Nowości produktowe: Ghost przedstawia swój nowy FR AMR. Rower będzie nadal poruszał się w obszarze granicznym między enduro i freeride, ale w bieżącym sezonie wprowadzi kilka ekscytujących innowacji do ramy - i oczywiście świeże warianty wyposażenia.
Ghost FR AMR nie jest rowerem zupełnie nowym – Freerider od kilku lat jest integralną częścią portfolio producenta z Górnego Palatynatu. Teraz chłopcy i dziewczęta z Ghost przedstawiają obszerną aktualizację na bieżący sezon. Oczywiście nic się nie zmieniło w podstawowej orientacji roweru: ze skokiem 165 mm z tyłu, 170 z przodu, amortyzatorami sprężynowymi we wszystkich modelach i odpowiednią geometrią zorientowaną na zjazd, rower wciąż znajduje się gdzieś pomiędzy enduro a freeriderem. Jeśli chodzi o rozmiar kół, wszystko pozostaje bez zmian: 27,5″ we wszystkich wariantach.
Co nowego do zgłoszenia? W szczególności obszar wokół amortyzatora został przeprojektowany: jarzma na siodełku i podporach łańcucha zostały całkowicie przeprojektowane, podobnie jak wahacz bezpośrednio na amortyzatorze. Wraz z większym przekrojem poprzecznym rury można było uzyskać ogólnie znacznie sztywniejszą konstrukcję. Oprócz bardziej bezpośredniej jazdy, siły poprzeczne działające na łożyska i amortyzatory są również zmniejszone, co korzystnie wpływa na trwałość wszystkich komponentów.
Geometria Duch FR AMR
S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 410 | 430 | 460 | 500 |
Pozioma rura górna (w mm) | 564 | 596 | 619 | 641 |
główka ramy (w mm) | 100 | 110 | 120 | 130 |
tylny trójkąt (w mm) | 440 | 440 | 440 | 440 |
Rozstaw osi (w mm) | 1183 | 1217 | 1242 | 1267 |
Kąt skrętu (w °) | 64.5 | 64.5 | 64.5 | 64.5 |
Kąt siedziska (w °) | 76 | 76 | 76 | 76 |
Zasięg (mm) | 416 | 445 | 466 | 486 |
Stosy (mm) | 595 | 604 | 613 | 622 |
Sprzęt też nowy. W tym roku będą trzy warianty, wszystkie z aluminiową ramą. Wszystkie łączy wspomniany już amortyzator sprężynowy, który dobrze pasuje do roweru tej klasy iw pełni wykorzystuje jego potencjał zjazdowy. Ghost FR AMR 4.7 to atrakcyjny cenowo model podstawowy za 2.299 euro. W zamian dostajesz bardzo dobre wyposażenie: widelec Suntour Durolux łączy się z amortyzatorem Fox Van RC Coil w tylnym trójkącie. 11-biegowy napęd Shimano SLX zapewnia szybką zmianę biegów, a hamulec Magura Thirty2 zapewnia szybkie zwalnianie. Najwyższy model za 4.199 euro jest wyposażony w ramę Cane Creek składającą się z widelca Helm i amortyzatora DB Coil CS. Dzięki obwodowi Sram X01 można łatwo pokonać nawet strome góry.
Janik mówią
Halo
ale jak to jest teraz w części praktycznej. Czy na tym rowerze mogę przejechać moje normalne okrążenia enduro, czy po 3 górach będzie to zbyt męczące?
Andreas mówią
Dokładnie, interesuje mnie też część praktyczna.
Obecnie jeżdżę na Giant Reign, ale chciałbym mieć bardziej stromy kąt rury podsiodłowej. Framar idzie w dobrym kierunku, ale czy dam radę przejechać 1500 - 2500 hm bez kilku tygodni odpoczynku?