Nowości produktowe: Ruch E-MTB urósł z małej niszy do prawdziwego rynku. Wraz z rosnącą liczbą rowerów górskich ze wspomaganiem elektrycznym na szlakach, Fulcrum powołał grupę zadaniową w ramach własnych badań i rozwoju specjalnie dla rynku EMTB. Celem było określenie specyficznych wymagań EMTB dla zestawu kołowego.
Podczas gdy inżynierom udało się opracować ramy EMTB, które są bardzo podobne do ich odpowiedników napędzanych przez człowieka. Wymagania dotyczące układu napędowego i wirnika różnią się znacznie w porównaniu z klasycznym rowerem górskim.
Fulcrum postawiło sobie za cel wyprodukowanie pełnej linii kół EMTB, które zaspokoją potrzeby elektrycznego roweru górskiego, nie zaniedbując jednocześnie osiągów i niezawodności.
Przekraczanie granic i tworzenie fantastycznych wrażeń z jazdy bez uszczerbku dla niezawodności i trwałości było trudnym zadaniem. Wynikało to głównie z ogromnych sił, którymi napęd EMTB oddziałuje na wirnik.
Inżynierowie z Fulcrum HQ pracowali niestrudzenie, aby połączyć wiedzę z zakresu produkcji tradycyjnych kół MTB ze znajomością unikalnych sił, ruchów i potrzeb, jakie niesie ze sobą E-MTB. Zwiększona masa roweru, znacznie większa moc w układzie napędowym i ogólnie większe siły to problemy, z którymi należy sobie poradzić.
Bardziej ekstremalna dynamika jazdy wymaga bardziej stabilnej i elastycznej konstrukcji, ale bez zwiększania wagi produktów. W ten sposób wyznaczono nowy standard zarówno w zakresie praktyki jazdy, jak i solidnej konstrukcji.
Każda pojedyncza część koła z serii Fulcrum EMTB została specjalnie opracowana, aby zapewnić odporność na większe uderzenia, skutecznie przenosić ekstremalną moc z tak mocnych układów napędowych, a jednocześnie połączyć to w lekkiej i solidnej obudowie. Czynniki te powinny skutkować reaktywną i zwinną jazdą.
Koła Fulcrum E-MTB to efekt wieloletnich doświadczeń w konstrukcji kół, połączonych z najnowszymi ustaleniami intensywnych badań w tej stosunkowo nowej dyscyplinie.
Aby stworzyć standard wydajności i niezawodności dla kół E-MTB, inżynierowie Fulcrum zastosowali mnóstwo nowych technologii i metod konstrukcyjnych.
Fulcrum E-MTB: 13% bardziej wytrzymałe szprychy
Cała gama kół Fulcrum E-MTB wykorzystuje wyłącznie specjalnie opracowane, ponadwymiarowe szprychy. Te szprychy, ze specjalnie opracowaną konstrukcją główki dla maksymalnej wytrzymałości, nie tylko zapewniają ekstremalną wytrzymałość i trwałość, ale także przyczyniają się do fantastycznego przenoszenia mocy i reaktywności kół. Złożona konstrukcja szprych waha się od 2,2 mm do 1,8 mm, aby zapewnić maksymalną wytrzymałość przy jednoczesnym wyeliminowaniu zbędnego materiału…. Trzymaj rzeczy mocne, ale tak lekkie, jak to możliwe.
Fulcrum E-MTB: 5% mocniejszy kołnierz tarczy hamulcowej
Zwiększone prędkości, masa i siły E-MTB sprawiają, że hamowanie jest jeszcze bardziej krytyczne. Układ hamulcowy jest poddawany znacznie większym obciążeniom, dlatego kołnierz tarczy na piaście musi nie tylko wytrzymać, ale także doskonale reagować na zwiększone siły hamowania. Kołnierz Fulcrum E-MTB jest znacznie większy, co zapewnia większą integralność, ale także o 5% sztywniejszy, co zapewnia solidność i stałą wydajność podczas gwałtownego hamowania.
