Jazda próbna: podobno nowy topowy model Canyona jest lżejszy, sztywniejszy, bardziej aerodynamiczny i wygodniejszy niż jego poprzednik. Velomotion przedstawia najważniejsze fakty i już go testował.
Masa ramy 780 gramów w rozmiarze M, 1.130 gramów dla zestawu ramy i widelca, sztywność główki ramy 105 N/mm, sztywność suportu 70 N/mm i komfort widelca 73 N/mm - to gołe liczby topowego modelu Canyon Ultimate CF SLX w roku modelowym 2016. Canyon przedstawia 4. generację ramy, która jest szeroko stosowana przez ambitnych kolarzy-amatorów i może pochwalić się imponującą serią zwycięstw w zawodowym peletonie: między innymi doprowadziła Cadela Evansa do mistrzostw świata tytuł w 2009 roku, Alexander Kristoff do brązu olimpijskiego w 2012 roku i Nairo Quintana do zwycięstwa w Giro w 2014 roku.
Ultimate CF SLX został całkowicie przeprojektowany na rok 2016. Poprzedni model jest wizualnie rozpoznawalny, ale wersja 2016 ma swoją własną sygnaturę. W wyglądzie dominują wąskie, opcjonalnie kanciaste lub okrągłe rurki. Przejścia od główki ramy do górnej rury i od dolnej rury do suportu są płynne. Wygląd jest bardziej filigranowy niż poprzednik. Rower testowy zaprezentował się w technicznie chłodnej szarości.
Sztywniejszy i bardziej aerodynamiczny
W nowym Ultimate CF SLX układ włókien węglowych został całkowicie zmieniony. W niektórych miejscach - np. na górnej rurze - pominięto warstwy włókien, natomiast wzmocniono newralgiczne punkty, takie jak główka ramy czy suport. Celem było zmniejszenie masy bez poświęcania sztywności i bezpieczeństwa. Wartość STW, która wyraża stosunek sztywności do masy, wynosi teraz 135 dla rozmiaru ramy M. Została więc nieznacznie zwiększona w porównaniu z poprzednim modelem.
Fakty o Canyon Ultimate CF SLX 2016
[easytable class="table-bordered"]Rozmiar ramy M, Ultimate CF SLX
Rama wagi z grafiką, 780g
Widelec obciążający (wał 210 mm), 295 g
Sztywność główki ramy, 105 N/mm
Sztywność suportu, 70 N/mm
Widelec o sztywności bocznej, 52N/mm
Widelec komfortowy, 73 N/mm
Zestaw obciążników, 1130g
[/łatwy stół]Ważnym celem rozwojowym było uczynienie ramy bardziej aerodynamicznej niż jej poprzedniczka. Szerokie górne i dolne rury trzeciej generacji należą już do przeszłości, a nacisk kładziony jest teraz na opływowe, smuklejsze przekroje. Jest to najbardziej widoczne na główce ramy, która jest teraz zaokrąglona do przodu jak dziób statku. Widelec 3 ¼ cala obraca się wewnątrz. Główka jest również lekko taliowana. Aerodynamika jest brana pod uwagę nie tylko w różnych przekrojach rur, ale także w przejściu z ramy na widelec, ostrza widelca, stery, przekładki i - w zależności od wariantu wyposażenia - kierownicę. W rezultacie aerodynamika Ultimate CF SLX została poprawiona o 1 procent w porównaniu z poprzednikiem. W liczbach kierowca oszczędza 10 watów mocy przy prędkości 45 km/h.
Innowacyjny zacisk siodła, przesunięte rozmiary
Inżynierowie Canyon opracowali coś szczególnie innowacyjnego, jeśli chodzi o wygodę na siodełku: okrągły plastikowy element jest wkładany do rury podsiodłowej i mocowany wkrętem dociskowym. Znajduje się na styku rury podsiodłowej i dwóch wsporników siodełka. Siły docisku rozkładają się na obszarze wkładki, możliwe ugięcie sprężyny sztycy wydłuża się nawet o 110mm. Oprócz czystego wyglądu zacisku siodełka, Canyon obiecuje 15-procentową poprawę komfortu siodełka.
Większe przesunięcia zaowocowały geometriami i oznaczeniami rozmiarów. Nowy rozmiar M bazuje na starym rozmiarze L, nowy rozmiar ramy 2XL odpowiada staremu 3XL. Te ostatnie już nie istnieją, nowe widmo waha się od 2XS do 2XL. Jeźdźcy o wzroście około 1,80 metra, którzy wahali się dokładnie między M a L, są teraz wyraźnie przypisani do rozmiaru ramy M. Canyon ma nadzieję, że ta regulacja pozwoli większej liczbie rowerzystów wyraźnie znaleźć „swój” rozmiar ramy, który im odpowiada, a kosztowne regulacje długości mostka nie będą już konieczne. Z drugiej strony charakterystyka Ultimate CF SLX nie uległa zmianie, co oznacza, że wartości stack-to-reach poszczególnych rozmiarów ram pozostają w dużej mierze takie same. Rower znajduje się więc pomiędzy Aeroadem z bardzo rozciągniętą pozycją siedzącą a bardziej wyprostowanymi modelami wytrzymałościowymi.
