Rynek: Devinci Spartan Carbon 2018 był konsekwentnie ulepszany i prezentuje się z nowym tyłem, lżejszą ramą i nowoczesną geometrią pełnego otwarcia przepustnicy. Powinien błyszczeć tak samo jak rower wyścigowy enduro i zwinny rower górski freeride.
Devinci Spartan Carbon nadal toczy się na kołach 27.5" i oferuje 165 mm skoku tylnej sprężyny. Nowością jest jednak skok zawieszenia na widelcu, który zwiększono do 170 mm. Dobrze znany tylny trójkąt z dzielonym przegubem został również przeprojektowany od podstaw, co za pomocą koncentrycznego punktu obrotu na osi tylnego koła ma zagwarantować zawieszenie, które działa jak najbardziej wolne od wpływów jazdy i hamowania. Nowo opracowany tylny koniec Spartan Carbon charakteryzuje się pionowym amortyzatorem Metric, który tworzy miejsce na butelkę do picia na dolnej rurze. Devinci używa Rock Shox Super Deluxe RC3 DB, który jest połączony z wahaczem na górnym mocowaniu amortyzatora za pomocą mocowania czopowego. Wysokiej jakości łożysko mocowania wahacza powinno umożliwiać szczególnie czułe działanie tylnego trójkąta na małych nierównościach. Fani klasycznych stalowych rozpórek będą zadowoleni, że 2018 Devinci Spartan Carbon może być z nimi używany jako alternatywa. Mówi się, że podwozie z włókna węglowego stało się znacznie sztywniejsze dzięki nowemu tylnemu trójkątowi z dzielonym przegubem i wyjątkowo szerokim osiom doładowania (objętość/wys.: 15 x 110/12 x 148 mm).
Nowość na rok 2018: lżejsza rama z włókna węglowego o nowoczesnej geometrii
Inżynierowie Devinci zmniejszyli masę skorupowej ramy z włókna węglowego, która jest dostępna w czterech rozmiarach (S/M/L/XL) o 310 g: nowy tylny trójkąt z włókna węglowego oszczędza 160 g, rama główna jest o 150 g lżejsza. Ważąca 3,24 kg (rozmiar M, z amortyzatorem) nowa rama z włókna węglowego nie jest sprawdzoną lekką konstrukcją, ale powinna wytrzymać duże obciążenia przez długi czas. Podążając za trendem w kierunku szerokich felg i szerokich, agresywnie wyprofilowanych opon, Devinci Spartan Carbon oferuje miejsce na opony o maksymalnej szerokości 2.6”.
Geometria jest narysowana w nowoczesny sposób. Kąt skrętu w płaskiej geometrii „Lo” wynosi 65°, rozstaw osi to 1.224 mm, a zasięg 465 mm. Przy 337 mm suport jest nisko osadzony, co powinno sprzyjać świetnemu sterowaniu. Kąt rury podsiodłowej jest stromy i wynosi 74,5°, co powinno zapewnić odpowiedni nacisk na pedały podczas jazdy pod górę. Ogólnie rzecz biorąc, geometria wyraźnie pokazuje, dla kogo opracowano nowy Devinci Spartan Carbon: dla zawodników Devinci EWS Théo Galy i Damiena Otona, a także dla wszystkich innych, którzy lubią się spieszyć. Jednocześnie Spartan powinien nadawać się również do freeride'u w trudnym terenie. Jeśli chcesz, możesz zmienić geometrię za pomocą flip chipa na wahaczu, dzięki czemu kąt skrętu i siedziska będzie bardziej stromy o 0,4°.
Integracja aktualnych standardów
Detale ramy w nowej wersji Spartan Carbon i Spartan aluminium są również nowoczesne. Piękne wewnętrzne prowadzenie linek zostało zaprojektowane z myślą o zastosowaniu przerzutek Shimano Di2, a dolna rura i tylne widełki są chronione przez ochraniacze z włókna węglowego w trudnym terenie. Akumulator Di2 znajduje się pod osłoną dolnej rury. Uchwyt na butelkę można również zamontować na dolnej rurze. Góra dla wysokich rowerzystów i trudnego terenu: W razie potrzeby rowerzysta może doposażyć sztycę regulowaną z maksymalnym zakresem regulacji 170 mm w ramy M, L i XL. Devinci używa RockShox Reverb z zakresem regulacji 125 mm dla rozmiarów ram S i M oraz wersji 150 mm dla rozmiarów L i XL.
Devinci Spartan Carbon: cztery modele z włókna węglowego i dwa z aluminium na rok 2018
Cztery warianty modelu Spartan Carbon toczą się na wymagających trasach w 2018 roku. Dwa najlepsze modele są dostępne z elektroniczną grupą 1 x 11 Shimano XT Di2 lub nie mniej klasycznym 12-biegowym układem napędowym X01 Eagle firmy Sram. W wyjątkowej cenie 9.799 euro za sztukę zestawy X01 i XT-Di2 są wyposażone w regulowaną sztycę Reverb firmy Rock Shox, lekkie koła z włókna węglowego Race Face (Next R) i klasyczny kokpit Race Face z karbonową kierownicą Next. Podstawowy model z włókna węglowego Devinci Spartan Carbon NX za 4.999 € również niekoniecznie należy do ligi okazyjnej. Kanadyjczycy zamontowali grupę 1 x 11 Sram NX, tańszy widelec enduro RockShox Yari RC (170 mm skoku), korbę Aeffect firmy Race Face oraz sztycę opuszczaną FSA.
Nice: Devinci pozostaje wierny aluminium i oferuje dwa bardziej atrakcyjne cenowo rowery w postaci Spartan NX (3.699 EUR, napęd 1 x 11: Sram NX) i Spartan GX Eagle (4.599 EUR, napęd 1 x 12: Sram GX Eagle) ). warianty aluminiowe. Wszystkie sześć wariantów modelu Devinci Spartan mają wspólne opony Maxxis o dużej przyczepności (poj./wys.: Minion DHF 27.5" x 2.5"/Minion DHR II 27.5" x 2.4") oraz zawieszenie pneumatyczne Rock-Shox, dzięki czemu wysokiej jakości amortyzator Rock-Shox -Super Deluxe RC3 DB jest godny pochwały stosowany we wszystkich modelach.
Rama dostępna również osobno
Opcja samej ramy Devinci Spartan Carbon jest zalecana dla fanów indywidualnych konfiguracji: za 3.499 € możesz kupić ramę z amortyzatorem RockShox (Super Deluxe RC3 DB) w kolorze czarnym lub jasnofioletowym. Aluminiowa rama Spartan jest znacznie tańsza, bo kosztuje 2.199 euro i współpracuje z amortyzatorem RockShox Super Deluxe R DB.
Schreibe einen Kommentar