Fulcrum E-MTB: 4x bardziej niezawodny wolnobieg
Dodanie mocnego silnika do skrzyni biegów nie tylko zwiększa moment obrotowy w układzie napędowym, ale także zwiększa moc przenoszoną na osłonę piasty i jej elementy wewnętrzne. Takie siły wymagały bardziej sprężystego układu wolnego koła i korpusu. Inżynierowie Fulcrum zaprojektowali wewnętrzną przekładnię z hartowanej stali, aby wytrzymać te ekstremalne siły, zapewniając płynne działanie i dłuższą żywotność istotnej części układu napędowego. System jest o 30% bardziej odporny na pękanie niż alternatywne konstrukcje. Hartowana stal, przetestowana na ponad miliard cykli, zapewnia czterokrotnie dłuższą żywotność niż konwencjonalne modele MTB.
Fulcrum E-MTB: 5 mm różnicy w głębokości bieżnika
Przednie i tylne koła roweru górskiego pełnią dwie bardzo różne role. Podczas gdy oba muszą toczyć się wydajnie, przednie koło jest bardziej skoncentrowane na jeździe i sterowaniu, podczas gdy tylne koło musi przenosić większą masę i moc z układu napędowego. Zwiększona waga, dodatkowa moc i bardziej ekstremalne siły, które reprezentują e-MTB, sprawiają, że dobry projekt dla specyficznych potrzeb każdego roweru jest tym bardziej potrzebny. Dlatego koła Fulcrum E-MTB mają specjalne profile z przodu iz tyłu. Przednia obręcz o średnicy 23 mm jest sztywniejsza i ułatwia manewrowanie, podczas gdy tylna obręcz o średnicy 18 mm (profil niższy o 5 mm) jest bardziej płaska i wzmocniona, aby skuteczniej i wygodniej radzić sobie z większymi uderzeniami.
Fulcrum E-MTB: Wewnętrzna konstrukcja wspierająca obręcz
Inżynierowie Fulcrum opracowali wewnętrzną konstrukcję nośną obręczy w postaci pochylonego mostka. Ta zaawansowana konstrukcja rozkłada obciążenie na całą obręcz, zmniejszając nadmierną kompresję w jednym obszarze. Uwzględnienie tej ewolucji strukturalnej zwiększa sztywność o 10% w poziomie i 14% w pionie, drastycznie zmieniając ogólną wydajność.
Fulcrum E-MTB: 7% bardziej niezawodne sutki i obudowa
Sutki, niezwykle mała część o niezwykle ważnej roli. Często pomijane, nyple i ich obudowy są jednymi z najważniejszych elementów w rozwoju nowego koła. Koła Fulcrum E-MTB mają specjalną obudowę z bocznymi prowadnicami po obu stronach, które umożliwiają osadzenie nypla na stabilnej podstawie, która jest idealnie dopasowana do kąta szprychy. Taka konstrukcja pozwala na bardziej równomierne rozłożenie naprężenia szprych. Powstała struktura to sztywniejsze, bardziej responsywne koło, które jest odporne na skręcanie i deformację nawet przy największych obciążeniach.
Koła Fulcrum E-MTB 2018
E-METAL 3 29 cali | E-METAL 5 29 cali | E-METAL 3 27,5 cali | E-METAL 5 27,5 cali | E FIRE 3 27,5 cala | E FIRE 5 27,5 cala | |
---|---|---|---|---|---|---|
dyscyplina | Szlak/Enduro | Szlak/Enduro | Szlak/Enduro | Szlak/Enduro | Enduro | Enduro |
rozmiar koła | 29 cali | 29 cali | 27,5 cali | 27,5 cali | 27,5 cali | 27,5 cali |
