Rynek: Wraz z Shimano Ultegra R8000 Japończycy prezentują kolejny etap ewolucji odnoszącej sukcesy grupy z segmentu wyższej klasy średniej. Nowa Ultegra dziedziczy niektóre funkcje z Dura-Ace, a także zyskuje nowy wygląd. Ponadto w niektórych przypadkach waga znacznie spada. Nowe hamulce tarczowe są również ekscytujące.
Po tym, jak topowa grupa otrzymała już tej wiosny kompleksową aktualizację z Dura Ace R9100, grupa średniej klasy par excellence idzie teraz w ich ślady z Shimano Ultegra. Jak zwykle w przypadku Shimano, dziedziczy niektóre cechy ustalonej topowej grupy, a także powoli dogania pod względem masy.
Shimano Ultegra R8000 – lifting korb i innych.
Jasne, na pierwszy rzut oka zaktualizowany wygląd jest szczególnie uderzający, co mocno przypomina niedawno wprowadzony Dura Ace. Nowe ramiona korby są szczególnie uderzające swoim charakterystycznym, asymetrycznym wyglądem i ogólnie znacznie masywniejszą konstrukcją. Wszystkie komponenty utrzymane są w ciemnej antracytowej tonacji, dzięki czemu bardzo dobrze wpisują się w aktualne portfolio Shimano.
Jeśli chodzi o konstrukcję korby i jej zębatek, to prawie całe spektrum fanów grubych przerzutek (53-39t) do crossów (46-36t) znów się cieszy. W przypadku klasycznego Compacta (50-34t) i Mid-Compact (52-36t) istnieje wystarczająca gradacja pomiędzy. Zostańmy na chwilę przy tłumaczeniach: jest też bogata oferta kaset. Standardowe style obejmują 11-25T, 11-28T, 11-30T, 11-32T, 12-25T i 14-28T. Ponadto w CS-HG800 dostępna jest opcja dla fanów większych przepustowości z 11-34t. Dzięki dołączonej przekładce można go zamontować zarówno na wolnobiegu roweru szosowego, jak i MTB.
Shimano Ultegra R8000 – cechy Dura Ace
W szczególności wariant Di2 nowej Ultegry odziedziczył wiele funkcji po swoim „większym bracie” Dura Ace. Oprócz dodatkowych przycisków pod maskami STI, obejmuje to również kompatybilność z nowymi trybami synchronizacji, które zostały zaprezentowane jako część Shimano E-Tube na początku roku. Przesunięcie półsynchro, które automatyzuje przeciwprzesunięcie na kasecie podczas zmiany tarczy, z pewnością powinno być interesujące dla niektórych. Nowa bateria Di2 BT-BN110 jest obowiązkowa dla nowych trybów.
Na drugim końcu napędu, a mianowicie na przerzutce tylnej, znajduje się technologia Dura Ace: nowa przerzutka tylna Ultegra jest dostępna wyłącznie jako wąski wariant Shadow RD. W ten sposób przerzutka tylna często pozostaje nieuszkodzona w przypadku upadku lub w przypadku „kontaktu z wrogiem”. Tak jak poprzednio, Shimano Ultegra R8000 będzie miał model z krótką klatką i model z długą klatką, w zależności od zastosowanej kasety.
Shimano Ultegra R8000 – Hamulce
Oczywiście hamulce tarczowe pojawiły się teraz również w rowerach wyścigowych, więc nic dziwnego, że nowa grupa Ultegra ma również własny hamulec tarczowy. Zaciski hamulcowe BR-R8070 będą dostępne tylko w ugruntowanym już standardzie montażu płaskiego oraz nowe tarcze, które również wizualnie i technicznie przypominają odpowiedniki Dura Ace dzięki dużym żeberkom chłodzącym, w rozmiarach 140 mm i 160 mm.
Oczywiście Shimano również nie odpisał hamulca szczękowego. Nowe hamulce będą dostępne tutaj zarówno jako podwójny przegub, jak i bezpośrednie mocowanie. Oba warianty oferują miejsce na opony 28 mm.
Shimano Ultegra R8000 – Nowe koła
Pojawią się również dwa nowe zestawy kołowe pasujące do nowych zestawów grup. Chociaż WH-RS700 jest przeznaczony dla rowerzystów z hamulcami szczękowymi, oczywiście nie powinno zabraknąć koła z hamulcem tarczowym. Ten ostatni nazywa się WH-RS770 i jest dostępny tylko z osiami E-Thru. Koła z hamulcami szczękowymi z obręczami z laminatu węglowego ważą 1568 g, WH-RS770 są nieco cięższe i ważą 1639 g.
Obciążniki Shimano Ultegra R8000
Ważną kwestią – nie tylko dla potencjalnych klientów – ale i samego Shimano jest waga. Nowa Ultegra pozwoliła na znaczne oszczędności w stosunku do poprzednika. Przegląd wszystkich wag nowego Shimano Ultegra R8000 tutaj:
Składnik | Mechaniczny / Obręcz | Mechaniczny / Dysk | Di2 / obręcz | Di2 / dysk |
---|---|---|---|---|
Shifter | ||||
ST-R8000 | 438g | |||
ST-R8020 | 550g | |||
ST-R8050 | 295g | |||
ST-R8070 | 360g | |||
korba | ||||
FC-R8000 (53-39t) | 690g | 690g | 690g | 690g |
FC-R8000 (52-36t) | 681g | 681g | 681g | 681g |
FC-R8000 (50-34t) | 674g | 674g | 674g | 674g |
FC-R8000 (46-36t) | 668g | 668g | 668g | 668g |
kasety | ||||
CS-R8000 (11-25t) | 232g | 232g | 232g | 232g |
CS-R8000 (11-28t) | 251g | 251g | 251g | 251g |
CS-R8000 (11-30t) | 269g | 269g | 269g | 269g |
CS-R8000 (12-25t) | 243g | 243g | 243g | 243g |
CS-R8000 (14-28t) | 300g | 300g | 300g | 300g |
CS-HG800 (11-32t) | 292g | 292g | 292g | 292g |
łańcuch | ||||
CN-HG701-11 | 257g | 257g | 257g | 257g |
przerzutka | ||||
FD-R8000-B | 106g | 106g | ||
FD-R8000-F | 92g | 92g | ||
FD-R8050 | 132g | 132g | ||
przerzutka tylna | ||||
RD-R8000 (krótki) | 200g | 200g | ||
RD-R8050-SS | 242g | 242g | ||
hamulce | ||||
BR-R8000 | 360g | 360g | ||
BR-R8070 | 280g | 280g | ||
SM-RT800 (140 mm) | 106g | 106g | ||
SM-RT800 (160 mm) | 127g | 127g | ||
pedały | ||||
PD-R8000 | 248g | 248g | 248g | 248g |
Dostępność Shimano Ultegra R8000
Całkowicie mechanicznych wersji Shimano Ultegra R8000 można się spodziewać już w czerwcu. Wariant Di2 i hydrauliczne hamulce tarczowe pojawią się w sierpniu. W tej chwili nie mamy żadnych informacji o cenach
Schreibe einen Kommentar