Rynek: Latem na rynek wchodzi nowa generacja popularnej grupy SLX z Shimano SLX M7000. Oprócz nowej konstrukcji oferuje teraz jedenaście biegów i kasety z maksymalnie 42 zębatkami, szczególnie jak XT i XTR. Oznacza to, że 11-krotny trend w końcu trafia również do sektora tanich samochodów.
Znowu co (dwa) lata! Jak to już ma miejsce w przypadku Shimano, grupy napędowe są regularnie poddawane przebudowie iw trakcie tego otrzymują szereg funkcji z grup o wyższej jakości. W tym roku przyszła kolej na hit Japończyków w stosunku ceny do wydajności, czyli niezwykle popularną grupę SLX - nowy SLX M7000 występuje teraz podobnie jak topowe grupy XT i XTR z jedenastoma biegami, a także w nowej, bardziej dyskretnej konstrukcji, z nowym hamulcem czujniki i piasty wyższej jakości.
Wiele opcji napędu dla różnych wymagań i typów kierowców
Nowy Shimano SLX M7000 oferuje kupującym trzy różne opcje napędu, które powinny zaspokoić potrzeby 99% rowerzystów górskich.
Napęd 1 × 11
Tarcza: 30, 32, 34
Kaseta: 11-40 / 11-42
Typ rowerzysty: docenia prostotę napędu 1x, radzi sobie z zakresem kasety 11-42 i niekoniecznie musi zawsze pedałować w dół.
Napęd 2 × 11
Zębatki: 34/24, 36/26, 38/28
Kaseta: 11-40
Typ kierowcy: szuka szczęśliwego środka między kilkoma zmianami, małymi skokami zmiany i szerokim zakresem. Dzięki trzem wariantom korby odpowiednie przełożenia dla różnych rozmiarów kół nie stanowią problemu.
Napęd 3 × 10
Zębatki: 40/30/22
Kaseta: 11-32 / 11-34 / 11-36
Typ rowerzysty: chce jak najszerszego zasięgu i nie stroni od dodatkowej zmiany tarczy z przodu. Jest również przeznaczony dla rowerzystów, którzy nie chcą przełączać się na podwójne lub pojedyncze układy napędowe.
Oczywiście napędy 1-biegowe są również wyposażone w nowe tarcze SLX (FC-M7000-11), które dzięki Dynamic Chain Engagement niezawodnie utrzymują łańcuch na zębatce i zapobiegają zasysaniu lub spadaniu łańcucha nawet bez prowadnica łańcucha i już z powodzeniem wykonali swoją pracę z XTR i wykonali XT. Szczegóły nowych kaset SLX nie są jeszcze znane, ale Shimano podało już wagę wersji 11-40: dobry egzemplarz powinien ważyć 467g, czyli około 50g więcej niż odpowiednio duża kaseta z serii XT. Kaseta 11-42 SLX będzie więc prawdopodobnie w przedziale 500g - na pewno nie lekka, ale prawdopodobnie wciąż nieco lżejsza niż niedawno wprowadzona kaseta SRAM NX, która z kolei powinna być wyceniona między XT a SLX.
Aktualizacje również dla piast i hamulców
Nie tylko elementy przekładni serii SLX otrzymują aktualizację, ale także piasty i hamulce korzystają z nowej wersji modelu. Piasty zostały całkowicie przeprojektowane, a dzięki nowym uszczelnieniom i łożyskom znacznie poprawiły trwałość nawet w złych warunkach. Ponadto wolnobieg zapadkowy ma teraz 36 punktów blokujących, a wszystkie piasty będą w przyszłości dostępne również w nowym standardzie Boost.
Hamulce mają teraz również nowy projekt enkodera, który został wprowadzony w zeszłym roku w odpowiednikach XT. Zbiornik się skurczył, a nadajnik jako całość wydaje się mniej masywny, a dzięki nowemu wykończeniu w kolorze antracytu wizualnie znacznie mniej dominujący niż w poprzednim modelu.
Shimano SLX M7000 trafi do sprzedaży na przełomie czerwca i lipca tego roku. Shimano nie podało jeszcze żadnych informacji na temat cen sprzedaży.
Schreibe einen Kommentar