Hamulce tarczowe w rowerach szosowych pochłaniają coraz większy pęd. Eurobike pokazał to ponownie w tym roku. [Połączyć] Jednym z pionierów w tym kierunku jest Ernesto Colnago. Włoska legenda konstrukcji ramowych już w zeszłym roku zaprezentowała topowy model w wersji z hamulcami tarczowymi we Friedrichshafen „Dysk C59” zaprezentowała koło, które jest teraz dostępne seryjnie.
Ernesto Colnago był pierwszym konstruktorem ram, który zwrócił się do włączenia włókna węglowego do budowy ram. Opracował koncepcję, której jest wierny do dziś. „Budowa mięśni, elastyczność i osobiste preferencje dotyczące pozycji, w połączeniu z wydolnością tlenową i okrągłością kroku, to zbyt wiele zmiennych, aby rowerzysta mógł zmieścić się w ograniczeniach kilku rozmiarów ram. Z tego powodu wszystkie górne ramy Colnago mają wzmocnioną konstrukcję, którą można dostosować do każdego rowerzysty.– czytamy na stronie internetowej firmy.
Jak można się spodziewać po tych stwierdzeniach, tak też jest „Dysk C59” stłumiony. Dzięki temu Włosi mogą oferować rower w różnych rozmiarach, rzadko spotykanych na rynku w tej kategorii cenowej. Poza tym to działa „Dysk C59” przemyślany w najdrobniejszych szczegółach. Począwszy od dość prostej, ale wciąż krzykliwej czerwono-białej kolorystyki, po wybrane komponenty. Najwyraźniej mamy do czynienia z wyścigówką, w której płynie czysta włoska krew!
//Umeblowanie
Nasz model testowy ma rozmiar 48 i ma zestaw ram, który został specjalnie opracowany do użytku z hamulcami tarczowymi. Po lewej stronie widelca, która jest wzmocniona w dolnej części, a także w trójkącie rozpórki, znajduje się mocowanie post mount na gniazda hamulca tarczowego. Można tu zamontować zarówno gniazda mechaniczne, jak i hydrauliczne. The „Dysk C59” gdyby jednak nie był topowym modelem Colnago, nie miałby doskonałych parametrów. Z tego powodu instalowany jest również hydrauliczny wariant Di2 opracowany przez Colnago we współpracy z włoskim specjalistą od hamulców tarczowych Formula. Charakteryzuje się smukłym korpusem na podstawach i dostosowaniem dźwigni Shimano Di2 do dźwigni. Oprócz hamulców, z których każdy ma tarczę o średnicy 140 milimetrów z przodu iz tyłu, hamulce są również wykonane z karbonu „Dysk Artemidy”-Wirniki ze wspólnego procesu rozwojowego.
Jak już wspomniano, na „Dysk C59” z elektroniką Shimano „Twardy As” przełączony. Jednak nasz rower testowy nie był jeszcze aktualny „9070 Di2”, ale poprzednik, który „7970 Di2” zainstalowany. Siodło pochodzi od Selle Italia, słupek od samego Colnago "Nemezys" i "HB 02" koło z przodu.
//Wrażenia z jazdy
,de „Dysk C59” jest bardzo sztywny i trzyma się kursu od pierwszego kroku. Pokonuje ostre podjazdy i ciasne zakręty równie łatwo, jak płaskie odcinki i wymagające zjazdy. Tutaj rower zaprasza do szybkiego polowania po asfalcie. Z jednej strony wynika to z nienagannego zachowania przełącznika „Dura Ace 7970 Di2”, ale z drugiej strony również w bezpieczeństwie, jakie zapewniają hamulce tarczowe. Oprócz bardzo przyjemnego punktu nacisku, który jest porównywalny z modelami Formula R0 i R1 znanymi z sektora MTB, wynika to głównie z niezawodnie kontrolowanego hamowania. Do stosowania hamulców tarczowych w rowerach wyścigowych trzeba się przyzwyczaić, w końcu ograniczają one prędkość zauważalnie bardziej i dokładniej niż powszechnie montowane modele z hamulcami szczękowymi. Nigdy nie wydawały się szorstkie, czego można by się obawiać.
Dźwignie zaprojektowane przez Colnago i Formula sprawiły nam trochę problemów. Chociaż są one podobne w kształcie do modeli Di2 firmy Shimano, Japończycy zapewniają lepszą odporność podczas zmiany biegów. Ponadto różnicę między adapterami, które służą do zmiany biegów w górę lub w dół, można wyraźniej wyczuć opuszkami palców w przypadku Shimano. Działanie dźwigni „Dysk C59” wydaje się tutaj raczej nieporęczny i pozostawia miejsce na ulepszenia.
Umierać „Dysk Artemidy”-Koła dobrze przyspieszały i dobrze się toczyły podczas naszego testu. Na przyspieszenia reagowały dobrodusznie i solidnie, podczas hamowania pokazywały swoją sztywną stronę.
//Wniosek
Colnago opisuje układ hamulcowy „Dysk C59” na swojej stronie internetowej jako „najpotężniejszy i najlepiej kontrolowany” system, jaki można obecnie znaleźć w sektorze rowerów szosowych. Wysokie twierdzenie, które rower niewątpliwie spełnia. Dzięki zwykłej wysokiej jakości wykonania otrzymujesz „Dysk C59” inspirowany tradycją rower kochanka, na którym chętnie oddaje się swojej pasji. Chociaż rower nie nadaje się do licencjonowanych wyścigów, UCI nadal odmawia używania hamulców tarczowych w takich wyścigach, ale w sektorze amatorskim nie musisz się o to martwić. Przeciwnie, z „Dysk C59” nie tylko przyciągasz uwagę, ale także masz większą kontrolę podczas jazdy w grupie lub pokonywania Alp na mokrych drogach.
Kolejnym plusem jest różnorodność wysokości ramy do wyboru, co znacznie ułatwia znalezienie odpowiedniego roweru. Zauważyliśmy jednak, że rozmiary podane przez Colnago są trochę zaniżone. Jasne, to też „Dysk C59” jest żaden „Maciora wełniana znosząca jaja”, wciąż jest bardzo bliski twierdzenia, że jest naprawdę wszechstronny. Miłośnicy tradycji i nowoczesności w jednym, którzy szukają roweru przemyślanego i niezawodnego, z pewnością będą tu szczęśliwi.
//Najważniejsze cechy produktu
- kompaktowa obsługa
- wysoka sztywność
- bardzo dobry pomiar ciśnienia hamowania
- klasyczny wygląd
- Zgodność systemu
//cena i sieć
- 3990,00 euro (zestaw ramek)
- www.colnago.com
Schreibe einen Kommentar