Rynek: Pada śnieg, Boże Narodzenie jest tuż za rogiem. Co mówi branża specjalistyczna, czy sezon rowerowy 2017 był miłym prezentem? Odwiedziliśmy Valentina Billera, właściciela Biller Bikes, i rozmawialiśmy z nim.
Prędkość: Witaj Valentin, przedstaw siebie i firmę naszym czytelnikom.
Walenty Biller: Nazywam się Valentin Biller i jestem czwartym pokoleniem prowadzącym ten biznes. To sklep rowerowy z historią. Zawsze byliśmy w tym samym miejscu w Deggendorf. Jesteśmy dealerami ZEG i sprzedajemy Bulls i Pegasus, a także KTM dla wyższej jakości e-rowerów. Jesteśmy również Specjalistycznym Sklepem Elite, więc obsługujemy również naprawdę wysportowanych klientów, którzy od roweru wiele oczekują.
Prędkość: Co oznacza Elitarny sklep?
Walenty Biller: Mamy bardzo dużą powierzchnię handlową z wieloma produktami Specialized, prawie wszystko jest w magazynie, więc możesz wszystko zobaczyć. Możesz także przetestować większość rzeczy, mamy tam wiele motocykli testowych. Nasi klienci mogą naprawdę spróbować tego, co im odpowiada.
Prędkość: Kiedy się tu rozglądam, masz również szeroką gamę usług i akcesoriów.
Walenty Biller: Dokładnie, jesteśmy Centrum Serwisowym Shimano z ogromnym wyborem części zamiennych. Jako punkt serwisowy Sram mamy również wiele w magazynie. Mamy odzież firmy Löffler, która pochodzi z okolic. Ale także z Vaude i Specialized.
Prędkość: Dziękuję, myślę, że to daje naszym czytelnikom dobre wrażenie na temat Biller Bikes. Chciałbym odważyć się na przegląd sezonu i prognozę z tobą. Tutaj w Lesie Bawarskim jest śnieg, sezon się skończył. Jakie konie pociągowe były w tym roku? Czy byli sklepikarze?
Walenty Biller: Ogólnie jesteśmy bardzo zadowoleni z sezonu 2017, zawsze coś się działo, cieszyłam się, że prowadziłam sklep rowerowy. Jednak asortyment produktów zmienił się w ostatnich latach. Sprzedaliśmy już wiele rowerów trekkingowych lub crossowych za około 1000 euro lub więcej. To znacznie spadło. Ci rowerzyści coraz częściej kupują e-rowery. Np. jeśli chodzi o rzeczne ścieżki rowerowe, tuż za progiem mamy Dunajską Ścieżkę Rowerową i Izarską Ścieżkę Rowerową. W klasie podstawowej do ok. 500 euro wciąż jest dobra sprzedaż. Ale e-rower jest zawsze brany pod uwagę. Oczywiście nadal mamy coś w obszarze niezmotoryzowanym i temu zapotrzebowaniu też możemy dobrze służyć.
Prędkość: A co było „trafieniem”? Wszyscy mówią o e-rowerach górskich. Z Tobą też? Dla okazjonalnych kierowców lub dla tych, którzy mają ambicje sportowe?
Walenty Biller: Tak, eMTB zdecydowanie stały się bardzo ważne. Mamy teraz również wielu młodych klientów e-rowerów. Również klienci, którzy używają e-rowerów jako sprzętu treningowego. Również naprawdę ludzie, którzy się ścigają. Z e-rowerem otrzymujesz podstawowy warunek, ponieważ jesteś z nim w trasie, gdy nie jest to możliwe na normalnym rowerze, w przerwach treningowych lub w życiu codziennym.
Prędkość: A jak to wygląda w Waszych oczach w 2018 roku? Co się dzieje?
Walenty Biller: To, co już odczuwamy, to zapotrzebowanie na rowery elektryczne z dobrze zintegrowanymi systemami. Aby rower wyglądał jeszcze czyściej i schludniej. Firmy wdrażały to wielokrotnie w ostatnich latach, ale na całym świecie pojawiają się jeszcze lepsze rozwiązania. To sprawia, że rowery elektryczne są interesujące dla wielu, którzy wcześniej je odrzucili, również dlatego, że bardziej przypominają normalny rower.
Prędkość: Czy ogólnie jesteś zadowolony z producentów? Czy budują dobre e-rowery?
