Test: Wraz z prezentacją swojego nowego BH G7 Pro, hiszpański producent rowerów BH wykonał dziś niecodzienny krok, ponieważ w 2017 roku dostępna jest już wersja dysku G7. Teraz na rok 2018 nowy G7 Pro to wariant roweru aero z hamulcami szczękowymi. Można to było już zobaczyć na tegorocznym Tour de France z Thomasem Voecklerem i jego kolegami z Team Direct Energie. Przetestowaliśmy dla Ciebie wyścigówkę.
BH G7 Pro – Rama
Na pierwszy rzut oka rama BH G7 Pro wygląda tak samo jak wersja tarczowa, jednak w ramie wprowadzono niewielkie ulepszenia aerodynamiczne. W rezultacie powierzchnia ataku została zminimalizowana, a przód motocykla został ustawiony nieco niżej, aby mieć mniejszy opór powietrza. Waga jest również imponująca i wynosi 840 gramów w rozmiarze M i jest prawie nie do pobicia, szczególnie w przypadku ramy aerodynamicznej. Pomimo hamulców szczękowych rama BH G7 Pro została zaprojektowana w taki sposób, że nic nie stoi na przeszkodzie trendowi w kierunku szerszych i wygodniejszych opon, a tym samym pozwala na duży prześwit na opony do 28 mm. BH oferuje kolejną specjalną cechę, ponieważ wszystkie rozmiary ram zostały indywidualnie zoptymalizowane, aby móc zagwarantować najlepszą aerodynamikę w każdym rozmiarze, a widelec BH G7 Pro został również zoptymalizowany za pomocą tunelu aerodynamicznego. To, co od razu rzuca się w oczy na pierwszy rzut oka, to opadająca geometria ramy.
Funkcje BH G7 Pro
Nasz rower testowy był wyposażony w Shimano Ultegra Di2 i wysokiej jakości komponenty, które sprawiają, że BH G7 Pro to świetny pakiet ogólny. Każdy, kto już jeździł na Di2, wie, jak łatwa i szybka jest zmiana biegów. Nowe hamulce szczękowe Shimano Dura-Ace były prawdziwą gratką, niestety tak naprawdę nie porównywaliśmy ich z nieco tańszymi hamulcami Ultegra 2018, ale w porównaniu ze starszymi modelami Dura-Ace trzeba powiedzieć, że skuteczność hamowania i prowadzenie są znacząco lepsze. Zwłaszcza dozowanie i punkt nacisku, które można szybko osiągnąć, są absolutnie przekonujące.
Sztyca podsiodłowa w G7 Pro oferuje kolejną niespodziankę, ponieważ dzięki dwóm śrubom mocującym z tyłu wygląda prawie jak całkowicie zintegrowany słupek, a zatem może również poprawić aerodynamikę.
Własne koła BH EVO 50 dobrze pasują do ogólnego obrazu kierowcy wyścigowego i działają płynnie. Korba FSA KForce 386 wygląda bardzo elegancko, ale została zainstalowana tylko w wersji kompaktowej na naszym rowerze testowym. Zwłaszcza w przypadku wyścigówki aero naprawdę chcesz na nią nadepnąć i pozwolić jej prawidłowo się toczyć, więc większa tarcza może być bardziej odpowiednia do szybkich przejazdów. Pod górę można jednak bez większych problemów pokonać każde wzniesienie ze względu na nieco prostszą gradację. W programie modułowym istnieje również możliwość dostosowania korby. BH używa już korby 52/36 w wysokiej jakości standardowych modelach. Siodło Prologo zapewnia dobry komfort siedzenia, ale nie powinno pasować na każdego i dlatego powinno być testowane indywidualnie. Zmienione wewnętrzne prowadzenie kabli mechanicznych lub elektronicznych ma na celu ułatwienie konserwacji i wymiany przy jednoczesnym zapewnieniu większej ochrony. Istnieją niewielkie potrącenia za kierownice, które są wysokiej jakości, ale tak naprawdę nie pasują do aerodynamicznego roweru wyścigowego według naszego gustu, ponieważ są trochę za szerokie i okrągłe. Ale możesz to również dostosować w systemie modułowym. Więc tylko subiektywny punkt krytyki, należy tylko upewnić się, że wybrano właściwy, wtedy każdy kierowca będzie zadowolony.
BH G7 Pro — w drodze
Nachylona geometria BH G7 Pro jest zauważalna już od pierwszych metrów. Wysoka główka ramy zapewnia pewien komfort, a zwarty tył ma atrakcyjny wpływ na prowadzenie i przenoszenie mocy. Rura podsiodłowa ma nieco niższy środek ciężkości niż zwykle i wraz z raczej krótkimi tylnymi widełkami zapewnia wysokie przyspieszenie. W połączeniu z niewielką wagą jest to szczególnie zauważalne na zakrętach lub stromych zboczach. Jeśli następnie zjedziesz w dół lub na dłuższej prostej, możesz naprawdę zyskać metry dzięki BH G7 Pro, ponieważ prawie sam się toczy, gdy nabierzesz rozpędu. Jak już wspomniano, życzylibyśmy sobie jednego lub drugiego zęba więcej na zębatce, aby być w czołówce podczas pogoni za najwyższymi prędkościami. Dodatkowo rama ma świetną sztywność, co nie tylko sprawia frajdę podczas przyspieszania, ale także daje duże bezpieczeństwo na zjazdach i krętych drogach. Znakomite hamulce doskonale uzupełniają wrażenie i można z nimi wszystko drażnić.
BH G7 Pro będzie dostępny w 5 rozmiarach ram i 3 konfiguracjach: z Shimano Ultegra za 3699,90 euro, Shimano Ultegra Di2 za 5499,90 euro i z Shimano Dura Ace Di2 za 8499,90 euro.
Schreibe einen Kommentar