Test: W miastach od lat jest głośno o klasycznych fixach lub jednośladach. Jednak są one zwykle mniej wygodne ze względu na tłumaczenie i i tak nie nadają się szczególnie do regionów pagórkowatych. Ale jeśli nadal nie chcesz rezygnować z klasycznego wyglądu i niezbędnego współczynnika chłodu, powinieneś spojrzeć na Pure Cycles Veleta - pragmatyczne wyposażenie, zmiana biegów, czysty wygląd - w bardzo rozsądnej cenie.
Pure Cycles Veleta – Rama
Tylko stal jest prawdziwa - tak mogłoby brzmieć motto Velety. Smukłe stalowe rurki są połączone dyskretnymi spawami i tworzą klasyczną ramę Diamant, znaną z czasów świetności kolarstwa szosowego. Rower jest również bardzo klasyczny, jeśli chodzi o lakier. Subtelny biały napis „Pure Cycles” wyróżnia się na dolnej rurze. Klasycznego wyglądu dopełniają żółto-pomarańczowe paski, przypominające nieco tęczowe pasy mistrza świata. Do ramy zamontowano klasyczny czarny sztywny stalowy widelec z dwoma gwintami do mocowania błotników lub bagażników. Błotniki czy bagażniki można również łatwo zamontować na tylnym trójkącie przy użyciu odpowiednich preparatów, co znacznie zwiększa przydatność do codziennego użytku. Ponadto Pure Cycles daje dożywotnią gwarancję na stalową ramę. Rama oferowana jest w sześciu rozmiarach ramek. Rozmiary wynoszą od 49 cm do 60 cm w odstępach co 2 cm.
Pure Cycles Veleta – Sprzęt
Z Pure Cycles Veleta otrzymujesz kompletny rower wyścigowy za jedyne 549 €, który nie musi się chować optycznie. Przy tej cenie naturalnie pojawia się pytanie, jakie części są tam montowane. Spojrzenie na rower od razu pokazuje, że sprzęt jest tani, ale bynajmniej nie tandetny. Na przykład zmiana przełożeń odbywa się za pomocą grupy osprzętu Shimano Claris 2×8. 2×8 może wydawać się w dzisiejszych czasach prawie mierne iz pewnością nie jest już najnowocześniejszym rozwiązaniem do użytku sportowego, ale kto potrzebuje więcej w mieście? Hamowanie odbywa się za pomocą hamulca Promax RC-469 w połączeniu z dźwigniami hamulca Shimano Claris. Zastosowano opony Hutchinson Nitro 2. Poza tym wiele części, takich jak koła, sztyca, mostek i kierownica, pochodzi z naszej własnej firmy. Robią solidne i wysokiej jakości wrażenie. Nie spodziewasz się tutaj lekkiego zawodnika, ale przy wadze 11,8 kg całość nadal mieści się w granicach.
Pure Cycles Veleta - W drodze
Kiedy po raz pierwszy usiądziesz na rowerze, zauważysz, że pozycja siedząca jest również dość klasyczna. Dzięki długiej górnej rurze i długiemu mostkowi siedzisz na rowerze dość rozciągnięty i dość sportowy. Kiedy zaczynasz, możesz poczuć dodatkowy ciężar w porównaniu do współczesnego zawodnika. Rower wydaje się raczej powolny niż żwawy, ale gdy już się rozpędzi, toczy się świetnie.
Pod względem komfortu Valeta robi dobre wrażenie. Dzięki oponom Hutchinson o szerokości 28 mm i przyjemnej, komfortowej charakterystyce stalowej ramy, rowerem można nadal szybko przemieszczać, na przykład po bruku, bez uszkodzenia całego kręgosłupa. Translacja 2×8 w zupełności wystarczyła w testowym użytkowaniu w mieście. Przy najmniejszym możliwym przełożeniu 34×32 nawet strome podjazdy nie powinny stanowić problemu. Ogólnie rzecz biorąc, przerzutki Shimano Claris działały bardzo dobrze i robiły dobre wrażenie w swojej kategorii cenowej. Dodatki na całym rowerze również nie rzucały się w oczy podczas testu i robiły rozsądne wrażenie. Hamulce wymagają dużego wysiłku ręcznego iw praktyce są z pewnością słabym punktem taniej stalowej wyścigówki.
Kopuła Petry mówią
Jeżdżę na rowerze od dobrych 6 tygodni i bardzo mi się podoba. Chciałem sportowego, stylowego roweru szosowego na stalowej ramie w uczciwej cenie. Jeśli poszukasz informacji w Internecie, jest teraz wielu świetnych „producentów”, którzy ponownie produkują stalowe koła, ale cena jest wtedy co najmniej dwukrotnie. To, czego nie lubię w PureCycles, to ich system dostarczania. Możesz wybrać jedną z trzech opcji (wyślij w pełni zmontowany, wstępnie zmontowany do sklepu rowerowego w Twojej okolicy i niezmontowany dla hobbystów). W zależności od opcji kosztuje nic lub więcej.Informacje są dostępne na stronie głównej. Minusem było to, że nie mieszkam w dużym mieście, raczej na wsi. Podałem PFC 2 adresy sklepów rowerowych w moim mieście. Kontakt nie zadziałał, sklepy prawdopodobnie uznały to za spam. Siedziba firmy znajduje się w Los Angeles, sklep detaliczny w Rotterdamie, a wszystko odbywa się w języku angielskim. W moim przypadku była to naprawdę odyseja, dopóki nie miałem roweru, o czym nie chcę wchodzić w szczegóły, ale z pewnością nie jest to kwestia nieistotna. Na początku rower lekko pękał na łańcuchu i pedałach i pomyślałem, o rany, jakość jednak nie była taka dobra. Po dobrych 6 tygodniach i kilku dłuższych przejażdżkach to minęło i naprawdę lubię jeździć na rowerze. Ponieważ jednocześnie jeżdżę na aluminiowym rowerze trekkingowym/crossowym, waga nie jest dla mnie problemem. Dla mnie jest lekki, szybki i stabilny (dzięki stalowej ramie). Wizualnie też hit, klasyczny i fajny. Mając oryginalny rower wyścigowy z lat 80., nie mam już zaufania do materiału. Mam nadzieję, że te informacje pomogą jednemu lub drugiemu, tak jak mówiłem, system dostawy jest trochę niedojrzały jak na „prowincję”, ale sam rower jest świetną i tanią alternatywą dla innych na rynku.