo opcji dla tej kategorii motocykli, aby zawsze wybrać właściwe przełożenie, nie zawiedliśmy się również pod względem precyzji zmiany przełożeń.
Schreibe einen Kommentar