Jako część Hawk Bike Sales GmbH, producent rowerów Nox Cycles jest znany ze swojej praktycznej konstrukcji, która nie uznaje żadnych kompromisów, jeśli chodzi o funkcjonalność. Na Eurobike 2013 berlińczycy zaprezentowali całkowicie zmienioną gamę produktów. Oprócz całkowicie nowego węgla, ED 5.9C, szczególnie spodobał nam się ten nowo zaprojektowany EDT 5.9 w oku. Dzięki bardzo dobremu wyposażeniu, wyścigowej geometrii i większym kołom, skierowany jest nowy gatunek rowerów: wyścigowe enduro.
Mamy tu na myśli rower enduro, który ma być nieco lepszy, a przede wszystkim szybszy pod każdym względem. O co w tym wszystkim chodzi i jak działa Nox EDT 5.9 W ciągu ostatnich kilku tygodni w berlińskim domu motocykla mogliśmy dowiedzieć się, jak radzi sobie w trudnych warunkach.
//Umeblowanie
W porównaniu do swojego poprzednika, Topnik, nadchodzi rok 2014 EDT 5.9 przez to znacznie bardziej dynamiczny. Jednak podstawowa koncepcja pozostaje taka sama. Możesz wybrać jeden z dwóch punktów obrotu amortyzatora i zmieniać ugięcie sprężyny w zakresie od 130 do 150 milimetrów. Dzięki zestawowi hydroformowanych rurek idziesz z duchem czasu i tworzysz zupełnie nowy całościowy obraz. Wykończenie jest proste i ma subtelne akcenty kolorystyczne.
Funkcje, którymi może pochwalić się Nox, są aktualne. Tak właśnie wykorzystuje się młodszego brata Sramsa XX1Że X01-Grupa, na przejażdżkę. Podwozie jest również najnowocześniejsze. Oto RockShox Szczupak RCT3-Widelec amortyzowany włączony Monarcha Plus RC3-Zastosowano tłumiki tej samej firmy. Oznacza to, że jesteś dobrze przygotowany na trudne sytuacje. Że nowy Mavic Crossmax Enduro LTD 650Bkoła systemowe są również dostępne w typowym dla obu firm kolorze żółtym, co nadaje motocyklowi spójny ogólny wygląd.
Berlińczycy ufają firmie Sram nie tylko w zakresie napędu i podwozia. Jest to również widoczne z przodu i na sztycy. Tutaj jest przyjemnie szerszy i ma 730 milimetrów drwal-Zainstalowana kierownica Truvativ, spółki zależnej Sram. Kierownica jest zamontowana w rozmiarze 50 milimetrów drwal-Trzon. Za sztycę siodła służy Rock Shox, który można obsługiwać z kierownicy Pogłos do użycia. Na tym znajduje się Selle Italia SL XC siodło, które jest również szeroko stosowane w obszarze XC. Opony są firmy Continental. Podczas naszych testów były Król gór w wykonaniu Ochrona 27,5x2.4 wciągnięty na obręcze.
//W akcji
Po zamontowaniu pedałów konfigurujemy odpowiednią konfigurację. Nie brakuje mu możliwości. Odbicie, odbicie i kompresja, w nowym można zastosować nawet kompresję przy niskiej prędkości Szczupak ustawić. Oznacza to, że reakcję można bardzo precyzyjnie dostosować do indywidualnych warunków.
Na szlakach po berlińskim Grunewaldzie chcemy przekonać się, co to takiego EDT 5.9 właściwie może. Co prawda, nie ma tu najwyższych gór, ale nie brakuje tu też stromych podjazdów. Dzięki widelcowi, który można obniżyć do 130 milimetrów, możesz opanować pomiary wysokości, siedząc w wygodnej pozycji siedzącej i nie martwiąc się o unoszące się przednie koło.
Ogólnie rower sprawia wrażenie bardzo kompaktowego. Również szerokie tłumaczenie X01 daje dobry obraz. Działa dobrze i zawsze oferuje wystarczające rezerwy. Jednak w Berlinie rzadko potrzebujemy dużej zębatki z 42 zębami szeroko rozstawionej kasety. Kiedy elementy sprężynowe są zamknięte, kołysanie tyłu jest prawie niezauważalne. Podczas krótkich sprintów rower przypomina trochę hardtail.
Dotarliśmy do starej stacji radarowej na Teufelsbergu, całkowicie otwieramy widelec i amortyzator. W końcu nadszedł czas, aby rozpocząć prawdziwą zabawę. Koła 650B są szczególnie widoczne w pierwszych zakrętach. Dają rowerowi zauważalną stabilność, a kierowcy większe bezpieczeństwo. Rower nie traci jednak nic ze swojej zwinności. Wręcz przeciwnie: widelec wyznacza nowe standardy dzięki swojej czułej reakcji. Działa tak precyzyjnie, że opony dosłownie trzymają się podłoża. Mają szerokość 2.4 cala Król gór dlatego dość obszerny. Oferują jednak przyjemny komfort i dużą przyczepność.
Rower z łatwością radzi sobie z szybkimi odcinkami, większymi skokami i obszarami korzeniowymi. Widelcowi brakuje tutaj trochę progresji końcowej. Jednakże wkład powietrza można zmniejszyć za pomocą elementu dystansowego, co może znacznie poprawić wydajność w obszarze końcowym.
Poza tym wydajność jest spójna. Rower jest zwinny, dobrze przyspiesza i spokojnie trzyma się trasy nawet na szybkich odcinkach. Krytyka Nox EDT 5.9 jest dość trudny do znalezienia. Rower ma wszystko, czego potrzebuje dobre enduro. Z tytułem Race-Enduro możemy z czystym sumieniem zgodzić się, nawet jeśli nie jest to jeden z najlżejszych rowerów na rynku ważący 13,1 kilograma. Pod tym względem pożądane byłoby coś mniejszego.
//Wniosek
Nowy Nox udowadnia, że dobre motocykle enduro można budować także w Berlinie EDT 5.9. Rower nie pozostawia nic do życzenia, ani pod względem wyposażenia, ani osiągów. Sportowa geometria i przemyślane zawieszenie zachęcają do dodania gazu. Ponieważ właśnie tam rower czuje się najwygodniej. Biorąc pod uwagę cenę 3.999 euro, dostajesz tutaj proste, pełnoprawne enduro – takie, które wyznacza standardy.
//Najważniejsze cechy produktu
- bardzo dobry sprzęt
- optymalna reakcja
- kompaktowa i zabawna geometria
//cena i sieć
- 3.999,00 Euro
- www.noxcycles.com
Schreibe einen Kommentar