Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

roweryTesty

rowery wyścigowe: Test: Merida Cyclo Cross 5000 – Dobra robota w terenie

27 Listopad 2016 by Kacper Gebel

Test: Merida Cyclo Cross 2.500 za 5000 euro ma wszystko, czego potrzebuje nowoczesny rower przełajowy, plus kilka bardzo ładnych i praktycznych detali.

Nazwisko Wolfgang Renner jest ściśle związane z marką Merida. Ważna siła napędowa niemieckiego przemysłu rowerowego, jako wielokrotny mistrz Niemiec w biegach przełajowych, bardzo interesuje się kolarstwem przełajowym; i tak jego firma Centurion i siostrzana marka Merida oferują dość szeroką gamę wyścigówek terenowych. W rzędach modeli dwa na siedem Merida Cyclo Cross 5000 oferuje najtańszą opcję eksploracji terenu na rowerze z włókna węglowego. W każdym razie, jeśli nie chcesz wydawać więcej niż 2.500 euro na karbonowy crosser, teraz powietrze jest rozrzedzone - więc sama cena sprawia, że ​​Cyclo Cross 5000 jest interesujący.



merida_cyclocross_5000_03

Merida Cyclo Cross 5000 – nowoczesny crosser z włókna węglowego do 2.500 euro

Czego można się spodziewać za taką sumę? Przede wszystkim oczywiście nowoczesna technologia, a Merida Cyclo Cross 5000 nie stoi na przeszkodzie. Na pokładzie oczywiście hamulce tarczowe - w pełni hydrauliczne, jak przystało na wyższy segment cenowy. Osie przelotowe również od dawna są obowiązkowe w crossach; Ponadto, podobnie jak wiele modeli przeznaczonych do poważnego użytku sportowego, Merida jest wyposażona w grupę osprzętu 1×11 firmy SRAM.



Wewnętrzne kable i linki są również kwestią honoru w Meridzie Cyclo Cross 5000 i są pożądane w sportach przełajowych pod kilkoma względami: Ułatwiają przenoszenie crossera i jego czyszczenie. Przewód hamulca przedniego jest poprowadzony w widelcu tak, aby pasował. Zintegrowany suport służy przede wszystkim do pięknego wyglądu.

merida_cyclocross_5000_18



Przypuszczalnie dość lekka karbonowa rama jest przeznaczona do różnych systemów przerzutek, co widać przede wszystkim na rurze podsiodłowej. Tutaj dwie śruby czekają na przytrzymanie podstawy wyrzutni; powiązana przerzutka przednia może być obsługiwana zarówno mechanicznie, jak i elektronicznie. Laminowane gwintowane oczka na tylnym trójkącie i widelcu są raczej nietypowe dla ramy karbonowej; Ci, którzy używają Crossera jako wszechstronnego, a także używają go do zimowych treningów ulicznych, będą zadowoleni z opcji dołączenia błotników. A ta opcja jest oczywista, zwłaszcza że Merida Cyclo Cross 5000 niewiele różni się od ulicznego rajdowca pod względem prowadzenia. Model 53, którym jeździmy, jest dość krótki i ma rozstaw osi wynoszący 1.003 mm, dzięki czemu jest bardzo zwrotny; stromy widelec zapewnia żywe sterowanie. Ponadto rama jest wyjątkowo sztywna i pozwala na szybkie przyspieszenie.

