Test: W naszym teście Canyon Ultimate CF SL mieliśmy wysokiej jakości karbonową kierownicę ze średniej półki. Lekka i sztywna rama w połączeniu z solidnymi mocowaniami i osprzętem Shimano Ultegra była zdecydowanie przekonująca. Wszystko to w cenie 2199 €.
Canyon Ultimate CF SL – Rama
Sercem roweru jest rama, ponieważ ma ona znaczący wpływ na ogólne osiągi. To samo dotyczy naszego roweru testowego Canyon Ultimate CF SL. Wysokiej jakości karbonowa rama jest szczególnie imponująca ze względu na niską wagę, ale także dużą sztywność. W rezultacie kierowca wyścigowy może przekonać zarówno w górach, jak i na płaskim terenie oraz podczas przyspieszania, ponieważ gwarantowane jest bezpośrednie przenoszenie mocy. Rama Ultimate CF SL ma tę samą geometrię Sport Pro, na której jeżdżą zawodowcy WorldTour z Team Katusha-Alpecin i Team Movistar. Można jednak również wyregulować długość wspornika i podkładki dystansowe, aby uzyskać bardziej zrelaksowaną pozycję, aby zwiększyć komfort. Matowa czarno-czerwona ramka może również przekonać optycznie kilkoma ładnymi detalami.
Canyon Ultimate CF SL – Wyposażenie
Sama świetna rama nie czyni kompletnego roweru wysokiej jakości. Osoby odpowiedzialne w Canyon również są tego świadome i oferują Ultimate CF SL w przyzwoitych konfiguracjach. Testowaliśmy wersję 8.0, czyli wersję z mechanicznym Shimano Ultegra. Oprócz grupy osprzętu Ultegra zastosowano wysokiej jakości komponenty, takie jak zestaw kołowy DT Swiss PR 1600 Spline z oponami Continental GP 4000 IIs, niestandardową kierownicę i mostek Canyon oraz Fizik Siodełko ANTARES R5. Niedawno poprawiona Shimano Ultegra w znacznym stopniu przyczynia się do doskonałej ogólnej wydajności. W porównaniu ze starszymi modelami korba została ponownie usztywniona i zmniejszona. Zmiana biegów jest tak łatwa i wyraźna jak zwykle, a hamulce są niezwykle lekkie i łatwe do kontrolowania. Lekki i wytrzymały zestaw kołowy DT Swiss PR 1600 Spline dopełnia całości i jest przystosowany do zastosowania bezdętkowego, zapewniając najlepszą praktyczność.
Canyon Ultimate CF SL – tak to się toczy
Canyon Ultimate CF SL oferuje dużo zabawy. W szczególności niska waga i bardzo solidne wyposażenie sprawiają, że jest idealnym kompanem na ambitne wyprawy. Ze względu na imponującą cenę 2.199 euro, Ultimate CF SL jest również szczególnie odpowiedni dla początkujących sportowców, którzy chcą być bardziej na szosie na rowerze wyścigowym, a nawet chcą posmakować wyścigów. Ale ten kompletny pakiet byłby również idealny dla profesjonalistów jako rower treningowy. Przełożenie 52/36 zębów z przodu i 11-28 z tyłu umożliwia odpowiednie przyspieszenie na szybkich przejazdach, a także pokonywanie najbardziej stromych odcinków. Shimano Ultegra zmienia biegi jak zwykle niezawodnie i nie traci mocy nawet po kilkuset kilometrach. Koła DT Swiss są lekkie, ale nadal wytrzymałe. Tutaj powinieneś zrobić małą kontrolę po około 2000-3000 km, ponieważ może się okazać, że będziesz musiał je trochę ponownie wycentrować, aby koła nadal toczyły się optymalnie. Mostek i kierownica, które sami zaprojektowaliśmy, również wydają się stabilne i solidne, ale dla kierowcy wyścigowego wolelibyśmy raczej wybrać kierownicę 2 węższą o 40 cm w rozmiarze kół M, a nie zwykłą kierownicę 42. Jest to jednak również bardzo indywidualne i może w dużym stopniu zależeć od rodzaju kierowcy. To samo dotyczy siodła, które od samego początku bardzo dobrze nam pasowało i nie sprawiało problemów nawet na bardzo długich trasach. Jednak długi i twardy nos może nie być dla wszystkich.
Emmanuel Witschi mówią
Niezła recenzja, ale czy mógłbyś zrobić nową recenzję obecnego Canyon CF SL 8.0? Nie tylko cena nieco wzrosła, ale wiele wydarzyło się również pod względem masy i aerodynamiki. Nie dość, że byłbym bardzo szczęśliwy :^)