Eurobike / jazda próbna: Kilka tygodni temu w Schweinfurcie Haibike z hukiem zaprezentował swoją ofertę e-rowerów na następny sezon i nie mniej niż Zaprezentowano 39 nowych modeli. W szczególności seria SDURO wyposażona w silniki Yamaha rośnie w roku modelowym 2016. Podczas Eurobike Demo Day wzięliśmy jeden z upragnionych motocykli testowych na krótką jazdę próbną.
Wcale nie było łatwo pożyczyć jeden z rowerów z floty testowej, którą przywieźliśmy ze sobą na stoisko Haibike podczas Eurobike Demo Day - pośpiech był tak wielki, że duży czarny namiot był całkowicie opróżniany prawie przez cały czas . Jednak po kilku minutach odnieśliśmy sukces: zdobyliśmy jeden z modeli 2016, a mianowicie Haibike SDURO AllMtn RC. Rower all-mountain wyposażony w silnik Yamaha otrzymał na rok 2016 szereg aktualizacji nie tylko pod względem designu, ale także wyposażenia. Udoskonalono również napęd.
Model SDURO AllMtn RC o wartości 3.599 EUR jest wyposażony we wspomniany wyżej silnik centralny Yamaha i podwozie Rock Shox. Haibike opiera się na sprawdzonym amortyzatorze Monarch RT, a widelec Rock Shox Sector Gold. Sector to all-mountain evergreen z gamy Rock Shox, ma golenie 32 mm i dobrze znane tłumienie Motion Control. Napęd i hamulce pochodzą od Shimano - hamulce Deore 2016 z tarczami hamulcowymi 203 mm zapewniają niezbędną siłę hamowania, a mieszanka Deore/XT jest zainstalowana w AllMtn RC jako napęd. W zależności od obszaru zastosowania, e-rower all-mountain jest również wyposażony w sztycę regulowaną - w przypadku RC pochodzi ona z XLC.
Jak już wspomniano, napęd został również dostrojony na rok 2016. Od teraz oferuje to szczególnie ekonomiczny tryb Eco+, który jeszcze bardziej zwiększa i tak już dobry zasięg z baterią 400 Wh – wsparcie pozostaje wówczas na poziomie poniżej 50% mocy maksymalnej. Ponadto twórcom udało się znacznie zmniejszyć głośność silnika - teraz jest to naprawdę prawie niezauważalne, a cichy szum ginie w dźwięku opon. Nowością jest również gniazdo USB na wyświetlaczu sterującym – można tu naładować np. smartfony lub inne gadżety, a dealer ma bezpośredni dostęp do sterowania i kalibracji napędu.
Nawet jeśli nie możemy przeprowadzić szczegółowego testu w zgiełku Demo Day, nie chcemy ukrywać przed Państwem wrażeń z naszej krótkiej jazdy próbnej. Naprawdę podobała nam się jazda. Pod względem charakterystyki nie jest aż tak trujący jak nowy silnik Performance CX firmy Bosch, ale jest wyraźnie żywszy od „starej” wersji Performance. Pod względem mocy (maksymalny moment napędowy 80 Nm) w niczym nie ustępuje niemieckiej konkurencji. Sterowanie za pomocą małej dźwigni kciuka działa świetnie - wyświetlacz i jego obsługa są intuicyjne, a orientację znaleźliśmy już po kilku minutach.
SDURO naprawdę zamiata szlak w zrównoważony sposób. Napęd i hamulce wykonują swoją pracę pozytywnie i dyskretnie, a podwozie również nie wykazuje żadnych słabości na, co prawda, dość nieszkodliwym torze testowym. W zależności od wagi rowerzysty i profilu jazdy, widelec sektorowy może osiągnąć swoje granice z przodu - do umiarkowanego surfowania po szlakach i wagi systemu poniżej 100 kg nie mamy żadnych skrupułów, ale jeśli chcesz naprawdę pozwolić mu się rozerwać i/lub należeć do grupie 100+kg może brakować trochę sztywności z przodu. Jednak nasz 80-kilogramowy lekki tester nie wyczuł tego na płynnym torze testowym i ślizgał się zrelaksowany nad wzgórzami i dolinami.
Konkluzja
Wraz z SDURO AllMtn RC, Haibike stworzył naprawdę atrakcyjny pakiet, który jest również bardzo przekonujący pod względem ceny. Jazda jest przyjemna na szlaku i nie musi ukrywać się przed dużą konkurencją z dużymi B. Wyposażenie jest dobrze przemyślane, tylko do widelca wolelibyśmy model z goleniami 34mm - jednak powinno to dotyczyć tylko tych, którzy pchają rower do granic możliwości zarówno pod względem wagi, jak i obszaru użytkowania. Wszyscy inni mogą pozwolić mu oderwać się od stojaka.
Schreibe einen Kommentar