W teście Bulls Grinder 3: jeśli chcesz dziś rozpocząć życie na rowerze wyścigowym, najlepszym sposobem na to jest rower szutrowy. Wszechstronni elastycznie dokonują wyboru trasy i porzucili „stare nawyki”. Dzięki Grinder 3 Bulls pokazuje, jak to się robi.
Jeśli nowicjusze w kolarstwie szosowym pytają dziś, jaki rower szosowy powinni kupić, eksperci mogą udzielić tylko jednej rady: nie kupuj roweru szosowego — kup rower szutrowy. Zbyt często widzi się początkujących wędrujących niepewnie po śliskich głównych drogach i życząc im trochę więcej swobody w wyznaczaniu tras. Na przykład asfaltowe drogi wiejskie lub drogi gruntowe, na których można uciec od szybkiego ruchu samochodowego, są trudne do przejechania dla początkujących z wąskimi oponami do rowerów wyścigowych. Ale jeśli toczysz się wraz z obszerną, łatwą w prowadzeniu oponą, nawet złe trasy tracą swój terror i zabawa na rowerze może naprawdę się rozpocząć.
Bulls Grinder 3 - definicja roweru szutrowego
Jeśli nie wiesz dokładnie, czym właściwie jest rower szutrowy, wyobraź sobie rower przełajowy z wygodną geometrią siodełka, czyli długą główką ramy i krótką górną rurą. Istnieją również szczegóły, takie jak przełożenie odpowiednie do wspinaczki i szeroka kierownica; Nie powinno zabraknąć wszelkiego rodzaju gwintowanych oczek, dzięki którym rower gravelowy można przekształcić w rower turystyczny lub codzienny. Hamulce tarczowe są koniecznością, waga jest mniej ważna. Rower musi być przede wszystkim stabilny, dlatego pierwszym wyborem jest zestaw z aluminiową ramą. Typowe są też opony, które są bardzo szerokie w porównaniu do rowerów crossowych i bardzo, bardzo szerokie w porównaniu do rowerów wyścigowych – 40 mm to nie rzadkość. Oczywiście rama musi być do tego dostosowana.
Geometria Bulls Grinder 3
49cm | 52cm | 55cm | 58cm | 61cm | |
rura podsiodłowa (w mm) | 490 | 520 | 550 | 580 | 610 |
Pozioma rura górna (w mm) | 536 | 552 | 569 | 587 | 604 |
główka ramy (w mm) | 135 | 160 | 189 | 213 | 240 |
tylny trójkąt (w mm) | 430 | 430 | 430 | 430 | 430 |
Rozstaw osi (w mm) | 1020 | 1024 | 1037 | 1047 | 1061 |
Kąt skrętu (w °) | 70 | 71 | 71.5 | 72 | 72 |
Kąt siedziska (w °) | 73.5 | 73.3 | 73 | 72.8 | 72.5 |
Zasięg (mm) | 370 | 375 | 381 | 389 | 395 |
Stosy (mm) | 562 | 589 | 614 | 638 | 664 |
Jednym z rowerów, który idealnie pasuje do tego schematu, jest Bulls Grinder 3 – widać to po kształcie ramy z bardzo krótką rurą podsiodłową. Kiedy sztyca jest wyciągnięta do środka, siodełko i kierownica znajdują się mniej więcej na tej samej wysokości; więc siedzisz całkiem wyprostowany, ale nie do końca niski. Przy długości główki ramy 213 mm, górna rura ma prawie 59 cm długości, co oznacza, że 58 Grinder odpowiada prawie dokładnie rowerowi szosowemu w rozmiarze 62. Nawet przy mniejszych wysokościach ramy stosunek długości górnej i główki ramy jest zrównoważony, dzięki czemu jedynymi szczególnymi cechami geometrycznymi szlifierki są krótka rura podsiodłowa i uderzająco pochylony kształt.
