A więc to wszystko, rower całkowicie pozbawiony kabli! Producent kół Osnabrück otrzymał rzadki produkt przedseryjny C14 tam, aby go złapać - zupełnie nowa dźwignia Shimano Di2 do hamulców hydraulicznych, której prawie nikt nie widział, nawet u importera ze Stuttgartu, Paula Lange. Zgodnie z sezonem fani biegów przełajowych stworzyli naprawdę zaawansowany rower crossowy z ekskluzywnymi częściami, które z kolei trafiły w ręce redaktorów Velomotion. Nie chcąc przewidywać, jedno jest już pewne: ten rower powinien być marzeniem każdego rowerzysty, który uprawia sport na szosie z rowerem crossowym.
//Sprzęt i praktyka
To już rozwiązało pierwsze pytanie: z CrossPro SL Firma z Osnabrück nie jest skierowana do wszechstronnych sportowców, którzy chcą zamienić swojego crossera w rower do codziennego użytku. Do tego służy model aluminiowy Krzyż Komp z gwintowanymi oczkami na widelcu, który jest dostępny łącznie w ośmiu rozmiarach ram. The SL z drugiej strony to czysty sprzęt sportowy, co widać także po felgach i oponach. Szytkowe opony Vittoria przylegają do głębokich obręczy z włókna węglowego, na których można jeździć przy bardzo niskim ciśnieniu powietrza i zapewniają dużą przyczepność i dobre zachowanie na zakrętach bez obawy o przebicie. To także koła stanowią większość przewagi wagowej, jaką C14 ma nad tanimi aluminiowymi crossami: Prosty aluminiowy zestaw kołowy ze składanymi oponami Schwalbe do hamulców tarczowych waży prawie 700 gramów więcej niż karbonowy zestaw kołowy z C14, który oczywiście również z minimalistyczne osie zaciskowe i światło Dura Ace-Dostarczona kaseta. Nasz rower testowy 55 waży mniej niż 8,1 kg bez pedałów, tylko nieznacznie więcej niż maszyny crossowe używane w profesjonalnych sportach przełajowych.
Do Ultegry 6870 Di2 dołączają zaciski hamulcowe Shimano, które bazują na prądzie Deore'a na podstawie. Otwarte z przodu haki widelca optymalnie pochłaniają moment obrotowy działający podczas zwalniania, a także służą do łatwego włożenia tarczy hamulcowej w zacisk. Wyraźnie widoczne są żeberka chłodzące klocków hamulcowych IceTech, które mają zapobiegać przegrzaniu podczas ciągłego hamowania. Jest to rzadko konieczne przy użytkowaniu w terenie, ale nic nie stoi na przeszkodzie Krzyż Pro może być również używany na ulicy. Przynajmniej nie geometria, ponieważ przy 72-stopniowym kącie skrętu i tylko minimalnie zwiększonym rozstawie osi tylko bardzo wrażliwi rowerzyści odczują różnicę w prowadzeniu w porównaniu z rasowymi zawodnikami.
W terenie C14 okazuje się niezwykle żywy. Lekką ręką można nim pokonywać korzenie i koleiny. Na silne przyspieszenie reaguje natychmiastowym napędem. Czujesz się bezpiecznie również na stromych zjazdach, chociaż rowerzysta jest ustawiony dość daleko do przodu dzięki stromym kątom rury podsiodłowej. Jeśli jedziesz pod strome wzniesienia, musisz przenieść ciężar ciała daleko do przodu, aby utrzymać przednie koło na ziemi.
Działanie przerzutek i hamulców można określić jedynie jako perfekcyjne. Jest już na ulicy Di2 objawienie; jednak w terenie, gdzie cała koncentracja jest tracona na trasie, tym bardziej cieszy się, że nie trzeba zwracać zbytniej uwagi na zmianę biegów. Zwłaszcza płynna zmiana zębatek jest fajna – gdyby C14 był wyposażony w kombinację 50/34 zamiast 46/36, co jest raczej nietypowe dla crossera, prawdopodobnie przestawialibyśmy się z przodu i z tyłu przez cały czas czas. Inne tłumaczenie można oczywiście zamówić w sklepie internetowym C14.