typ opony | Gotowy na 2-Way Fit (TM) (przystosowany do zastosowania bezdętkowego / bezdętkowego) | Gotowy na 2-Way Fit (TM) (przystosowany do zastosowania bezdętkowego / bezdętkowego) | Gotowy na 2-Way Fit (TM) (przystosowany do zastosowania bezdętkowego / bezdętkowego) | Gotowy na 2-Way Fit (TM) (przystosowany do zastosowania bezdętkowego / bezdętkowego) | Gotowy na 2-Way Fit (TM) (przystosowany do zastosowania bezdętkowego / bezdętkowego) | Gotowy na 2-Way Fit (TM) (przystosowany do zastosowania bezdętkowego / bezdętkowego) |
Kategoria ASTM | 3 (4 limit wagowy 130kg) | 3 (4 limit wagowy 130kg) | 3 (4 limit wagowy 130kg) | 3 (4 limit wagowy 130kg) | 3 (4 limit wagowy 130kg) | 3 (4 limit wagowy 130kg) |
Waga | 2050 g | 2170 g | 1990 g | 2070 g | 2150 g | 2200 g |
materiał obręczy | aluminium | aluminium | aluminium | aluminium | aluminium | aluminium |
wysokość profilu | / | / | / | / | / | / |
wysokość obręczy | Przód 23mm / Tył 18mm | Przód 23,5mm / Tył 18,5mm | Przód 23mm / Tył 18mm | Przód 23,5mm / Tył 18,5mm | Przód 23mm / Tył 18mm | Przód 23,5mm / Tył 18,5mm |
szerokość obręczy | 35mm | 35mm | 35mm | 35mm | 40mm | 40mm |
Wewnętrzna szerokość obręczy | 30mm | 30mm | 30mm | 30mm | 35mm | 35mm |
układ hamulcowy | hamulce tarczowe | hamulce tarczowe | hamulce tarczowe | hamulce tarczowe | hamulce tarczowe | hamulce tarczowe |
mocowanie hamulca | 6 dziura | 6 dziura | 6 dziura | 6 dziura | 6 dziura | 6 dziura |
Kompatybilność z przednią osią | Doładowanie HH15-110 | Doładowanie HH15-110 | Doładowanie HH15-110 | Doładowanie HH15-110 | Doładowanie HH15-110 | Doładowanie HH15-110 |
Kompatybilność z tylną osią | Doładowanie HH12-148 | Doładowanie HH12-148 | Doładowanie HH12-148 | Doładowanie HH12-148 | Doładowanie HH12-148 | Doładowanie HH12-148 |
przednie koło szprychowe | 28, lewa 14 - prawa 14 | 28, lewa 14 - prawa 14 | 28, lewa 14 - prawa 14 | 28, lewa 14 - prawa 14 | 28, lewa 14 - prawa 14 | 28, lewa 14 - prawa 14 |
szprychy tylnego koła | 28, lewa 14 - prawa 14 | 28, lewa 14 - prawa 14 | 28, lewa 14 - prawa 14 | 28, lewa 14 - prawa 14 | 28, lewa 14 - prawa 14 | 28, lewa 14 - prawa 14 |
materiał na szprychy | Inox | Inox | Inox | Inox | Inox | Inox |
mówił profil | Okrągłe, proste pociągnięcie. Wzmocniona główka | Okrągłe, proste pociągnięcie. Wzmocniona główka | Okrągłe, proste pociągnięcie. Wzmocniona główka | Okrągłe, proste pociągnięcie. Wzmocniona główka | Okrągłe, proste pociągnięcie. Wzmocniona główka | Okrągłe, proste pociągnięcie. Wzmocniona główka |
sutek | Aluminiowe, samoblokujące | Mosiężne, samoblokujące | Aluminiowe, samoblokujące | Mosiężne, samoblokujące | Aluminiowe, samoblokujące | Mosiężne, samoblokujące |
piasta przednia | aluminium, kołnierz aluminiowy | aluminium, kołnierz aluminiowy | aluminium, kołnierz aluminiowy | aluminium, kołnierz aluminiowy | aluminium, kołnierz aluminiowy | aluminium, kołnierz aluminiowy |
piasta tylnego | aluminium, kołnierz aluminiowy | aluminium, kołnierz aluminiowy | aluminium, kołnierz aluminiowy | aluminium, kołnierz aluminiowy | aluminium, kołnierz aluminiowy | aluminium, kołnierz aluminiowy |
Maksymalne obciążenie (system) | 150 kg | 150 kg | 150 kg | 150 kg | 150 kg | 150 kg |
wybiegiem | HG11 (opcjonalnie XD) | HG11 (opcjonalnie XD) | HG11 (opcjonalnie XD) | HG11 (opcjonalnie XD) | HG11 (opcjonalnie XD) | HG11 (opcjonalnie XD) |
Schreibe einen Kommentar