Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

roweryTestyRowery trekkingowe i miejskie

rowery wyścigowe: Test: Pure Cycles Veleta – Niedrogi klasyk do miasta

29. Września 2017 by Józef Kucher

Test: W miastach od lat jest głośno o klasycznych fixach lub jednośladach. Jednak są one zwykle mniej wygodne ze względu na tłumaczenie i i tak nie nadają się szczególnie do regionów pagórkowatych. Ale jeśli nadal nie chcesz rezygnować z klasycznego wyglądu i niezbędnego współczynnika chłodu, powinieneś spojrzeć na Pure Cycles Veleta - pragmatyczne wyposażenie, zmiana biegów, czysty wygląd - w bardzo rozsądnej cenie.

Pure Cycles Veleta – Rama

Tylko stal jest prawdziwa - tak mogłoby brzmieć motto Velety. Smukłe stalowe rurki są połączone dyskretnymi spawami i tworzą klasyczną ramę Diamant, znaną z czasów świetności kolarstwa szosowego. Rower jest również bardzo klasyczny, jeśli chodzi o lakier. Subtelny biały napis „Pure Cycles” wyróżnia się na dolnej rurze. Klasycznego wyglądu dopełniają żółto-pomarańczowe paski, przypominające nieco tęczowe pasy mistrza świata. Do ramy zamontowano klasyczny czarny sztywny stalowy widelec z dwoma gwintami do mocowania błotników lub bagażników. Błotniki czy bagażniki można również łatwo zamontować na tylnym trójkącie przy użyciu odpowiednich preparatów, co znacznie zwiększa przydatność do codziennego użytku. Ponadto Pure Cycles daje dożywotnią gwarancję na stalową ramę. Rama oferowana jest w sześciu rozmiarach ramek. Rozmiary wynoszą od 49 cm do 60 cm w odstępach co 2 cm.

szczegóły ramy testowej pure cycles veleta



Pure Cycles Veleta – Sprzęt

Z Pure Cycles Veleta otrzymujesz kompletny rower wyścigowy za jedyne 549 €, który nie musi się chować optycznie. Przy tej cenie naturalnie pojawia się pytanie, jakie części są tam montowane. Spojrzenie na rower od razu pokazuje, że sprzęt jest tani, ale bynajmniej nie tandetny. Na przykład zmiana przełożeń odbywa się za pomocą grupy osprzętu Shimano Claris 2×8. 2×8 może wydawać się w dzisiejszych czasach prawie mierne iz pewnością nie jest już najnowocześniejszym rozwiązaniem do użytku sportowego, ale kto potrzebuje więcej w mieście? Hamowanie odbywa się za pomocą hamulca Promax RC-469 w połączeniu z dźwigniami hamulca Shimano Claris. Zastosowano opony Hutchinson Nitro 2. Poza tym wiele części, takich jak koła, sztyca, mostek i kierownica, pochodzi z naszej własnej firmy. Robią solidne i wysokiej jakości wrażenie. Nie spodziewasz się tutaj lekkiego zawodnika, ale przy wadze 11,8 kg całość nadal mieści się w granicach.



Pure Cycles Veleta - W drodze

Kiedy po raz pierwszy usiądziesz na rowerze, zauważysz, że pozycja siedząca jest również dość klasyczna. Dzięki długiej górnej rurze i długiemu mostkowi siedzisz na rowerze dość rozciągnięty i dość sportowy. Kiedy zaczynasz, możesz poczuć dodatkowy ciężar w porównaniu do współczesnego zawodnika. Rower wydaje się raczej powolny niż żwawy, ale gdy już się rozpędzi, toczy się świetnie.