Jeśli chodzi o hamulce, możemy powiedzieć wszystko: obawy, że tarcze hydrauliczne mogą być zbyt żwawe, biorąc pod uwagę słabszą przyczepność opon w Crosserze, są zbędne. Płynnie działające korki Shimano można bardzo dobrze dozować; Strefę przejścia między tarciem ślizgowym a tarciem statycznym można wyczuć nawet przy mocnym chwycie – nie należy zatem spodziewać się niezamierzonego zablokowania kół. Zjawiska takie jak chybotanie widelca, które powoduje wiele hamulców wspornikowych, należą oczywiście do przeszłości dzięki hamulcom tarczowym. Poza dodatkowym ciężarem, jaki (nadal) niosą ze sobą tarcze, nowoczesny układ hamulcowy ma same zalety.
Nowo ukształtowana dźwignia STI o gładkiej powierzchni bardzo dobrze leży w dłoni; różnica optyczna i haptyczna w stosunku do modelu mechanicznego nie jest nawet duża - tylko nowy uchwyt z płaską metalową płytką na "garb" jest jeszcze fajniejszy.
W przypadku C14 praca polega na poprowadzeniu tylnego przewodu hydraulicznego w górnej rurze - bardzo fajnie, ponieważ w ten sposób rower wygląda jeszcze płynniej i łatwiej go chwycić, na przykład podczas podnoszenia go nad przeszkodą. Raczej stara szkoła, ale wypróbowana i przetestowana, to przykręcany suport i przednia przerzutka z zaciskami, przy czym zacisk przerzutki jest zawsze bezpieczniejszą opcją. Ramię chwytające jest przymocowane, aby zapobiec zakleszczeniu łańcucha.
Niezwykły skok przekroju poprzecznego w górnej rurze ma łączyć sztywność główki ramy z wygodą w tylnej części – coś, co wydaje się działać po wrażeniach z jazdy, ponieważ pomimo słupka 31,6, C14 wcale nie jest twardy. Nawiasem mówiąc bardzo praktyczna jest podpórka z łatwo dostępnym kółkiem do dokładnej regulacji nachylenia siodełka. Akumulator znajduje się wewnątrz wspornika z włókna węglowego Di2-Okrążenie. Kierownica Syntace ma lekkie wygięcie do tyłu, co jest miłe, jeśli często jeździsz na szczytach.
Mieszkańcy Osnabrück żądają za to 4.190 euro Dysk Cross Pro SL w testowanej wersji - całkiem znośny, biorąc pod uwagę najnowocześniejszą technologię, jaką oferuje rower. Istnieje wiele sposobów oszczędzania; sama wymiana kół na te z aluminiowymi szytkami, które są tylko trochę cięższe, to wydatek około 500 euro, aw razie potrzeby można obejść się bez takiego detalu jak szlachetna kaseta Dura-Ace - pozwala na to opcjonalna konstrukcja oferowana przez C14. Sama rama kosztuje 1.199 euro (rama/widelec 1.120/420 gramów wg producenta). Jeśli zieleń na C14 nie spotyka się z aprobatą: dekoracyjny kolor ramy karbonowej jest oczywiście dowolny.
//Wniosek
Luksusowy crosser przekonuje wyposażeniem, osiągami i masą. Przerzutki i hamulce są zorientowane na przyszłość, bez rzeczywistej utraty funkcjonalności, można uzyskać znaczne oszczędności w cenie.
//Najważniejsze cechy produktu
- Najnowocześniejsza kombinacja przerzutek i hamulców
- Niska waga odpowiednia na zawody
//cena i sieć
- 4.190 Euro
- www.c14-bikes.de
Schreibe einen Kommentar