Probike: Co prawda bolidy karbonowe marki Swift są rzadko spotykane w tym kraju. Jednak właśnie to czyni je interesującymi. W ramach Tour d'Azerbaijan mieliśmy okazję się o tym przekonać Ultravox TI autorstwa Australijczyka Darrena Lapthorne'a.
Lapthorne swoją profesjonalną karierę rozpoczynał w australijskim zespole Drapac. Po objazdach do drużyn europejskich, w 2008 roku był związany kontraktem z Team Sparkasse, na przykład w 2011 wrócił do czerwonej koszulki drużyny. Wyrobił sobie markę w 2007 roku, kiedy zaskoczył zgromadzoną elitę na Mistrzostwach Australii i zapewnił sobie tytuł.
W tym roku Team Drapac kupił licencję ProConti, między innymi dzięki wsparciu kilku ambitnych sponsorów. Jedną z nich jest amerykańska firma Swift, której zespół ze swoim topowym modelem, The Ultravox TI wyposaża. The TI w nazwie oznacza Kwestia zespołu. W przypadku Drapaca jest to kolor czerwony i biały.
Większość komponentów pochodzi od firmy Sram. Amerykanie dostarczają obecnemu Czerwonemu z 11-biegową kasetą i odpowiednimi biegami. Rozstaw od 11 do 28 zębów jest zamontowany na kole Lapthorne'a. Australijczyk zamontował z przodu korbę o przełożeniu od 53 do 39 zębów. Przerzutka posiada tzw Myszkować-Technologia.
Kierownica, mostek i sztyca są firmy Zipp. Tu są Kurs serwisowy SLzainstalowane komponenty. The Kurs serwisowy SL80Kierownica ma 42 centymetry szerokości, a mostek ma 130 milimetrów długości.
Koła są również firmy Zipp. Kiedy dostaliśmy rower przed obiektyw, byliśmy 202montował w wersji rurowej. Te też wskazują Ogniskotechnologia włączona.
Opony reprezentują z Corsę Evo włoskiego producenta Vittoria. Siodło również pochodzi z Włoch, a dokładniej z Fizika. Arundel dostarcza wraz z modelem uchwyty na butelki i pedały Speedplay Zero w czerwonym.
Sercem roweru jest jednak rama. Według producenta waży mniej niż kilogram i jest wyłączony Wysoki moduł Toray 1000- Włókna węglowe połączone z Mitsubishi Rayon 40- Wytworzone włókna. Dodatkowo rama jest również przygotowana pod elektroniczne przerzutki tylne - więc nic nie stanie na przeszkodzie, aby zamontować najnowsze dzieło Sram. Mocowanie przerzutki tylnej jest wykonane z tytanu. Gwarantuje to większą sztywność, a tym samym lepszą precyzję zmiany biegów. Asymetryczna rura podsiodłowa i asymetryczne dolne rurki tylnego trójkąta powinny również zapewniać większą sztywność. Z drugiej strony górna i dolna rura mają kwadratowy kształt.
W wersji tego, jak przeniósł Lapthorne przez Azerbejdżan, Swift leżał Ultravox TI dokładnie w granicach ustalonych przez UCI. Nawiasem mówiąc, Australijczyk zajął trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej.