Rowery terenowe są dużym tematem w sektorze MTB od dwóch lub trzech lat. Logiczną konsekwencją poprzedniego trendu enduro jest pogodzenie umiejętności zjazdowych maszyn 160 mm z wszechstronnymi zaletami lżejszych motocykli turystycznych i odrobiną zabawy. Baskijski producent BH Bikes miał już w swojej ofercie rower w tej kategorii z Lynx 4.8, który otrzyma całkowicie odnowionego następcę w roku modelowym 2018, który będzie nosił nazwę BH Lynx 5. 130 mm jest w pełni standardowo wyposażone w koła 29″, ale dzięki osiom Boost i dużemu prześwitowi na opony można go również założyć na szerokie opony 27,5+.
Dzięki nieco przestarzałej geometrii Lynx 4.8, następca został hojnie okrojony i zapewnił rowerowi na szlaki odpowiednie lekarstwo na świeże komórki. Przy 66,5° kąt skrętu jest znacznie bardziej płaski, a zasięg zwiększa się nawet średnio o 20 mm. Rezultatem jest rower, który jest znacznie bardziej sprawny na szlaku i na stromych zjazdach, ale który powinien również dobrze prezentować się na podjazdach dzięki dużemu kątowi rury podsiodłowej.
Geometria BH Lynx 5
SM | MD | LA | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 400 | 440 | 480 | 520 |
Pozioma rura górna (w mm) | 583 | 597 | 616 | 635 |
główka ramy (w mm) | 105 | 110 | 120 | 130 |
tylny trójkąt (w mm) | 435 | 435 | 435 | 435 |
Rozstaw osi (w mm) | 1160 | 1175 | 1194 | 1214 |
Kąt skrętu (w °) | 66.5 | 66.5 | 66.5 | 66.5 |
Kąt siedziska (w °) | 75.5 | 75.5 | 75.5 | 75.5 |
Zasięg (mm) | 425 | 440 | 455 | 471 |
Stosy (mm) | 601 | 606 | 615 | 624 |
Zachowano tylny trójkąt z dzieloną osią obrotu, który jest używany przez Hiszpanów we wszystkich fullach. To dobrze, ponieważ kinematyka zaprojektowana przez Dave'a Weagle'a należy do najlepszych, jakie można kupić za pieniądze i już wiedziała, jak całkowicie przekonać nas do poprzednika. Chętny do połknięcia na zjazdach i stanowczy i neutralny na podjazdach. Dokładnie tak, jak sobie wyobrażasz nowoczesny w pełni. Amortyzator jest montowany asymetrycznie w tylnym trójkącie, do czego optycznie trzeba się przyzwyczaić ze względu na bardzo długie tuleje, ale powinien mieć zauważalne zalety w zakresie sztywności i stabilności.
BH Lynx 5 będzie dostępny z ramami aluminiowymi i karbonowymi i będzie dostępny w sumie w siedmiu konfiguracjach. Jeśli chodzi o cenę, obejmuje to całe spektrum, od niedrogiego poziomu podstawowego (BH Lynx 5 29 Aion) za 1.999 euro do sektora premium (BH Lynx 5 Carbon XX1 Eagle) za 7.999 euro.
BH Lynx 5: Pierwsze wrażenia ze szlaku
Podczas Eurobike Media Days firma BH miała ze sobą kilka przedseryjnych modeli nowego Trailfula do jazdy próbnej. Na aluminiowej ramie zamontowano klasyczne podwozie FOX Factory, nowe hamulce Formula Cura, mocne opony Michelin i niezawodny napęd Shimano XT z tarczą na korbie Praxis Works. Fajnie, że montują również jeden lub drugi komponent na rowerze, który rzadko widujesz.
Aby dostać się na początek naszej trasy testowej, najpierw musimy pokonać kilka trudnych metrów po ubitych ścieżkach i szutrowych drogach. Nowy rower terenowy BH pokazuje tutaj dwa oblicza: na umiarkowanych wzniesieniach robi bardzo dobre postępy dzięki dobrze funkcjonującemu, sztywnemu tyłowi i wygodnej pozycji siedzącej. Jeśli jednak musisz pokonywać strome podjazdy o nachyleniu powyżej 25%, przednie koło ma tendencję do nieco utraty kontaktu z podłożem. Aby zachować kontrolę, należy przesunąć ciężar ciała nieco do przodu. Tylna opona Michelin Force AM spisała się tutaj naprawdę dobrze: Podczas gdy prawie wszystkie inne opony w innych motocyklach testowych miały tutaj tendencję do obracania się na tłustej nawierzchni, francuska opona mocno wbiła się w ziemię.
Jeśli chodzi o szlaki, Lynx 5 w pełni pokazuje swoje mocne strony: pomimo długiej ramy głównej i luźnego kąta skrętu jest bardzo zwinny i można go zabawnie okrążać ciasne pobocza. W powietrzu jest pełny i łatwy do kontrolowania. Rower bardzo dobrze radzi sobie również z trudnymi przejazdami, nawet jeśli brakuje tu ostatniego odrobiny płynności. Szeroka kierownica i krótki mostek bardzo dobrze pasują do orientacji roweru terenowego i bardzo nam odpowiadają.
Sprzęt dobrze i dyskretnie spełniał swoje zadanie w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Spodziewaliśmy się takiego samego poziomu osiągów po zawieszeniu Fox Factory, ale zaskoczyły nas bardzo dobre hamulce Formula Cura, które były jednocześnie żwawe i czułe oraz, jak już wspomniano, naprawdę dobre opony Michelin.
Schreibe einen Kommentar