Test: Nowe modele grinderów firmy Bulls nawiązują do trendu na rowery szutrowe z USA. Velomotion przetestował połączenie komfortowego roweru i cross-country.
W USA rowery szutrowe coraz częściej stają się alternatywą dla czysto szosowych rowerów wyścigowych. Szerokie opony umożliwiają bezproblemową jazdę po nieutwardzonych drogach krajowych, leśnych i polnych ścieżkach. Jednocześnie rowery szutrowe są zaprojektowane bardziej z myślą o komforcie niż rowery przełajowe, które często są dość konkurencyjne. Ale czy rowery gravelowe warto brać pod uwagę również w Europie Środkowej, która charakteryzuje się asfaltem, czy też są to produkty czysto marketingowe w tym kraju?
Przemyślana koncepcja, wartościowy sprzęt
W dniu demo Eurobike 2015 mieliśmy okazję przyjrzeć się z bliska Bulls Grinder 2. To najlepiej wyposażona edycja z rodziny składającej się z trzech modeli. Aluminiowa rama ma wysokiej jakości wykończenie, a matowa szarość nadaje jej również eleganckiego wyglądu. Rower optycznie doprawiony jest czerwonymi elementami na rurze podsiodłowej, widelcu i obręczach oraz czerwoną taśmą na kierownicę. Linki biegną w ramie, otwory umożliwiają montaż bagażników i błotników. Szczególna atrakcja: rama i widelec z włókna węglowego są przygotowane w taki sposób, że zamiast standardowych tarcz hamulcowych 160 mm, można również zmodernizować tarcze 180 mm, jeśli wymaga tego obszar użytkowania i styl jazdy.
Wyposażenie obiecuje wiele tysięcy beztroskich kilometrów. Ultegra Shimano jest uosobieniem komfortu zmiany przełożeń i trwałości. Korba jest wyposażona w manetki z 46 i 36 zębami i obraca się w wciskanym suportze. Hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano zwalniają z łatwością przez cały czas i, jeśli to konieczne, z brutalną siłą. Dodatki Bulls nie emanują szczególnym urokiem, ale pozostawiają cenne wrażenie. Klasyczne koła szprychowe stanowią przyjemny kontrast na rynku zdominowanym przez systemowe zestawy kołowe, a usterkę bez większego wysiłku może naprawić każdy specjalistyczny sprzedawca. Opony G-One Performance o szerokości 40 milimetrów z wypustkami pochodzą od Schwalbe.
test drive
Jak teraz wrażenia z jazdy? Grinder 2 oferuje wysoki współczynnik zabawy i rozmawiał w rzadkiej zgodzie ze wszystkimi trzema redaktorami Velomotion, którzy się nim zajmowali. Obsługuje zarówno szybkie podróże po asfalcie, jak i rozległe wycieczki terenowe. Jednocześnie nic nie może jej zakłócić. Duży rozstaw osi i dłuższe wsporniki siodełka zapewniają płynną jazdę, a pozycja siedząca jest zrelaksowana, prawie wyprostowana. Rama, a zwłaszcza przyjemnie amortyzująca taśma kierownicy i szerokie opony zapewniają odczuwalny komfort. Długie godziny w siodle nie wydają się być problemem. Zagorzali sportowcy uliczni lub biegowi, szukający niezwykle zwrotnego pojazdu, prawdopodobnie nie będą zadowoleni z Grindera 2. Ale dla tych, którzy chcą rozszerzyć zasięg długodystansowego roweru szosowego o wycieczki po nieutwardzonych ścieżkach, Grinder 2 jest prawdziwą alternatywą. Ponieważ jego wszechstronność sprawia, że jesteś szczęśliwy, a jeśli chcesz uciec od swoich aż nazbyt znanych codziennych tras treningowych, znajdziesz wiernego towarzysza w rowerze szutrowym Bulls.
poziomy wykończenia
Bulls oferuje trzy modele młynków w pięciu rozmiarach ram od 49 do 61 centymetrów. Testowany topowy model z osprzętem Shimano Ultegra kosztuje 1.799 euro. Grinder 1 jest wyposażony w sprzęt Shimano 105 za 1.499 euro. Model Daily Grinder jest szczególnie interesujący dla osób dojeżdżających do pracy: za 1.699 euro jest również wyposażony w błotniki, bagażnik i system oświetlenia Supernova. Pozwala to na wydłużenie codziennych dojazdów do jednostki treningowej poza utartymi szlakami.
Schreibe einen Kommentar