Pod względem komfortu Valeta robi dobre wrażenie. Dzięki oponom Hutchinson o szerokości 28 mm i przyjemnej, komfortowej charakterystyce stalowej ramy, rowerem można nadal szybko przemieszczać, na przykład po bruku, bez uszkodzenia całego kręgosłupa. Translacja 2×8 w zupełności wystarczyła w testowym użytkowaniu w mieście. Przy najmniejszym możliwym przełożeniu 34×32 nawet strome podjazdy nie powinny stanowić problemu. Ogólnie rzecz biorąc, przerzutki Shimano Claris działały bardzo dobrze i robiły dobre wrażenie w swojej kategorii cenowej. Dodatki na całym rowerze również nie rzucały się w oczy podczas testu i robiły rozsądne wrażenie. Hamulce wymagają dużego wysiłku ręcznego iw praktyce są z pewnością słabym punktem taniej stalowej wyścigówki.



test Veleta czystych cykli

Wniosek: Czyste Cykle Veleta

Pro

  • Udana optyka
  • Solidny sprzęt
  • Korzystny

Contra

  • Słabe hamulce
  • niezdarny

fakty

materiał ramystal
Hamulecsuwmiarka
Waga11,8 kg
Cena549 €
Sieć www.purecycles.com
WytrzymałośćWyścig
 
Pure Cycles Veleta na rynku rowerów Velomotion
Ogólnie można powiedzieć, że motocykl bardzo dobrze sprawdza się jako szybka ścigałka do miasta. Na dłuższe wycieczki, zgodnie z sugestią producenta, wybralibyśmy bardziej sportowy i lżejszy rower szosowy. W każdym razie stosunek ceny do wydajności jest odpowiedni, aw zamian otrzymujesz stylowy, dobrze działający rower wyścigowy.
tagi:AktualnościCzyste cyklebiegaczstalowy zawodnik

O Józef Kucher

Joseph Kuchler był aktywnym zawodnikiem XC w młodości, aw międzyczasie studiował zarządzanie mediami w Monachium. Po powrocie do swojej ojczyzny w Dolnej Bawarii często można go spotkać na szlakach w Lesie Bawarskim.

Cilo Kyano C2

Recenzja Cilo Kyano C2: Mocny silnik – mały akumulator – wszechstronna koncepcja?

Komfort i wydajność na co dzień: Byki Iconic EVO FS

Loteria: Wygraj nowego Scott Addict 30!

Nowy Giant Anthem Advanced SL

Światowej klasy – rower mistrza świata XC: Nowy Giant Anthem Advanced SL

Ryś amerykański Smith

Recenzja Smith Bobcat: Fotochromowy, wszechstronny model na szlak

Cratoni Skyvision

Recenzja Cratoni Skyvision: Mistrz stosunku ceny do jakości z drobnymi słabościami

Shimano Technium L

Shimano Technium L w recenzji: Świetne szkło, słaba rama?

Recenzja Lazer VeloVox: Łatwa komunikacja na rowerze

Mavic Comete Ultimate 2 MIPS w teście: Wydajność i ochrona z jednego źródła

Scott Fastlane

Nowy elektryczny rower szosowy Scott Fastlane: Wbudowany tylny wiatr o wadze poniżej 10 kilogramów

Uvex Sportstyle 235V

Recenzja Uvex Sportstyle 235V: Stylowy, wszechstronny model z ogromnym polem widzenia

Jeśli wyjątkowo nie lubisz łapać gumy: Specjalistyczny Mondo TLR

Test: Okulary fotochromatyczne: Święty Graal dla kolarzy górskich?

Rudy Project Spinshield Pro

Projekt Rudy Spinshield Pro: Klasa premium z drobnymi kompromisami

Related Stories

  • Parlee Ouray w teście: Między wyścigiem a terenem
  • Nowy Cube Attain 2025: Ekskluzywny test nowego produktu
  • Rower wyczynowy od bezpośredniego spedytora z Bocholt: ROSE XLITE 06 Ultegra Di2 w teście
  • Wierny towarzysz legendarnych wspinaczek i nie tylko: Test MyVelo Tourmalet
  • MyVelo Verona w testach: Sportowa wyścigówka ze Schwarzwaldu
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH