Wiadomości MTB: Specjaliści od karbonu z OPEN pozostają wierni swojej linii dzięki ramie hardtail ONE+ zaprezentowanej na SeaOtter Classic. Opierając się na koncepcji nagrodzonego Eurobike Award roweru szutrowego/CX UP (Unbeaten Path), OPEN obiecuje ramę z ONE+, która jest odpowiednia do budowy rakiety XC, a także podstawę dla roweru przygodowego, równie odpowiedniego dla opon plus.
Od czasu wprowadzenia nowego standardu BOOST wybór ram, które – w zależności od preferowanego zastosowania – można zbudować w wariancie 29er lub B+, staje się coraz większy. Podczas gdy do tej pory rowery tego typu koncentrowały się na hardtailach wykonanych z aluminium lub stali, OPEN podąża w zupełnie innym kierunku dzięki ONE+. Średniej wielkości rama z włókna węglowego, która waży zaledwie 890 gramów, powinna być tak samo odpowiednia w wersji 29″ jako podstawa pliku wyścigów przełajowych, jak i dla roweru na szlaki Go Anywhere, jeśli wyposażysz ramę w zestaw kołowy B+ .
Prześwit na opony OPEN ONE+ jest wyjątkowo duży zarówno w wersji 29″, jak i B+: W zależności od kombinacji opona/felga i wynikającej z tego rzeczywistej szerokości możliwe są rozmiary 29*2.4″ lub 27.5*3.00″. Aby móc to osiągnąć, OPEN wykorzystuje w ONE+ specjalną konstrukcję, która pozwala dolnej rurce tylnego trójkąta opadać w dół w obszarze suportu. W ten sposób powstaje dodatkowa przestrzeń w obszarze ramy roweru, który jest najbardziej krytyczny pod względem braku błota i opon, a także powinien zapewniać wysoką sztywność i małe skręcanie podczas ruszania.
Jeśli chodzi o wsporniki siodełek, OPEN obiecuje znaleźć optymalny kompromis między sztywnością a komfortem dzięki ONE+: są bardzo płaskie, ale zostały zaprojektowane tak, aby były jeszcze szersze. W ten sposób uderzenia od dołu powinny być amortyzowane bez konieczności akceptowania utraty sztywności bocznej, która odgrywa ważną rolę w szybkim pokonywaniu zakrętów i zapewnia stabilność kierunkową.
Wraz z ramą w rozmiarze S firma OPEN zareagowała również na krytykę wysokiego przodu, która jest często wyrażana w przypadku ram 29-calowych w małych rozmiarach z ONE+ i zdecydowała się zaprojektować ONE+ w najmniejszym rozmiarze jako rower 27.5 ″ lub 26+. Zapewnia to lepszą poręczność, a mniejsi rowerzyści powinni czuć się znacznie bardziej komfortowo na rowerze, częściowo ze względu na niższy przekrok.
Interesująca jest również możliwość optymalnego dopasowania ograniczników wewnętrznej prowadnicy linki do pożądanej konfiguracji napędu za pomocą tzw. „MultiStops”, zapewniając w ten sposób idealną funkcjonalność i schludny wygląd.
Podobnie jak inne ramy OPEN, ONE+ z pewnością nie jest okazją: zestaw ramy zawierający stery, zacisk siodełka i zapasowy hak przerzutki kosztuje 3200 euro. W końcu dzięki ONE+ OPEN od samego początku uwalnia swoich klientów od jednego problemu: dzięki okienku „SafePost” w rurze podsiodłowej zawsze masz kontrolę nad tym, czy zachowana została minimalna głębokość wsunięcia i możesz są dzięki temu zabezpieczone przed poważnymi uszkodzeniami w obszarze siodełka i górnej rury.
Więcej informacji na temat OPEN, ONE+ i całej gamy modeli można znaleźć na stronie:
www.opencycle.com