Nowości produktowe: W zeszłym roku firma Specialized wywołała poruszenie całkowitą rewizją i nowym rozwojem Tarmaca. Teraz poszli o krok dalej i wprowadzają wersję do hamulców tarczowych z Specialized S-Works Tarmac Disc.
Podczas opracowywania nowego Specialized S-Works Tarmac Disc celem było nie tylko zbudowanie szybkiego lub lekkiego roweru, ale także stworzenie najbardziej kompletnego roweru wyścigowego na rynku bez kompromisów w różnych obszarach. Rower został zaprojektowany tak, aby był najszybszy na długich podjazdach, wietrznych płaskich terenach, etapach Grand Tour i lokalnych wyścigach, a wszystko to z wiodącym w swojej klasie prowadzeniem i hamowaniem dzięki hamulcom tarczowym. Prawie nic bardziej kompletnego.
Rama Rider-First Engineered wykonana z włókna węglowego FACT 12r zapewnia doskonałe prowadzenie, najwyższą prędkość i wysoką stabilność jazdy. Przypisanie włókien, które jest indywidualnie dopasowane do każdego rozmiaru ramy, umożliwia optymalną równowagę między sztywnością a wagą dla wszystkich rowerzystów. Podczas konstruowania ramy dodano 200 dodatkowych kawałków włókna węglowego, aby osiągnąć większą złożoność, a tym samym zaoszczędzić większą wagę przy większej sztywności. Specialized S-Works Tarmac Disc ma taką samą geometrię jak wersja z hamulcami szczękowymi. Ponadto oba warianty mają te same pierwszorzędne właściwości aerodynamiczne, ponieważ tarcza została zaprojektowana w taki sposób, że hamulce tarczowe nie stają się wadą aerodynamiczną. Dzięki konstrukcji Rider First Engineered, Tarmac Disc oferuje taką samą sterowność i sztywność ramy jak wersja z hamulcem szczękowym.
Karbonowy widelec S-Works FACT ze zwężoną rurą sterową zapewnia precyzyjne, płynne prowadzenie przy dużych prędkościach, podczas mocnych sprintów i szybkich zakrętów. Sztywna sztyca wykonana z włókna węglowego FACT jest doskonała pod względem aerodynamiki i zapewnia bezpośrednie przenoszenie mocy z przyjemnym komfortem tłumienia. Opcjonalnie dostępne są inne opcje offsetu. Wyposażony w system Flush Axle, oferuje oś płaską, która jest równo z ramą i może być uruchamiana za pomocą klucza imbusowego 6 mm. Rowery są wyposażone w dwa komplety osi, jeden z manetkami DT RWS, a drugi ze śrubami. Te ostatnie są o 30 g lżejsze na oś. Zamontowane osie mają szerokość montażową 12×100 mm z przodu i 12×142 mm z tyłu. Dzięki dużej przestrzeni można stosować opony o średnicy do 30 mm.
Specjalistyczne korby S-Works
Kolejną atrakcją Specialized S-Works Tarmac Disc jest korba wyposażona w zupełnie nowy wewnętrzny miernik mocy. Według producenta Specialized S-Works Power Cranks oferują najlżejszy i najdokładniejszy pomiar mocy na rynku. Szeroko zakrojony proces rozwoju został przeprowadzony z pomocą University of Boulder, aby zaoferować jeźdźcom najlepszy system. Ważące zaledwie 440 gramów (bez tarcz) korby Dual Power Cranks, które mierzą po obu stronach, robią wrażenie. Dzięki łatwej do wymiany baterii pastylkowej nie ma potrzeby żmudnej wymiany baterii. Ponadto korby są wyjątkowo wytrzymałe i wodoodporne. Na razie korby Specialized S-Works Power Cranks będą dostępne tylko w rowerach takich jak Specialized S-Works Tarmac Disc i zostaną wprowadzone na rynek dopiero później jako osobny produkt.
Schreibe einen Kommentar