Eurobike / jazda próbna: Tern Elektron przyciągnął niezliczoną ilość ciekawskich spojrzeń na stoisku Eurobike specjalisty od rowerów składanych i kompaktowych - nic dziwnego, w końcu według własnych oświadczeń jest to najbardziej kompaktowy e-rower z silnikiem Bosch i pochodzi z intuicyjnym mechanizmem składania typowym dla rybitwy. W strefie demonstracyjnej mogliśmy przekonać się o zaletach Elektrona podczas krótkiej jazdy próbnej.
Jako pierwszy producent w historii, Tern udało się połączyć dwa komponenty roweru składanego i napędu Bosch z nowym Elektronem. Nic więc dziwnego, że ma najbardziej kompaktowe wymiary ze wszystkich dostępnych obecnie rowerów Bosch — nawet po rozłożeniu. Nowy e-składany rower powstał we współpracy z południowoniemieckim producentem silników i jest zasilany napędem Active Line oraz baterią 300Wh. Nawet jeśli 300 Wh nie wydaje się dużo w porównaniu z tym, co oferują „dorosłe” e-rowery, zasięg 50-100 km powinien być możliwy. W praktyce powinno być już po około 60km, ale jak na rower typu Elektron, który jest przeznaczony na krótkie dystanse, jest to więcej niż wystarczające.
Inne wyposażenie Elektrona jest również imponujące: hydrauliczne hamulce tarczowe Deore firmy Shimano zapewniają bezpieczne zatrzymanie 20-calowych kół przez cały czas, a 10-biegowa przerzutka powinna mieć odpowiednie przełożenie dla prawie każdego wyzwania w niemieckim krajobrazie miejskim. Nawiasem mówiąc, elektron rybitwy waży 22 kg; dzięki sprytnemu mechanizmowi składania, który za chwilę wyjaśnimy szczegółowo, nadal jest łatwy w transporcie. Nie musisz też rezygnować z żadnego innego komfortu: błotniki są częścią wyposażenia, podobnie jak prosty bagażnik i oświetlenie LED zintegrowane z ogólną konstrukcją. Kosztujący nieco poniżej 3.000 euro Tern Elektron jest wyjątkowo przystępny cenowo, biorąc pod uwagę tę konfigurację.
Dzięki sztycy siodła, którą można wyciągnąć w dwóch etapach, oraz specjalnie opracowanemu wspornikowi z regulacją wysokości, Elektron jest „jeden rozmiar dla wszystkich”: oznacza to, że istnieje tylko jeden rozmiar ramy, który można dopasować do rowerzystów od 145 cm do 190 cm. Jeśli wyżsi ludzie martwią się wagą: e-rower Tern ma maksymalną masę systemową 120 kg, dzięki czemu poradzi sobie z rowerzystami ważącymi prawie 100 kg.
Dopasowanie do odpowiedniego rozmiaru ciała można wykonać w kilku prostych krokach iw ciągu kilku sekund. Pozycja siedząca w Elektronie jest – typowa dla motocykla tej klasy – bardziej komfortowa niż sportowa. Siedzisz prosto, ale pomimo małych kół masz dobry przegląd. Jeśli nigdy wcześniej nie jeździłeś na tak kompaktowym rowerze, będziesz musiał przyzwyczaić się do prowadzenia: jest nieco bardziej nerwowy, ale elektron imponuje zwrotnością. Naprawdę przydałoby nam się to drugie na niezwykle licznie odwiedzanym serwisie testowym Eurobike. Silnik Active Line wspiera delikatniej niż mocniej, ale w żadnym wypadku nie należy tego odbierać jako krytyki, ponieważ napęd bardzo dobrze wpisuje się w ogólną koncepcję małomiasteczkowej jazdy. Hamulce i przerzutki wykonują swoją pracę zgodnie z oczekiwaniami i nie dają absolutnie żadnego powodu do krytyki.
Mechanizm składania Tern Elektron – od roweru do bagażu w kilku prostych krokach
Zwykle nasza jazda testowa kończy się po okrążeniu testowym, ale główna atrakcja Elektrona wciąż czeka - teraz składamy kompaktowy e-rower. Pracownik na stoisku rybitwy wyjaśnił nam pokrótce najważniejsze etapy pracy, nie mamy innej pomocy - i mówiąc z góry: my też jej nie potrzebujemy. Zasadniczo są tylko cztery kroki, które zamieniają i tak już kompaktowe 20-calowe koło w jeszcze łatwiejszy w obsłudze bagaż.
- Wsuń sztycę
- Odwróć główną dźwignię i złóż ramę
- Obróć przednie koło i przymocuj je do tylnego koła za pomocą magnesu
- Złóż kierownicę
Nie potrzeba też wielkiego wysiłku, a liczne linie i kable nie sprawiają nam żadnych problemów. Z tym ostatnim Tern poradził sobie naprawdę świetnie, bo układanie jest tak zaprojektowane, że nic się nie zacina nawet przy szybkim składaniu. Ogólnie rzecz biorąc, złożyliśmy elektron w mniej niż minutę — z praktyką cały proces powinien zająć mniej niż 30 sekund.
Osłona i mały stojak na spodzie silnika chronią napęd i zapewniają bezpieczne oparcie.Tak złożony Elektron można również bez problemu ciągnąć dzięki równoległym kołom - dzięki czemu nie musisz nosić 22 kg.
Wniosek: Dzięki elektronowi rybitwa osiągnęła wielki sukces. Kompaktowy rower elektryczny z napędem Bosch jest wysokiej jakości i dobrze przemyślany, oferuje wysoki poziom komfortu, a mechanizm składania również był przekonujący. Chociaż 3.000 € to dużo pieniędzy, uważamy, że cena jest całkiem rozsądna, biorąc pod uwagę to, co jest w ofercie.
Sieć
www.ternbicycles.com
Schreibe einen Kommentar