Walenty Biller: W sumie tak, w ostatnich latach rozwinęło się wiele pozytywnych rzeczy. Zawsze można coś poprawić. Czasami tylko drobne rzeczy, czasami poważne. Nie rozumiem, że jeszcze montuje się hamulce tarczowe, w których można montować tylko proste żywiczne klocki. Zużycie i osiągi czasami po prostu nie pasują do e-roweru. Występuje również duże zużycie łańcuchów i kaset. Istnieją produkty zoptymalizowane pod kątem rowerów elektrycznych, ale nie są one tak trwałe, jak rowery bez silnika. I rzadko są instalowane szeregowo.
Prędkość: Twoja oferta jest bardzo kompletna i nie obsługujesz tylko e-rowerzystów?
Walenty Biller: Mamy coś dla każdego! Na przykład w przypadku motocykli wyścigowych dużym problemem są hamulce tarczowe. Felgi karbonowe są modne, a dobre przewody hamulcowe są dostępne tylko z hamulcami tarczowymi. Dobrze jest też odprowadzić ciepło z węża, myślę, że to świetna sprawa.
Prędkość: Czy rynek to akceptuje?
Walenty Biller: Tak, rowery są teraz bardzo poszukiwane. Tylko kierowcy, którzy chcą wysokiej klasy materiałów i są nastawieni na profesjonalne zespoły, czasami są niechętni. UCI musi coś z tym zrobić. Kiedy profesjonaliści jeżdżą hamulcami tarczowymi, wzrasta akceptacja. Obecnie ambitni technicy wciąż zastanawiają się, dlaczego mieliby jeździć na czymś, czego nie używają ich idole. Chciałbym również zobaczyć jednolity standard dla osi przelotowych, rozmiarów tarcz i tak dalej. Zwłaszcza w regulaminie wyścigów.
Prędkość: W kolarstwie górskim? Napędy jednotarczowe, regulowane sztyce i bardziej agresywne geometrie?
Walenty Biller: Wysuwane sztyce siodła i napęd 1x znacznie ułatwiają jeźdźcowi. Uzyskuje o wiele lepsze osiągi ze swojego motocykla, jest bezpieczniejszy i daje więcej frajdy na drodze. Musi mniej myśleć i ma mniej problemów. Geometria też się zmienia, ale powoli. Rowery są coraz dłuższe, stosuje się krótsze mostki. Ale ogromne zmiany, które istniały w przeszłości, nie są już wprowadzane. Zauważyliśmy, że nowe rozmiary kół bardzo się zmieniły. Opony B-Plus (od redakcji: 27,5-calowe koła z grubymi oponami o szerokości około 3.0 cali) są tematem e-roweru. Większa przyczepność, większa stabilność jazdy, ludzie czują się znacznie bezpieczniej. Był prawdziwy hype, nawet na rowery bez silnika. Ale osłabł, winne są większe opory toczenia, waga itp.
Prędkość: A 27,5 cala przy normalnej szerokości?
Walenty Biller: Oczywiście nadal istnieją. Ale rzadko są od nas proszeni. Ale ja to widzę bardziej w obszarze grawitacji, z dużymi ugięciami sprężyny. Przy normalnych pełnych to może 10 procent. Sprzedajemy głównie 29er. Nasz region może zrobić to samo. Las Bawarski to topowy teren dla rowerów górskich z trasami dostosowanymi do każdych wymagań. Ale prawie nie ma zakrętów, w których trzeba się poruszać, ani podobnych ciasnych rzeczy, jak w wysokich górach. Może to dlatego.
Prędkość: A Ty jaki rower musisz kupić w 2018 roku?
Walenty Biller: Serwis jest dla nas bardzo ważny, nie tylko w warsztacie. Mamy tutaj szeroką gamę rowerów testowych, ogromną flotę rowerów testowych, od enduro po rowery e-trekkingowe. Na przykład od Bulls, KTM lub Specialized. Ważne jest, aby nie kupować roweru, nie wiedząc o tym i nie wiedząc, czy Ci odpowiada. Lubimy pożyczać rower na weekend, aby go przetestować i dobrze się bawić. Ci, którzy wiedzą, co kupują, rzadko popełniają błędy.
Prędkość: Więc jeśli nie wiesz, jakiego roweru potrzebujesz w 2018 roku, możesz po prostu wstąpić do Biller Bikes.
WEB: www.biller-bikes.com
Schreibe einen Kommentar