Test: Giant Trance Advanced 0 to prawdopodobnie wszechstronny rower w portfolio giganta rowerowego. W porównaniu z ubiegłorocznym modelem, wszechstronny szlak został zmodernizowany i zoptymalizowany. Mieliśmy okazję dokładnie przetestować karbonową wersję high-end, która kosztuje 6799,90 euro.
Giant Trance Advanced 0: Ramka
Rama główna wykonana jest z włókna węglowego kategorii Advanced, które jest skrupulatnie produkowane we własnym zakładzie produkcyjnym Gianta. Ten złożony proces zapewnia sztywną i lżejszą konstrukcję ramy. W połączeniu ze zoptymalizowanym systemem tłumienia Maestro, zawieszenie o skoku 140 mm zapewnia duży komfort przy wibracjach. Ale tylny trójkąt również pozostaje bardzo neutralny podczas pedałowania. Ponadto węgiel jest teraz używany do górnego ugięcia. Innowacje powinny nie tylko zapewnić niższy środek ciężkości, ale również tylny koniec powinien pracować wydajniej. Wykonany jest z AluxX SL i oferuje wystarczająco dużo miejsca na opony 27,5". Co więcej, jest wystarczająco wytrzymały, aby przetrwać ewentualny kontakt z kamieniem bez uszkodzeń. Przy okazji: rama posiada mocowanie ISCG-05, które pozwala zamontować prowadnicę łańcucha lub, tak jak my, bashguard Taco. Dolna rura i tylny trójkąt są chronione wysokiej jakości ochraniaczem.
System Boost ze 110 mm z przodu / 148 mm z tyłu jest nowy i aktualny również u innych producentów. Suport PowerCore BB92-PressFit oraz główka ramy OverDrive pozostają niezmienione w stosunku do poprzednika. A teraz koniec: Giant słynie z kolorowych projektów, topowy model z serii Trance błyszczy w chwytającym niebiesko-czarnym matowym połysku. Wygląd dopełniają wewnętrznie poprowadzone pociągi.
Giant Trance Zaawansowane 0: Geometria
Obecny trend geometrii znajduje również odzwierciedlenie w transie. Zasięg został wydłużony o 10 mm, podpora łańcucha została skrócona o 5 mm, a suport został obniżony o 5 mm. Kąt skrętu 67° pozostaje niezmieniony i stanowi solidną podstawę w zależności od obszaru zastosowania. Trance Advanced 0 jest dostępny w 3 rozmiarach ram S, M i L, które według producenta odpowiadają rozmiarom rowerzystów od 1.65 do 1.88 metra. Ale kierowcy spoza specyfikacji rozmiarów również mogą zasmakować w transie, ponieważ istnieje większy wybór rozmiarów z innymi wariantami wyposażenia. Ponadto w 2018 roku w tym wariancie wyposażenia pojawi się również rama XL.
GIANT TRANCE ADVANCED 0 2017 stół do geometrii
MAŁY | ŚREDNI | LARGE | |
rura podsiodłowa (w mm) | 380 | 431 | 482 |
Pozioma rura górna (w mm) | 580 | 610 | 630 |
główka ramy (w mm) | 100 | 105 | 130 |
tylny trójkąt (w mm) | 435 | 435 | 435 |
Rozstaw osi (w mm) | 1129 | 1160 | 1183 |
Kąt skrętu (w °) | 67 | 67 | 67 |
Kąt siedziska (w °) | 73,5 | 73,5 | 73,5 |
Zasięg (mm) | 406 | 435 | 448 |
Stosy (mm) | 587 | 591 | 614 |
Giant Trance Advanced 0: Funkcje
Ramki do zdjęć | Zaawansowany 27,5-calowy Giant Trance |
widelec amortyzowany | RockShox Pike RCT3 SoloAir, 150 mm |
niemy | RockShox Super Deluxe RC3, metryczne mocowanie typu trunnion |
wirniki | Karbonowe koła GIANT TRX 0 z piastami DT Swiss 240S straightpull |
Opona VR | Ewolucja Schwalbe Nobby Nic |
Tętno opon | Ewolucja Schwalbe Nobby Nic |
przerzutka tylna | Sram X01 Orzeł |
dźwignia zmiany biegów | Sram X01 Orzeł Spust 1x12 |
korba | Sram X01 Orzeł |
przerzutka | |
Hamulec | SRAM Guide Ultimate, hydrauliczny hamulec tarczowy |
tarcze hamulcowe | Tarcze Sram Centerline (180mm) |
sztyca | Giant Contact SL |
siodło | Skontaktuj się z lustrzanką |
trzon | Giant Contact SL |
Lenker | Karbonowa kierownica GIANT Contact SLR TR, wznios 19 mm, 31.8 x 750 |
Rakieta terenowa jest dostępna w sumie w 9 różnych konfiguracjach. Przedział cenowy rozciąga się od 1799,90 € do imponujących 6799,90 €. To różnica pięciu tysięcy (!) Euro, ale biorąc pod uwagę różne wersje, jest to całkowicie uzasadnione. Testowany przez nas model z najwyższej półki oferuje sprzęt najwyższej klasy za 6799,90 euro. Zastosowano tylko najwyższej jakości części, co tworzy 12 kg lekki i jednocześnie bardzo wytrzymały rower. Jedną z atrakcji jest 12-biegowy napęd amerykańskiego producenta SRAM o zakresie 500% (10 - 50 zębów). W połączeniu z 34-zębową zębatką umożliwia to pokonywanie stromych podjazdów i długich prostych przy niewielkim wysiłku. Zawieszenie RockShox inspiruje nie tylko pod względem osiągów podczas jazdy. Elementy podwozia wyglądają, jakby były stworzone do motocykla.