Sprytne detale sprawiają, że Merida Cyclo Cross 5000 jest szczególnie interesująca

Ważąca 8,8 kg plus pedały Merida Cyclo Cross 5000 jest średnio lekka lub ciężka - to kwestia punktu widzenia, ale nawet nieco lżejsza niż podano na stronie internetowej producenta. Zestaw kół waży łącznie około 3,6 kg; bez opon, obręczy i tarcz hamulcowych to tylko dobre 1.800 g. To dobra wartość jak na standardowe koło z 32 szprychami. Koła są wyposażone w opony Maxxis Mud Wrestler, które mają mniej bieżnika niż sugeruje nazwa, ale mają dobrą przyczepność w błocie i zapewniają łatwą jazdę. Alternatywnie, felgi Merida mogą być również wyposażone w opony bezdętkowe, ale w tym przypadku może to nawet nie być konieczne: bardzo szeroka obręcz (zewnętrzna 26/wewnętrzna 23 mm) rozciąga oponę daleko od siebie, czyniąc ją mniej podatną na przebicie . Nawet przy ciśnieniu powietrza poniżej 2 barów opona pewnie leży na feldze i nie zaczyna pływać, gdy rower jest pochylony.



Jeśli chodzi o opony, Merida Cyclo Cross 5000 może być również używana w sposób odpowiedni dla gatunku bez żadnych zmian; jeden lub drugi kierowca będzie chciał tylko inną kasetę. Chociaż całkowity rozmiar zestawu czarnych zębatek z 11-42 zębami jest niesamowity (w przypadku tarczy 40 dostępna jest nawet redukcja), tu i ówdzie chcesz mieć pośrednie stopnie podczas szybkiej jazdy, aby móc jeździć z nawet częstotliwość pedałowania. Zainstalowanie kasety 11-32 pozwoliłoby również zaoszczędzić ponad 200 gramów „masy wirującej”. Jeśli pochodzisz z podwójnej tarczy, możesz spodziewać się praktycznej „blokady klatki” podczas zdejmowania koła: Jeśli pociągniesz tylną przerzutkę do tyłu w stronę mocnej sprężyny i naciśniesz przycisk z symbolem blokady, zablokuje się ona w tej pozycji i możesz to zrobić Po prostu wyjmij wirnik. Po zamontowaniu przerzutka tylna jest lekko cofana i następuje „kliknięcie” oraz zwolnienie blokady.

merida_cyclocross_5000_17



Podczas zdejmowania przedniego koła zauważalne jest urządzenie zabezpieczające przed awarią, które zapewnia, że ​​koło nie stoczy się natychmiast po zdjęciu szybkozamykacza. Podczas instalacji należy lekko rozsunąć golenie widelca. To trochę komplikuje sprawę, ale wirnik znajduje się we właściwym miejscu, gdy wciskasz oś.

merida_cyclocross_5000_04



merida_cyclocross_5000_20

Nawet jeśli najtańsza z grup SRAM CX jest zamontowana na Meridzie Cyclo Cross 5000 - nie ma nic złego w działaniu. Po krótkim docieraniu krążki są równie żwawe, co łatwe do dozowania; Funkcja kół zębatych jest świetna, chociaż łańcuch na największych zębatkach spada nieco dłużej niż zwykle na następną mniejszą zębatkę. Przerzutka „X-Horizon” zapewnia wysokie napięcie łańcucha podczas jazdy na małych zębatkach; „pas ratunkowy” działa dość płynnie pomimo wielu zębów. Dźwignie hydrauliczne grup osprzętu SRAM mogą niektórym osobom wydawać się nieco duże; Są jednak ergonomicznie górne, a „garb” u góry pozwala na dodatkowe ułożenie chwytu.

Geometria Merida Cyclocross 5000

47cm50cm53cm56cm59cm
rura podsiodłowa (w mm)470500530560590
Pozioma rura górna (w mm)520530545558573
główka ramy (w mm)100111131150171
tylny trójkąt (w mm)423423423423423
Rozstaw osi (w mm)1002998100310121028
Kąt skrętu (w °)70.571.57272.572.5
Kąt siedziska (w °)7473.573.573.573.5
Zasięg (mm)371372379387396
Stosy (mm)521535554574594


Jechaliśmy na trochę za małym rowerze z dużym przedłużeniem karbonowej sztycy, przez co rower był całkiem wygodny i w tym kontekście nie możemy zapomnieć o małym czerwonym kółku pod siodełkiem, które sprawia, że łatwiej regulować kąt nachylenia siedziska. Jeśli chodzi o geometrię siedzenia, Merida prezentuje się jako wyważona – nie siedzi się zbyt rozciągniętym ani zbyt wysoko uniesionym. Ostatecznie pozostaje bardzo pozytywne ogólne wrażenie, zwłaszcza biorąc pod uwagę niską cenę nowoczesnego crossera z włókna węglowego. Wolfgang Renner z pewnością chciałby jeździć na tym rowerze, gdy był aktywny.

merida_cyclocross_5000_01

Wniosek: Merida Cyclo Cross 5000

Pro

  • Dobre wyposażenie z dbałością o szczegóły
  • Stosunkowo niska cena
  • Oczka do błotników

Contra

Nichts

fakty

materiał ramyWęgiel
HamulecHamulec tarczowy Hydrauliczny
Waga8,8 kg
Cena2.499 €
Sieć www.merida-bikes.com
Merida Cyclo Cross 5000 na rynku rowerów Velomotion
Trzeci najlepszy rower crossowy Meridy jest być może punktem kulminacyjnym kolekcji pod względem sumy jego właściwości: rower jest wysokiej jakości i ma sportowy charakter, można go przerobić na system bezdętkowy i wyposażyć w błotniki. Ponadto jest dość lekki i niezbyt drogi.
tagi:WęgielKrzyżKrzyżowiecCXWiadomości Cyclo CrossMeridaRower przełajowy MeridyAktualnościWstyd

O Kacper Gebel

Caspar Gebel jeździ na rowerze wyścigowym od 40 lat. Specjalistyczny dziennikarz i autor literatury faktu pracuje dla Velomotion, a także dla magazynów Procycling i Fahrrad News.

Cilo Kyano C2

Recenzja Cilo Kyano C2: Mocny silnik – mały akumulator – wszechstronna koncepcja?

Komfort i wydajność na co dzień: Byki Iconic EVO FS

Loteria: Wygraj nowego Scott Addict 30!

Nowy Giant Anthem Advanced SL

Światowej klasy – rower mistrza świata XC: Nowy Giant Anthem Advanced SL

Ryś amerykański Smith

Recenzja Smith Bobcat: Fotochromowy, wszechstronny model na szlak

Cratoni Skyvision

Recenzja Cratoni Skyvision: Mistrz stosunku ceny do jakości z drobnymi słabościami

Shimano Technium L

Shimano Technium L w recenzji: Świetne szkło, słaba rama?

Recenzja Lazer VeloVox: Łatwa komunikacja na rowerze

Mavic Comete Ultimate 2 MIPS w teście: Wydajność i ochrona z jednego źródła

Scott Fastlane

Nowy elektryczny rower szosowy Scott Fastlane: Wbudowany tylny wiatr o wadze poniżej 10 kilogramów

Uvex Sportstyle 235V

Recenzja Uvex Sportstyle 235V: Stylowy, wszechstronny model z ogromnym polem widzenia

Jeśli wyjątkowo nie lubisz łapać gumy: Specjalistyczny Mondo TLR

Test: Okulary fotochromatyczne: Święty Graal dla kolarzy górskich?

Rudy Project Spinshield Pro

Projekt Rudy Spinshield Pro: Klasa premium z drobnymi kompromisami

Related Stories

  • rowery wyścigowe: Test: Merida Silex 700 – Wygodny długodystansowiec
  • rowery wyścigowe: Test: Bergamont Grandurance 6 – stylowy wszechstronny
  • rowery wyścigowe: Test: BMC Roadmachine X – Jak najwięcej rowerów szosowych!
  • rowery wyścigowe: Test: Specialized Diverge Comp E5 – Gravel light czy rower szosowy plus?
  • Test roweru szutrowego Rose Backroad GRX Di2: Mocny pakiet ogólny z pełną kaplicą GRX
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH