Test: Odkąd zakochałem się w sportach zjazdowych, niewiarygodna liczba produktów nieustannie się zmieniała, a czasem w mniejszym lub większym stopniu ulepszała. Kod SRAM, z drugiej strony, istnieje na rynku od czegoś, co wydaje się wiecznością, nie zmienia się od dawna i jest bardzo popularny. Kiedy dowiedziałem się, że kod został gruntownie zmieniony, moja ciekawość szybko została rozbudzona i nowy hamulec powinien zostać przetestowany.
SRAM Guide jako podstawa nowego kodu
Projekt i technologia nowego kodu opiera się na sprawdzonym już opracowaniu przewodnika. Główną różnicą w stosunku do Guide jest większy Piggy Back, co oznacza, że w hamulcu jest o 30% więcej oleju, co sprawia, że hamulec jest mniej wrażliwy na gromadzenie się ciepła. Ponadto zacisk hamulca ma o 2 mm większą średnicę tłoka. Te dwie regulacje łącznie powinny zwiększyć siłę hamowania o 15% w porównaniu z Guide. Dlatego Code powinien służyć jako niezawodny towarzysz, od rowerów zjazdowych po e-rowery, a także być w stanie stawić czoła cięższym rowerzystom.
Kod SRAM R i RSC
Code dostępny jest w dwóch wariantach modelowych różniących się kilkoma szczegółami. „R” oznacza regulację zasięgu, podczas gdy „S” opisuje łącznik wychylny, a „C” opisuje regulację kontaktu. Musisz więc zrezygnować z regulacji punktu nacisku i łącznika wahacza z Code R.
Kod SRAM – szczegóły techniczne
Kodeks oferuje wiele atrakcji, które niektórzy znają już z modeli Guide. Należą do nich technologia Bleeding Edge, która ułatwia odpowietrzanie hamulców wypełnionych DOT 5.1. Nie ma śruby odpowietrzającej, zamiast tego strzykawka z płynem jest podłączona bezpośrednio do otworu odpowietrzającego za pomocą adaptera. Zapobiega to przedostawaniu się powietrza i zapobiega utracie płynu. Podobnie jak w przypadku Guide, osłonę termiczną można znaleźć w hamulcach Code. Blacha ze stali nierdzewnej ma za zadanie zapobiegać przenoszeniu ciepła z klocków hamulcowych na zacisk hamulca.
Tłoki 15 mm i 16 mm są wykonane z aluminium w Code R i fenolu w RSC. Jeśli zdecydujesz się na tańszy Code R, musisz zrezygnować ze wspomnianego już łącznika wahacza, który zmniejsza swobodny skok dźwigni hamulca bez wpływu na sterowność. Pomimo wszystkich innowacji, gumki pozostały identyczne, co cieszy tych z Was, którzy wciąż gromadzą zapasy gumek. Hamulce dostarczane są ze spiekanymi klockami, które gwarantują trwałość i funkcjonalność w każdych warunkach atmosferycznych. Matchmaker jest teraz integralną częścią hamulców SRAM. Przy całkowitej masie 443 g hamulec z pewnością nie jest przeznaczony dla lekkich budowniczych.
Kod SRAM - test wytrzymałościowy
Polegając wcześniej na Guide Ultimate, w tym sezonie przetestowałem zarówno topowy model Code R, jak i RSC. Oba modele są zauważalnie mocniejsze niż Guide. Obiecany wzrost wydajności o 15% uważam za wartość realistyczną. Nawet na stromych i długich zjazdach nie mogłem sprowokować zanikania kodu. Szczególnie podoba mi się sterowność hamulców i minimalny wysiłek wymagany do wygenerowania maksymalnej siły hamowania. Zapobiega to zmęczeniu ramion, zwłaszcza podczas długich zjazdów.
Odpowietrzanie hamulców również działa idealnie. Jednak zdecydowanie powinieneś mieć przy sobie niezbędny adapter, ponieważ najnowocześniejsza technologia jest wciąż nieco nowsza, a jeden lub drugi mechanik podwórkowy nie ma jeszcze gotowego odpowiedniego adaptera. Największą różnicą między Code R a RSC jest regulacja punktu nacisku. Regulacja punktu nacisku może przynieść szczególnie dobre wyniki, gdy klocki hamulcowe zostały dociśnięte stosunkowo dalej. Punkt nacisku, który w wyniku zużycia przesunął się bliżej dźwigni, można szybko przesunąć z powrotem do żądanego punktu, obracając pokrętło regulacyjne.
Schreibe einen Kommentar