tabela geometrii
[łatwy stół]Rozmiar ramy, 2XS, XS, S, M, L, XL, 2XL
Długość rury podsiodłowej (mm), 432,462,492,522,552,582,612 XNUMX XNUMX XNUMX XNUMX XNUMX XNUMX
Długość górnej rury (mm), 513,529,543,556,571,596,612 XNUMX XNUMX XNUMX XNUMX XNUMX XNUMX
Długość główki ramy (mm), 95,113,136,155,181,202,219 XNUMX XNUMX XNUMX XNUMX XNUMX XNUMX
Kąt skrętu (°),69.6,71,72.25,73.25,73.25,73.5,73.75
Kąt rury podsiodłowej (°),73.5,73.5,73.5,73.5,73.5,73.5,73.5
Długość tylnego trójkąta (mm), 410,410,410,410,410,410,410 XNUMX XNUMX XNUMX XNUMX XNUMX XNUMX,
Rozstaw osi (mm), 975,980,985,988,1003,1026,1039
Stos (mm), 500,522,546,567,592,613,631 XNUMX XNUMX XNUMX XNUMX XNUMX XNUMX
Zasięg (mm),368,378,385,391,399,418,428
SIŁA,1.36,1.38,1.42,1.45,1.48,1.47,1.47
[/łatwy stół]test drive
Rower testowy został wyposażony w Shimano Dura Ace DI2 z półkompaktowymi korbami 52-36, karbonowe klinczery Zipp 303 z oponami Continental Grand Prix 4000 S II o szerokości 25 milimetrów, sztycę VCLS oraz płaską kierownicę i mostek firmy Canyon jako no i siodło Antares firmy Fizik. Z tym wyposażeniem rozmiar L waży siedem kilogramów z pedałami, według Canyon. Rower przejechał 60-kilometrowe okrążenie testowe w pobliżu Pampeluny, które obejmowało kilka płaskich odcinków, prawie 5-kilometrowy podjazd, kręty zjazd i wyboiste odcinki. Warunki drogowe były w przeważającej części dobre, z kilkoma fragmentami nieco trudniejszymi. W słońcu i 30 stopniach, dzięki szybkiej pracy kilku zawodowców z zespołu Movistar, na koniec zanotowano średnią prawie 30 km/h.
Nowy Ultimate CF SLX jest tak samo zwinny jak jego poprzednik, który pozostaje nieco bardziej zwrotny w bezpośrednim porównaniu. Jak zwykle, prowadzenie przemawia do tych rowerzystów, którzy lubią pokonywać ciasne zakręty i szybkie zjazdy, ale chcą polegać na uspokajających rezerwach bezpieczeństwa pod względem sztywności główki ramy. Trzepotanie jest całkowicie obce ramie. Rower od razu przyśpiesza, jest żwawy i lubi aktywny styl jazdy. To przemawia zarówno do wspinaczy, jak i sprinterów. Zmiana geometrii była wyraźnie zauważalna dla autora, ponieważ górna i główka ramy były krótsze niż to, do czego jesteśmy przyzwyczajeni z prywatnego Ultimate AL z konwencjonalną geometrią. Po dwóch godzinach jazdy dało się zauważyć znacznie większe obciążenie karku i barków. Jeśli chodzi o poprawę aerodynamiki ramy, trzeba zaufać danym, które dostarczają pomiary w tunelu aerodynamicznym. Szczególna aerodynamiczna śliskość nie jest zauważalna. Inaczej jest z komfortem: zestaw ram wygładził niektóre nierówności na hiszpańskich drogach, ale w żadnym wypadku nie oferował zbyt dużej elastyczności. Koła zaprojektowane specjalnie z myślą o komforcie zapewniają silniejsze tłumienie.
Opracowany przez firmę Canyon aerobar jest bardzo wygodny w trzymaniu, zarówno podczas jazdy pod górę w pozycji płaskiego górnego łącznika, jak i dolnego łącznika. Elektroniczne przerzutki Shimano wykonały swoją pracę z ostrą jak brzytwa precyzją. Miłą gratką są dodatkowe przyciski zmiany biegów, które są zamontowane po lewej i prawej stronie w klasycznie wyglądającym łuku cięgła dolnego i umożliwiają zmianę biegów podczas sprintu. Bulwiaste koła Zipp wydały subtelny, ale słyszalny dźwięk grzmotu. Jeśli chodzi o skuteczność hamowania karbonowych boków, nie było zauważalnej różnicy w stosunku do klasycznych aluminiowych boków hamowania, przynajmniej w suchych warunkach jazdy próbnej. Tylko wąskie, płaskie siodło Antares od Fizika ustąpiłoby miejsca innemu modelowi, gdybyś go kupił.
Wnioski i ceny
Nowy Canyon Ultimate CF SLX to wysokiej klasy produkt sportowy, który daje dużo radości z użytkowania. Bez wątpienia jest to rower szosowy. Jeźdźcy, którzy preferują bardziej zrelaksowaną geometrię i maksymalny komfort siedzenia, powinni wybrać modele Canyon Endurace. Ambitni kolarze wyścigowi będą zadowoleni z nowego roweru, który odważy się zachować równowagę i chce zaoferować najlepsze połączenie niskiej wagi, specjalnej sztywności, zoptymalizowanej aerodynamiki i wysokiego komfortu. Myśl o siedzeniu na jednym z najnowocześniejszych i najmocniejszych obecnie dostępnych motocykli wyścigowych również może Cię zainspirować.
Nowy Canyon Ultimate CF SLX można zamówić na stronie internetowej Canyon w Eurobike pod koniec sierpnia, a dostawa ma się rozpocząć pod koniec listopada. Zestaw ram będzie wyceniony w tym samym przedziale cenowym, co Aeroad, który jest obecnie dostępny za 2.699 euro. Na razie nic nie zostało ogłoszone na temat wariantów wyposażenia i doboru kolorów.
Jednak jedno jest pewne: jeśli twórcy Canyon postawią na swoim, historia sukcesu Ultimate CF SLX będzie kontynuowana w czwartej generacji - ze zwycięstwem w Tour de France w Nairo Quintana (do raportu informacyjnego na temat zespołu Movistar przed Tour de France 2015).
Schreibe einen Kommentar