Test: W przypadku Cube Axial WLS Pro Disc dokładnie przyjrzeliśmy się przystępnej cenowo, podstawowej maszynie wyścigowej dla kobiet. Hamulce tarczowe i widelec z włókna węglowego są tutaj dostępne nawet za mniej niż 1000 euro. Oczywiście ze względu na tę cenę trzeba pójść na kilka kompromisów - ale w praktyce okazały się one mniejsze niż początkowo myśleliśmy.
W naszym teście sprawdzamy Cube AXIAL WLS Pro Disc, którego celem jest zapewnienie ambitnym motocyklistom przystępnego cenowo wejścia do świata sportów szosowych. Maksymalny zysk przy jak najmniejszej inwestycji, to właśnie chcesz osiągnąć, spędzając godziny na studiowaniu stron internetowych i forów, aby dowiedzieć się, który rower jest dla Ciebie najlepszy. Z sugerowaną ceną detaliczną 899 euro, damska wyścigówka Cube znacznie wyprzedza konkurencję, przynajmniej pod względem ceny. Ale czego można oczekiwać od dysku wyścigowego za mniej niż 1000 euro?
Cube Axial WLS Pro Disc: rama i geometria
Jak już wspomniano, Axial WLS ma być kierownicą dla początkujących – i geometria okazuje się odpowiednia. Niezbyt wyścigowy, niezbyt wygodny, ale gdzieś pomiędzy, aluminiowa wyścigówka pasuje i powinna być dobrze przyjęta przez większość rowerzystów w grupie docelowej. Nieco bardziej wyprostowana pozycja siedząca jest wygodna na płaskim terenie i bardziej zrelaksowana podczas podjazdów. Nawet kilka okrążeń w siodle nie jest zbyt dużą przeszkodą - jeśli nogi Ci grają.
Sześcienna osiowa geometria WLS
47 | 50 | 53 | 56 | |
rura podsiodłowa (w mm) | 430 | 460 | 490 | 520 |
Pozioma rura górna (w mm) | 510 | 517 | 537 | 560 |
główka ramy (w mm) | 120 | 130 | 152 | 182 |
tylny trójkąt (w mm) | 415 | 415 | 415 | 415 |
Rozstaw osi (w mm) | 985 | 985 | 995 | 1009 |
Kąt skrętu (w °) | 70.6 | 71.5 | 72 | 72.5 |
Kąt siedziska (w °) | 74.6 | 74.6 | 74 | 73.5 |
Zasięg (mm) | 365 | 369 | 376 | 385 |
Stosy (mm) | 525 | 537 | 561 | 591 |
Wysokiej jakości aluminiowa rama 6061 T6 Superlight w połączeniu z karbonowym widelcem i oponami o szerokości 28 mm zapewnia niesamowitą wygodę i bezpieczeństwo, dzięki czemu jest naprawdę idealna dla początkujących. Dzięki odpowiednim otworom na ramie, w razie potrzeby można również zamontować błotniki. W razie potrzeby rower treningowy można również przekształcić w sportowego towarzysza do codziennego użytku. Folia ochronna już fabrycznie przymocowana do dolnej rury jest miłym akcentem, chroniąc ramę i lakier przed latającymi wokół małymi kamieniami.
Pociągi kierowane wewnętrznie nie są oczywistością w tym przedziale cenowym. Smukłe rurki i konsekwentnie czyste spawy podkreślają wrażenie wysokiej jakości i po raz kolejny pokazują, że nie zawsze musi to być karbon. Jeśli nadal wolisz włókno węglowe jako materiał ramy, możesz użyć Axial WLS GTC lub topowego modelu Axial WLS C:62. Cena również mieści się w przedziale od 1999 do 2899 euro, co nadal jest wyjątkowo uczciwe, biorąc pod uwagę karbonową ramę i dobre wyposażenie z grupą 105 (WLS GTC) i Ultegra (WLS C:62).