Ramki do zdjęć | Aluminiowy 7005 |
widelec amortyzowany | Węgiel |
wirniki | Obręcze WTB, piasty Formula |
opona | Wydajność Schwalbe G-One |
przerzutka tylna | Shimano Ultegra |
dźwignia zmiany biegów | Shimano Ultegra |
korba | Shimano Ultegra |
przerzutka | Shimano Ultegra |
Hamulec | Shimano BR-R805 |
sztyca | aluminium Bulla |
siodło | Zestaw STYX S1 |
trzon | aluminium Bulla |
Lenker | aluminium Bulla |
Bulls Grinder 3 - w komplecie z Shimano Ultegra
W każdym razie kierowca testowy siedział całkiem wyprostowany na szlifierce Velomotion, ale to nie umniejszało przyjemności z jazdy. Szybko staje się jasne, że jazda tym motocyklem jest wyjątkowo sportowa: solidna aluminiowa rama jest przyjemnie sztywna, a układ kierowniczy zwinny. Mogą występować różnice w stosunku do „prawdziwego” roweru wyścigowego i roweru przełajowego, ale nie są one tak wyraźne, aby nadać Bulls Grinder 3 powolnego charakteru.
Aluminiowa rama szlifierki ma wiele atrakcyjnych detali: spłaszczona górna rura wygląda elegancko i jest praktyczna, gdy rower jest przewożony w terenie. Przewód hamulca i linki przerzutki są poprowadzone przez dolną rurę, a obudowa suportu jest zgodna z nowoczesnym standardem PressFit. Jak wspomniano, istnieją również różne gwintowane wkładki, na przykład na mostku za suportem, ale także na widelcu i tylnym trójkącie. Jedynie na górnej rurze brakuje rozwiązania montażowego dla małej torby na ramę, która jest obecnie bardzo popularna w kręgach długodystansowych.
Firma Bulls wyposażyła szlifierkę w kompletny osprzęt Shimano Ultegra, w tym pięknie zaprojektowane hydrauliczne manetki zmiany biegów i hamulca. Jak zwykle grupa działa doskonale i jest szczególnie przyjemna dzięki dostosowanemu tłumaczeniu z mechanizmem korbowym 46/36. Dodaj do tego kasetę z 11-32 zębami i jesteś tak samo dobrze przygotowany do zjazdów, jak i stromych podjazdów.
Bulls Grinder 3 – najważniejsze są koła
Byki wykonały dobrą robotę, jeśli chodzi o wybór kół. Prawdopodobnie najciekawsza obecnie opona na rynku, Schwalbe G-One, została tu zamontowana w drogiej wersji bezdętkowej. Opona bardzo łatwo toczy się po asfalcie, nawet przy bardzo niskim ciśnieniu. Wypełniliśmy G-One nieco ponad 2 prętami, które przy szerokości 40 mm okazały się całkowicie odporne na przebicia, nawet na wzgórzach i dolinach. Gdy podłoże jest suche, opona poradzi sobie zarówno z glebą leśną, jak i piaszczystymi zboczami i ścieżkami konnymi pokrytymi głębokim żwirem. W połączeniu z niskim naciskiem, przyczepność małych, okrągłych pokręteł jest ogromna.
Obręcze WTB w Bullach są również przeznaczone do opon bezdętkowych; więc konwersja nie stanowi problemu. Pominięcie dętek jeszcze bardziej zmniejsza opory toczenia i minimalizuje ryzyko przebicia - co jest dobre, biorąc pod uwagę skomplikowany demontaż przedniego koła w Bulls Grinder 3. Zastosowano oś przelotową, którą trzeba mocno wkręcać i luzować siły, przy czym dźwignia zaciskowa, która ma tendencję do ślizgania się, nie jest po prostu pomocna. Ze względu na tę trudność chciałoby się klasycznej osi zaciskowej, montowanej na tylnym kole.
