Spectrum: W czwartej i ostatniej części naszej serii zimowych testów chcemy również pokazać kilka wskazówek i sztuczek, jak najdelikatniej jak to możliwe przeprowadzić siebie i swój sprzęt przez zimę. Gdzie opieka jest opłacalna, a gdzie nie? Na co należy zwrócić szczególną uwagę?
Podczas gdy niskie temperatury zimą zwykle nie wpływają na rower i jego technologię, coś innego naprawdę ma na niego wpływ: sól drogowa. Od pierwszego śniegu do lutego duża część niemieckich dróg to istna kopalnia soli. Oczywiście kierowcy, piesi i rowerzyści są zadowoleni z czystych dróg, ale sól drogowa bardzo obciąża materiał, zwłaszcza gdy jest mokra.
Słona woda przyspiesza korozję, zwłaszcza stali. Często dotyczy to ram rowerowych (jeśli nie są wykonane z aluminium lub karbonu), łańcucha, kasety, łożysk, hamulców - właściwie wszystkiego. Zimą nie da się uniknąć kontaktu roweru miejskiego ze słoną wodą, ale przy niewielkiej ostrożności nadal można skutecznie zapobiegać powstawaniu dużych obszarów rdzy.
Walcz z solą drogową - 3 wskazówki pielęgnacyjne:
1) Rdza rozwija się, gdy moczysz rower w słonej wodzie na ulicy, a następnie przechowujesz go w ciepłej piwnicy. Dlatego: Po każdej jeździe w soli dokładnie opłucz rower zimną, czystą wodą w domu w piwnicy lub garażu - dotyczy to również sytuacji, gdy przykleił się do niego śnieg i lód.
2) Naoliwiaj napęd w regularnych odstępach czasu. Ze względu na częsty kontakt ze słoną wodą i ogólnie wodą, smarowanie napędu znacznie cierpi w okresie zimowym. Źle naoliwiony łańcuch jest głośny, słabo pracuje i zwiększa zużycie. Zimą należy więc smarować łańcuch po co drugiej jeździe w deszczu lub śniegu. Po prostu wlej olej do łańcucha na stary ręcznik kuchenny lub podobny przedmiot i przeciągnij przez niego łańcuch. W ten sposób można również bezpośrednio usunąć najgrubsze zabrudzenia.
3) Jeśli masz stalową ramę, przed pierwszym nadejściem zimy sprawdź, czy nie ma na niej rys na lakierze. Jeśli rdza zacznie się tworzyć w jednym miejscu, może rozprzestrzenić się pod farbą - ma to wpływ na ramę, a lakier znacznie ucierpi. Jeśli nie wiesz, czy rama jest aluminiowa, czy stalowa, możesz to łatwo sprawdzić za pomocą magnesu. Jeśli jest magnetyczny, jest wykonany ze stali. Jeśli zauważysz rysy, powinieneś jak najszybciej je naprawić.
Nawet jeśli niskie temperatury, jak wspomniano na początku, nie stanowią problemu dla większości komponentów, tutaj należy zrobić wyjątek: jeśli jeździsz na wyściełanym siodełku, zdecydowanie powinieneś sprawdzić, czy siodełko nie ma pęknięć przed pierwszymi mrozami. Jeśli poduszka siedziska w środku zamoknie, a następnie zamarznie, rozszerzy się, co często prowadzi do pojawienia się jeszcze większej liczby pęknięć - już po kilku tygodniach siodło jest gotowe do złomowania. Jeśli odkryjesz pęknięcie, możesz je zamknąć za pomocą superglue. Dobra rada na koniec: niestety taśma klejąca lub inna taśma materiałowa nie wytrzymuje długo na siodełku - co widać na licznych przykładach.
Tak powinno być z naszej strony. Życzymy bezpiecznej podróży przez cały czas, bezpiecznie przechodź przez zimę.
Schreibe einen Kommentar