Dysk Cube Axial WLS Pro: funkcje
Ramki do zdjęć | Aluminium 6061 T6 super lekkie |
widelec amortyzowany | CUBE CSL Race, karbon |
wirniki | Tarcza Aero CUBE RA 0.8 |
opona | Conti Ultra Sport 2 |
przerzutka tylna | Shimano Sora |
dźwignia zmiany biegów | Shimano Sora |
korba | Shimano Sora 50/34 |
przerzutka | Shimano Sora |
Hamulec | TRP Spyre 160/160 |
sztyca | Post dotyczący wydajności CUBE |
siodło | CUBERP 1.0 |
trzon | Mostek CUBE Performance Pro |
Lenker | Kompaktowa kierownica wyścigowa CUBE |
Grupa Sora to grupa początkująca z Shimano. Każdy, kto nie jest lisem gramowym i radzi sobie z dziewięcioma zębatkami i nieco grubszymi stopniami przełożeń z nimi związanymi, nie będzie miał tutaj na co narzekać. Pod względem funkcjonalności grupa jest niemal niepokojąco zbliżona do swoich lepszych odpowiedników, a wizualnie niekoniecznie trzeba się już ukrywać.
Z tarczą 50 i 34, kompaktowa korba oferuje wystarczający zakres, aby pokonywać dłuższe podjazdy, a także dłuższe fazy prędkości powyżej 30 km/h bez konieczności pedałowania jak maszyna do szycia.
Hamulce tarczowe są coraz częściej spotykane w motocyklach wyścigowych i oferują ogromne korzyści, szczególnie dla początkujących, takie jak bardziej wyrozumiały pomiar i konsekwentne hamowanie w deszczowych i mokrych warunkach. Na kostce zainstalowano Tektro Spyre MD-C610C z dyskami 160 mm. Nadal musisz obejść się bez hydrauliki w tym przedziale cenowym, ale doświadczenie pokazuje, że Spyre jest jedną z najlepszych tarcz mechanicznych, nawet jeśli nie nadąża za konkurencją hydrauliczną pod względem wyczucia i punktu nacisku. Własne koła zostały wyposażone w opony Conti Ultra Sport 28 o szerokości 2 mm, które zapewniają kontakt między kołem a drogą, słaba przyczepność nigdy nie była tu problemem, zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni Contipneu trzyma się asfaltu, co również przekazywało dużo bezpieczeństwa. Ponadto nieco większa objętość pozwala również na zastosowanie niższego ciśnienia powietrza, co zapewnia nieco większy komfort.
Cube Axial WLS Pro Disc: W drodze
Testowaliśmy Cube Axial WLS Pro Disc na drogach Lasu Bawarskiego przez cztery miesiące. Krótkie, ostre przejażdżki przez ciągłe wzloty i upadki Wschodniej Bawarii przeplatały się z dłuższymi przejażdżkami przekraczającymi 100 km. Niedrogi zawodnik klasy podstawowej musiał udowodnić zarówno swoje umiejętności wspinaczkowe, jak i przydatność na długich dystansach.
Niezwykle pozytywnym zaskoczeniem było dobre osiągi dysku Sora. Jasne, nie można oczekiwać tutaj poziomu Dura Ace, a przy dziewięciu zębatkach przełożenia są nieco większe niż w przypadku wysokowydajnych grup osprzętu, ale zmiana przełożeń jest prawie tak samo niezawodna i płynna. To powinno z łatwością wystarczyć, szczególnie w przypadku roweru klasy podstawowej. Hamulce również dały dobry obraz: przyczepność nie jest tak wygodna jak w przypadku hydraulicznych tarcz lub wysokiej jakości hamulców szczękowych, ale siła hamowania jest więcej niż wystarczająca dla wszystkich obszarów użytkowania tego roweru. Stopery spisywały się szczególnie dobrze, gdy było mokro: siła hamowania pozostaje prawie taka sama, a przede wszystkim prawie zawsze panuje kompletna cisza – nie ma pisków ani wycia. Nawet znacznie droższe hamulce często nie radzą sobie z tym tak dobrze.
Jedynym prawdziwym mankamentem, jaki zauważyliśmy podczas testów, był brak ochrony opon przed przebiciem. Nawet nieco ostrzejszy kamień wystarczy, by rozerwać płaszcz, po czym żegna się z głośnym hukiem. Szkoda, bo opony Conti były przekonujące pod względem przyczepności i oporów toczenia.
Schreibe einen Kommentar