Ale to jedyna negatywna cecha Bulls Grinder 3. Nawet jego waga - 10,1 kilograma dla roweru testowego - nie jest zauważalna, biorąc pod uwagę szybkie właściwości jezdne. Ta funkcja i tak nie ma większego znaczenia w rowerze szutrowym; z drugiej strony cena jest bardzo istotna. A to stosunkowo niska cena 1.899 euro. Co szczególnie uszczęśliwi początkujących użytkowników rowerów wyścigowych, ponieważ Bulls Grinder 3 to rower, który potrafi znacznie więcej niż tylko szybkie toczenie się po gładkim asfalcie - ale potrafi też robić to bardzo dobrze.
Vincent mówią
Doskonała recenzja, mówi wszystko. Dobre połączenie faktów i opinii, recenzent wyraźnie wie, o czym mówi. gratulacje! Ten rower szutrowy wydaje się mieć naprawdę dobry stosunek jakości do ceny. Ze specyfikacjami w tym przedziale cenowym (grupa Ultegra, obręcze przystosowane do zastosowania bezdętkowego, opony do 40 mm) ta oferta jest bardzo trudna do pobicia. Ponad 10 kilogramów to jednak trochę za dużo, ale OK, za mniej niż 2 XNUMX euro nie można mieć wszystkiego, prawda? Być może właśnie znalazłem mój nowy, wszechstronny rower wyścigowy 🙂 Dziękuję!
Nimoy mówią
Oświadczenie „Kiedy sztyca jest wyciągnięta do środka, siodełko i kierownica znajdują się mniej więcej na tej samej wysokości; więc siedzisz całkiem wyprostowany, ale nie do końca niski. Przy długości główki ramy wynoszącej 213 mm, górna rura ma prawie 59 cm długości, co oznacza, że szlifierka 58 w dużym stopniu odpowiada rowerowi wyścigowemu w rozmiarze 62”. Nie rozumiem. Poza tym, że moim zdaniem „wyprostowany” i „niezupełnie krótki” nie są jednocześnie możliwe, sama długość górnej rury nie wystarczy, aby ocenić, jak „długi” jest rower, ani jak „rozciągnięty” (tj. trochę wyprostowany) siadasz na rowerze. Na szczęście producenci określają teraz zasięg i stos dla rozsądnego pierwszego porównania geometrii ramy. Ponieważ pozycja siedząca powinna być niezależna od geometrii ramy w porównaniu do suportu (wiesz, że: pion od kolana do pedału...), siodło musi być przesunięte bardziej w kierunku główki ramy przy mniejszym kącie rury podsiodłowej a co za tym idzie dłuższa górna rura. Nawiasem mówiąc, Gravel Grinder ma znacznie bardziej „wygodną” geometrię niż zwykłe rowery szosowe. To, czy rama ma pochyloną górną rurę, czy nie, nie ma znaczenia dla oceny osobliwości geometrii.
Jürgena Beilharza mówią
Witam panie i panowie
Posiadam również Bulls Gravel Grindel 2017 od grudnia 3. Przeczytałem twoją recenzję.
Następne pytanie; 430 razy złapałem gumę na prawie 3 kilometrach,
Oczywiście jeździłem też drogami leśnymi i szutrowymi. Czy masz też jakieś w
wniósł doświadczenie? Jedź z ciśnieniem powietrza 3,5 atmosfery. Czy możesz mi udzielić informacji na ten temat?
Mam same dobre rzeczy do powiedzenia na temat osi przelotowej na przednim kole, ponieważ zawsze mam przebite opony
po drodze, miałem jakiś samochód, który właśnie przestał mnie podwozić do domu.
Aby to zrobić, zawsze musiałem zdjąć przednie koło, bez żadnych problemów.
Późniejszy montaż i naprawa olinowania też nie była dużym wysiłkiem
łatwo sobie z tym poradzić.
To były moje dotychczasowe doświadczenia.
Byłbym wdzięczny za krótką informację.
Pozdrawiam
J. Beilharza