Test: Stalowe ramy są ciężkie i powolne, a poza tym nie są dobre! Każdy, kto twierdzi coś takiego, powinien przyjrzeć się einhornowi 200 gravelforce xcr. Wykonana na miarę rama ze stali nierdzewnej jest dostępna w wielu ilościach i można ją przekształcić z roweru szutrowego w rower szutrowy za pomocą prostej wymiany koła biegacz zmienić przeznaczenie. Ale zobacz sam...
jednorożce – nic innego jak rowery na zamówienie!
Zgodnie z tym mottem ludzie pracują nad einhorn bikes od momentu założenia firmy w 2008 roku. Celem jest tworzenie rowerów, które inspirują, poruszają się i będą Ci towarzyszyć przez wiele lat: Rower wyścigowy ze stali nierdzewnej, który może być używany do podbojów najtrudniejsze przełęcze Zębatka 29er z napędem paskowym do idealnego alpejskiego crossu lub roweru szutrowego, który zamienia znane szutrowe drogi w nowe tory wyścigowe.
Jazda na rowerze jest tak różnorodna, a każdy jeździec jest bardzo inny, więc dlaczego nie mieć też rowerów. Właśnie w tym miejscu pojawia się koncepcja rowerów einhorn. Tutaj chcą ponownie ożywić tradycję ręcznie budowanych, indywidualnych motocykli. Jednorożce powstają, ponieważ jazda na rowerze to pasja. Kawałek po kawałku, indywidualnie ręcznie, technicznie aktualne w każdym szczególe, dopasowane do przyszłego kierowcy, bo każdy jest wyjątkowy.
einhorn 200 gravelforce xcr – Stalowa wyścigówka w teście Velomotion
einhorn 200 gravelforce xcr – Rama
Sercem roweru einhorn 200 gravelforce xcr jest lekka rama ze stali nierdzewnej ważąca 1885 gramów. Zbudowany z legendarnych rur ze stali nierdzewnej XCr firmy Columbus, które są dostępne tylko w ograniczonych ilościach i na zamówienie. Rama została wykonana na wymiar z zestawu rur we Włoszech. Ponadto zastosowano w pełni karbonowy widelec Columbus Futura Gravel, który oferuje wystarczająco dużo miejsca na znacznie szersze opony. Rama utrzymana jest w prostym stalowym wyglądzie i wie jak przekonać wysoką jakością wykonania. Jeśli więc zdecydujesz się na taką indywidualną ramę wykonaną na wymiar, to dzięki jej odporności na korozję i trwałości zyskamy Twoje pieniądze na długie lata.
einhorn 200 gravelforce xcr – Wyposażenie
Nawet jeśli einhorn 200 gravelforce xcr wygląda jak ponadczasowy klasyk, nadal ma wszystkie nowoczesne standardy, takie jak osie przelotowe, główka ramy 44 mm, wewnętrznie poprowadzone kable i mocowania hamulca flatmount na stanie. Einhorn 200 jest wyposażony w standardowe stery Chris King, grupę Sram Force 1 Disc i karbonowe koła DT Swiss RC 28 Spline na szosę lub DT Swiss XMC 1200 z szerokimi oponami do zabawy w terenie. Ponadto istnieje komfortowa sztyca podsiodłowa i sztywna kierownica, która jest wygodna również na długich dystansach - w obu przypadkach z kompozytów bike forward. SRAM Force sprawia, że jednorożec jest dobrze wyposażonym, wszechstronnym pojazdem. Z przednią tarczą i przełożeniem 10-42 powinno być dobrze w większości warunków.
Tarcze SRAM Force Disc radzą sobie również dobrze na każdej nawierzchni iw każdej sytuacji, co nie tylko zapewnia dużo frajdy w terenie, ale także zapewnia niezbędne bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni.
einhorn 200 gravelforce xcr – indywidualna radość z jazdy?!
Na początku tego roku mieliśmy przyjemność testować jeden z wysokiej jakości rowerów einhorn, einhorn 200 gravelforce xcr. Jakby szyta na miarę rama ze stali nierdzewnej nie była wystarczająco wyjątkowa, dzięki einhornowi 200 Gravelforce xcr mieliśmy okazję zamienić szutrową wyścigówkę w szybki pojazd na szosę, po prostu wymieniając koła. Ta cecha jest niezwykle praktyczna w zimie, ponieważ można po prostu „założyć” grubsze opony, gdy jest śnieg. Ale mimo to ogromnie rozszerzasz zakres zastosowań i możesz się bawić bez ograniczeń.
Einhorn 200 gravelforce xcr jest w sam raz dla niezdecydowanych i dla każdego, kto nie może lub nie chce się zdecydować, czy ma to być nowy rower wyścigowy, czy raczej gravel racer. Byliśmy całkowicie oszołomieni od samego początku, kiedy podnieśliśmy rower w wersji Gravel, ponieważ przy dobrych 8 kilogramach (dokładnie 8,15 kg) jest to naprawdę jeden z lekkich rowerów w tej kategorii. A każdy, kto twierdzi, że stalowe ramy są powolne, nie miał jeszcze do czynienia z einhornem.
Dzięki dużej sztywności, która przekształca każdy krok w napęd i doskonałemu sterowaniu, czy to na drodze, czy w terenie, einhorn 200 gravelforce xcr zaprasza do strzelania. Najwięcej frajdy mieliśmy na krótkich i ostrych trasach, podczas których nie zastanawialiśmy się długo nad trasą, a dzięki świetnym oponom i setupowi mogliśmy od razu ruszyć w drogę. A jeśli nie poszło dalej w prawo, to tylko w lewo.
Pomimo wysokiej sztywności ramy ze stali nierdzewnej nie musisz rezygnować z żadnego komfortu, częściowo dzięki kompozytowej sztycy podsiodłowej Bikehead, która dobrze amortyzuje również w trudnym terenie, a także wygodnemu kokpitowi. Istnieją niewielkie potrącenia za wersję szosową, ponieważ rama nie jest dokładnie jedną z najbardziej aerodynamicznych wyścigówek na rynku. Ponadto prosty SRAM Force oferuje trochę za mały zasięg jak na nasz gust, aby mieć idealne przełożenie przy każdej prędkości. Niemniej jednak cała konfiguracja jest optymalnie dobrana, aby objąć jak najszerszy zakres możliwych zastosowań. Kciuki w górę za to!
Na koniec jeszcze jedna dobra wiadomość: einhorn 200 pozostaje we flocie einhorn i jest dostępny do jazd testowych u partnera handlowego Haralda Hametnera w Monachium-Zachód. Ale uwaga, istnieje poważne ryzyko uzależnienia!
Schreibe einen Kommentar