Japoński producent komponentów Shimano w przyszłym roku wejdzie na rynek e-rowerów. Inżynierowie z Osaki opracowali grupę komponentów specjalnie do tego celu i nazwali je Kroki ochrzczony. Grupa osprzętu to w pełni zintegrowana grupa osprzętu roweru elektrycznego, która obejmuje wszystkie komponenty, od jednostki napędowej po akumulator, mechanizm korbowy i specjalny komputer rowerowy po łańcuch.
Jedna z najważniejszych maksym w rozwoju Kroki był wyraźny nacisk na integrację systemową. Oznacza to, że każdy pojedynczy element osiąga maksymalną wydajność w połączeniu z innymi Kroki opracowywać komponenty. Na Kroki to system pedeleków, który interweniuje, gdy tylko rowerzysta zacznie pedałować, a wspomaganie kończy się przy prędkości 25 kilometrów na godzinę. Jednostka napędowa Kroki Systems charakteryzuje się kompaktową i elastyczną konstrukcją oraz niską wagą wynoszącą 3,1 kilograma, co czyni system jednym z najlżejszych na rynku. Projekt powinien również poprawić sterowność we wszystkich możliwych sytuacjach i uprościć obsługę szerokiej gamie kierowców. Dostępne są trzy poziomy wsparcia: Eco, Normalna i Wysoki, które są wybierane za pomocą łatwego w obsłudze przełącznika. w Ecow trybie zasięg wynosi do 120 kilometrów Normalnatryb może podróżować do 100 kilometrów nawet na poziomie Wysoki nadal można osiągnąć zasięg do 80 kilometrów. Informacje o wybranym trybie wsparcia, zasięgu baterii, prędkości jazdy i wiele więcej dostarcza zasięg systemu Kroki-komputer rowerowy.
Bateria z Kroki-Systems ma pojemność 418 Wh i można go w pełni naładować w zaledwie cztery godziny. Dostępne są dwie wersje akumulatorów do montażu: jedna do klasycznego montażu na bagażniku i jedna do montażu na dolnej rurze. Żywotność akumulatorów wynosi 1.000 cykli ładowania, po czym akumulator nadal można naładować do ponad 250 Wh.
Kroki można idealnie łączyć z piastami Shimano Di2. Według Shimano powinno to między innymi utrzymać wydajność zmiany przełożeń piast Di2, nawet gdy łańcuch jest pod dużym napięciem. W tym celu moc silnika jest na krótko redukowana podczas procesu zmiany przełożeń. Oprócz optymalizacji samej wydajności przełączania, pełna integracja systemu powinna generalnie gwarantować, że wszystkie komponenty będą ze sobą doskonale i bezproblemowo współpracować. Jako kolejną zaletę Shimano opisuje możliwość Krokisystem wykorzystujący Shimanos Projekt E Tube podłączony do komputera, co ułatwia instalację, analizę systemu i indywidualną konfigurację.
//Projekt pilotażowy z Bike&Co i ZEG
Od lutego do sierpnia 2014 r. Shimano przeprowadzi projekt pilotażowy w Niemczech wraz ze stowarzyszeniami Bike&Co i ZEG. Bike&Co i ZEG będą sprzedawać rowery elektryczne z Kroki- Opracuj jednostkę napędową i sprzedaj ją za pośrednictwem dealerów zrzeszonych w Niemczech. Ponadto obie firmy, wspierane przez Shimano, udostępnią rowery testowe wybranym dealerom, aby użytkownicy końcowi mogli przetestować nowe e-rowery Kroki-Włącz napęd.
Frank Peiffer, dyrektor zarządzający Shimano Europe, jest pod tym względem bardzo obiecujący: „Rynek rowerów elektrycznych to nowy segment dla Shimano. Nasze usługi dla producentów OEM, dealerów i konsumentów są kluczowym elementem wdrażania naszego systemu STePS. Dlatego zdecydowaliśmy się na podejście wieloetapowe. Projekt pilotażowy oznacza ograniczoną liczbę poprzez ograniczone kanały sprzedaży z bezpośrednim dostępem do obsługi. Jeśli zdobędziemy tam doświadczenie i przekonamy się, że produkt działa w pożądany sposób, rozszerzymy go na innych uczestników rynku w Niemczech i Europie.”
Pierwsza dostawa do producentów OEM planowana jest na sierpień 2014 r. Specyfikacje Kroki-Systemy są następujące:
// Jednostka napędowa (DU-E6000) i mechanizm korbowy (FC-E6000)
- Zakres temperatur użytkowania: -10°C~+50°C
- Zakres temperatur przechowywania: -20°C~+70°C
- Napięcie znamionowe: 36 V
- Maksymalna moc: 500 W
- Moc znamionowa: 250 W (EPAC EN15194)
- Maksymalny moment obrotowy: 50 Nm
- Klasa ochrony: >IPX6
- Waga: < 3.100 g (bez mechanizmu korbowego)
- Korba: 44 zęby i 38 zębów
// Przełącznik (SW-E6000)
- Przełącznik trybu wspomagania (Wysoki / Normalna / Eco / poza)
- Przełącznik funkcji komputera rowerowego
// Komputer rowerowy (SC-E6000)
- działanie przełącznika
- Łatwy do odczytania
- Czujniki (moment obrotowy / kadencja / pozycja korby / prędkość)
- Pojemność: 418 Wh (36 V, 11,6 Ah)
- Czas ładowania: 4 godziny
- 2 pozycje akumulatorów: typ rack i typ dolnej rury 2.550 g (akumulator)
- Waga: 420 g (uchwyt baterii)
- Zakres temperatur: 0°C~+40°C (ładowanie) -10°C~+50°C (praca) >IPX4
- Klasa ochrony: 1.000 cykli ładowania
- Wzmocniony do użytku na rowerze elektrycznym
- Bardziej wydajne, cichsze i mniej wymagające konserwacji dzięki Shimano Sil Tec
- Tylko dla pojedynczej tarczy z przodu
Schreibe einen Kommentar