Test: Marka Storck kojarzona jest głównie z lekkimi bolidami węglowymi z odpowiednią ceną. Wraz z Zero2Seven i Zero2Nine marka z Idstein ma teraz w swoim portfolio aluminiowy hardtail 27,5" lub 29" dla mniejszego budżetu. Lekka aluminiowa rama jest dostępna w wariancie wyposażenia, który kosztuje 1.799 euro. Na potrzeby testu jeździliśmy z dużą wersją 27,5" w Lesie Bawarskim oraz w Brixental w Tyrolu i mogliśmy zrobić bardzo dobre wrażenie na motocyklu.
Storck Zero2Seven G1: Rama
Z wizualnego punktu widzenia rama Storck jest zdecydowanie warta uwagi: gładkie spawy i kształt rur ramy w połączeniu z wysokiej jakości białą farbą i dyskretnym napisem na ramie nadają ramie wysokiej jakości wygląd. W tej niszy zdominowanej przez ramy karbonowe, rama Storck po raz kolejny jest dobrym przykładem na to, że z aluminium można zbudować piękne i lekkie ramy (od 1500g). Nie przegapisz też nowoczesnych standardów: rama jest wyposażona w zwężoną główkę ramy, mocowanie hamulca post mount 160 mm i oś przelotową 142×12 mm. Kable są ułożone w sposób ciągły na zewnątrz ramy. Nie jest to najlepsze rozwiązanie pod względem wyglądu, ale nie ma grzechotania, a konserwacja jest również łatwiejsza. Konstrukcja ramy została zaprojektowana w taki sposób, aby rama zapewniała wystarczającą sztywność w odpowiednich miejscach, takich jak suport, ale nie zaniedbywano również komfortu, na przykład poprzez elastyczne wsporniki siodełka.
Storck Zero2Seven G1: Geometria
Zasadniczo geometrie wersji 27,5" i wersji 29" zostały zaprojektowane razem, więc rower 27,5" jest przeznaczony dla mniejszych rowerzystów (150 cm-182 cm), a rower 29" dla wyższych rowerzystów (od 173 cm). . Ze względu na zachodzenie na siebie, Storck oferuje rowerzystom o wzroście od 173 cm do 182 cm możliwość wyboru pomiędzy dwoma rozmiarami kół, w zależności od ich preferencji. Dla każdego rozmiaru kół oferowane są trzy rozmiary (S, M, L). Podsumowując, bardzo spójna i logiczna koncepcja rozmiarów, w której z pewnością znajdziesz odpowiedni rower. Przetestowano wersję 27,5" w rozmiarze Large. Bliższe spojrzenie na dane geometrii ujawnia, że rower ma stromo nachyloną górną rurę — jest to również określane jako nachylona. Oznacza to, że rura podsiodłowa jest bardzo krótka w porównaniu do długości górnej rury. Oznacza to, że jest dużo miejsca na nogi, ale jeźdźcy z długimi nogami muszą używać raczej długich sztyc. Rama Storck ma dość duży zasięg jak na swoją klasę - oznacza to, że można zamontować krótsze mostki, co poprawia sterowność. W rezultacie zwinność może ucierpieć minimalnie, ale zalety wyraźnie przeważają nad wadami. Puryści i motocykliści, którzy są przyzwyczajeni do klasycznych wyścigowych geometrii, będą musieli najpierw się do tego przyzwyczaić. Z kolei kąt skrętu kierownicy (70,5°) i kąt siedzenia (73°) są typowe dla tej klasy. Stromy kąt skrętu jest szczególnie pomocny podczas podjazdów, ale jeśli pomiędzy nimi występują bardzo strome zjazdy, może pojawić się uczucie przewrócenia.
Storck Zero2Seven G1: Funkcje
Wyposażenie Storck Zero2Seven G1 nie musi się chować przed topowymi psami w tym przedziale cenowym. W całym tekście zastosowano solidne i wysokiej jakości części. Do przerzutek i hamulców zastosowano obwód 2×10 XT firmy Shimano. Podwójny napęd może wydawać się nieco staromodny przy obecnym rozwoju, ale dzięki dwóm tarczom masz szeroki zakres do prawie każdego zastosowania. Jeśli chodzi o koła, nie przeprowadza się żadnych eksperymentów i stosuje się sprawdzone koła DT Swiss 1700. Pakiet wyposażenia uzupełnia widelec Fox F32 o skoku 100 mm. Kierownica, mostek i sztyca zostały oznaczone przez samego Storcka i również robią bardzo solidne wrażenie. Rocket Rons firmy Schwalbe o szerokości 2,25" zapewniają niezbędny chwyt. Z tym pakietem wyposażenia hardtail Storck waży 11,31 kg, co już jest bardzo przyzwoite, ale przy prostych czynnościach tuningowych nadal można z niego wydobyć kilka gramów za stosunkowo niewielkie pieniądze.