SRAM Guide Ultimate zapewnia wystarczające opóźnienie. Jednak 4-tłokowy układ hamulcowy osiąga swoje granice przy tarczach 180 mm na długich zjazdach. Tarcze 203 mm byłyby bardziej odpowiednie dla ciężkich jeźdźców. Dzięki własnym obręczom z włókna węglowego i piastom DT Swiss 240S otrzymujesz zestaw kół bezdętkowych, który jest bardzo lekki, waży zaledwie 1455 g, a także bardzo sztywny. Schwalbe Nobby Nic Evolution są standardowo montowane na felgach. W przeciwieństwie do serii, nasz rower testowy miał na felgach opony Maxxis. Nie tylko jeśli chodzi o felgi, polegasz na produktach wewnętrznych, ale także na sztycy podsiodłowej. Regulowana sztyca Contact Switch SL powrót. Na tym znajduje się odpowiednie siodło, które jest również wygodne podczas dłuższych podróży.
Kokpit jest również wykonany samodzielnie i składa się z karbonowej kierownicy Contact SLR, mostka Contact SL i uchwytów z podwójną blokadą. Przód o szerokości 750 mm i długości 60 mm jest równie nowoczesny jak w modelu M.
Giant Trance Advanced 0: Wrażenia z jazdy
Przejdźmy do chyba najważniejszego rozdziału „jak to jest na szlaku?”. Ponieważ sam posiadam podobny rower, nie zajęło mi dużo czasu, aby poczuć się komfortowo na podłodze. Po licznych przejażdżkach po tutejszych szlakach, które zwykle wiążą się z intensywnym pedałowaniem, wybraliśmy się na kilka dni do Tyrolu. Tam wszechstronność mogła zostać odpowiednio przetestowana. Strome podjazdy i techniczne zjazdy zostały pokonane w dobrze znanych rowerach Eldorado Nauders. Ku mojemu zaskoczeniu rower terenowy jechał w dół równie dobrze jak enduro. Sztywna konstrukcja umożliwia bardzo bezpośrednie zachowanie podczas jazdy, które może przytłoczyć jednego lub drugiego kierowcę. Kiedy dotrzesz na dno doliny, zwykle musisz wrócić w górę.
Muszę przyznać, że zazwyczaj zapominam o zablokowaniu zawieszenia przed wjazdem pod górę – dotyczy to również transu. Dzięki systemowi tłumienia Maestro, który zachowuje się prawie identycznie jak VPP (Virtual Pivot Point), kołysanie tylnej części jest prawie całkowicie tłumione, nawet przy otwartej kompresji. Trudno mi włożyć rower do szuflady, tym bardziej, że można go bez wysiłku przenosić pod górę i żartobliwie zjeżdżać. Należy jednak pamiętać, że rower górski należy do gamy all-mountain. Jest to jednak zauważalne tylko w lekkiej konstrukcji i hamulcach, które na dłuższą metę są nieco za słabe. Szczególnie podobała mi się nowa geometria na płynnych trasach. Niski wspornik dolny i krótki tylny trójkąt zapewniły szeroki uśmiech na nasypach.
Na nierównych odcinkach można zauważyć, jak dobry jest tylny koniec. Dłuższy zasięg dopełnia płynną pracę i nie uwierzysz, że jesteś na drodze przy zaledwie 140 mm. Mówiąc o „gładkości”; Dzięki przełożeniu 1×12 rower jest również przyjemnie cichy podczas zjazdów. Jednak zmiana biegów nie tylko imponuje nieistniejącym hałasem w tle, ale także wyznacza standardy w zakresie wydajności zmiany biegów. Szerokie przełożenie umożliwia pokonywanie nawet długich, stromych podjazdów i łatwe pedałowanie w dół. Mówiąc o napędzie - fajnie, że pomimo bardzo lekkiej wagi nie pominięto bashguarda. Chroni to kółko łańcucha przed nieoczekiwanym kontaktem z kamieniami i wyjaśnia: Trance jest stworzony nie tylko do pozowania.
Ale musisz być szczery: z takim rowerem przyciągasz wiele uwagi. Dlatego przenoszenie wszechstronnego urządzenia jest zabawne, czy to w parku rowerowym, czy w drodze do lodziarni.
Schreibe einen Kommentar