Storck Zero2Seven G1: Na szlaku
Ze Storck Hardtail jeździliśmy po Brixental/Tyrol iw Lesie Bawarskim. Dzięki kompaktowej pozycji siedzącej szybko czujesz się komfortowo na rowerze, mimo że rower testowy miał nieco długi mostek, co okazało się prawdą. Już na pierwszych kilku metrach od razu czuć zalety kół 27,5". Z jednej strony sprawia to, że rower jest bardzo zwrotny, a ponadto jedziesz zauważalnie szybciej. Jako wielcy fani 29-calowych kół (przynajmniej w przypadku takich rowerów) byliśmy zaskoczeni, jak wiele frajdy może dawać „klasyczny” hardtail 27,5”. Jednak długie, strome podjazdy w Brixental nie sprawiały nam zbytniej frajdy. Przy najmniejszym możliwym przesunięciu 28 zębów z przodu i 36 zębów z tyłu kasety Zero2Seven ma raczej dłuższe przesunięcie. Nie przeszkadza to wysportowanym zawodnikom, ale kolarze touringowi prawdopodobnie będą mieli z tym problem na dłuższą metę.
Poza tym Storck doskonale jedzie pod górę, a przednie koło prawie się nie podnosi nawet na najbardziej stromych podjazdach. Rama wydaje się bardzo sztywna, a każdy wat jest przetwarzany na napęd.
Jednak sama sztywność nie czyni roweru szybkim, więc w przypadku hardtaili ważny jest również komfort - w końcu twardy tył chce być trochę amortyzowany. Storck opiera się na lekko uginających się wspornikach siodełka, co wraz z daleko wysuniętą sztycą daje wygodny tylny trójkąt, który pochłania drobne uderzenia, a tym samym chroni kierowcę. Storck osiągnął tutaj udane połączenie sztywności i komfortu. Widelec jest również częścią komfortu. F32 ze 100-milimetrowym skokiem Foxa jak zawsze imponuje, a także bez zarzutu radzi sobie z ciężkimi uderzeniami. Widelec radzi sobie z kamieniami i korzeniami bez szmeru i ma dobry skok zawieszenia. Jednak dźwignia blokady z trzema różnymi opcjami ustawień była mniej przekonująca: musieliśmy wielokrotnie dokręcać linkę, aby zapadka działała prawidłowo.
Ze względu na swoją zwinność i opony o szerokości 2.25 cala, Zero2Seven dawał również dużo frajdy na zjazdach. Można nim łatwo manewrować w ciasnych zakrętach i nie jest w żaden sposób przytłoczony nawet w trudniejszym terenie. Kokpit również robi dobre wrażenie na szlaku. Hamulec i manetka XT są montowane za pomocą zacisku i zapewniają porządek w kokpicie. Hamulce XT można jak zwykle łatwo obsługiwać jednym palcem i zapewniają wystarczającą stabilność dzięki tarczom 180 mm z przodu i 160 mm z tyłu. Jedyne, do czego się nie rozgrzaliśmy, to manetki Storck, ponieważ były dość niewygodne na dłuższych przejażdżkach.
Storck Zero2Seven G1: Wniosek
Storck wykonał naprawdę dobrą robotę na swoim podstawowym hardtailu, Zero2Seven G1. Za 1799 € otrzymasz dobrze wyposażony, lekki hardtail z wysokiej jakości ramą. Spójna polityka rozmiarów z kołami 27,5" i 29" sprawia, że każdy może znaleźć rower odpowiedni dla swoich preferencji. Niezależnie od tego, czy jesteś kolarzem turystycznym, czy zawodnikiem, który jest na początku swojej kariery maratońskiej lub przełajowej - Storck dla początkujących to zdecydowanie dobry wybór.
Schreibe einen Kommentar