Rynek / E-Performance: Firma Bosch E-Bike Systems zaprezentowała niedawno innowacje na sezon 2018. Oprócz cieszącego się dużym uznaniem systemu E-Bike ABS zaprezentowano również dwa nowe napędy. Trzecią główną innowacją jest pierwszy integrowalny akumulator o nazwie PowerTube 500. Ponadto promowana jest integracja eShift komponentów Shimano Di2.
Jest to prawdopodobnie jedna z najbardziej oczekiwanych innowacji we wszechświecie rowerów elektrycznych Bosch: akumulator, który można zintegrować z ramą. Plotki krążyły już od dłuższego czasu, ale teraz Szwabowie oficjalnie zaprezentowali PowerTube 500. Dzięki kompaktowej i wydłużonej konstrukcji akumulator 500 Wh można łatwo zintegrować z ramami rowerowymi - na przykład z dolną rurą. Dostawca energii jest zoptymalizowany pod kątem szerokiego zakresu zastosowań, od komfortowego miejskiego krążownika po e-enduro. Z wagą ok. 2,8kg jest to również jedna z najlżejszych baterii na rynku.
Inne nowości Bosch 2018
Nowości produktowe: Bosch 2018 z dwoma nowymi napędami do e-rowerów: Active Line Plus i „nowa” Active Line
Rynek / E-Performance: W 2018 roku Bosch kontynuuje ofensywę e-rowerów i wprowadza Active Line Plus, zupełnie nowy napęd dla rowerzystów zorientowanych na wygodę. Ponadto „zwykły” dysk Active Line doczekał się następcy, który jest przede wszystkim znacznie bardziej kompaktowy, lżejszy i cichszy niż jego poprzednik. Nie tylko w tym kraju […]
Nowości produktowe: Bosch przedstawia pierwszą na świecie serię ABS do rowerów elektrycznych: pierwsze wrażenia z jazdy
Rynek / E-Performance: Po kilku plotkach w ostatnich tygodniach i miesiącach, dziś w firmie Bosch wypuszczono kota z worka. Pierwsze e-rowery Bosch z układami hamulcowymi ABS zostaną wprowadzone na rynek w tym roku. Możesz wnieść dużo know-how z sektora motocyklowego i ściśle współpracować ze szwabskimi specjalistami od hamulców z Magury […]
Bosch poświęcił trochę czasu na montaż, mocowanie i demontaż. Rezultatem jest dwustopniowy mechanizm: jeśli otworzysz blokadę baterii, bateria wyskoczy kilka centymetrów z ramy i można ją szybko i łatwo wyjąć. Bardzo praktyczne, na przykład, gdy wybierasz się na dłuższą wycieczkę i musisz przejść na pełną drugą baterię. Mówiąc o drugim akumulatorze: PowerTube 500 jest również kompatybilny z systemem podwójnego akumulatora Bosch: Na przykład producenci rowerów mogą umieścić nowy zintegrowany akumulator na rurze podsiodłowej i jak zwykle podłączyć normalny, zewnętrzny akumulator do dolnej rury. Otrzymujesz więc dwukrotnie większą pojemność, ale na pierwszy rzut oka widzisz tylko jedną baterię.
Bosch eShift teraz z Shimano XT(R) Di2 i Rohloff E-14
Specjalnie opracowana elektroniczna funkcja przełączania eShift została również dopracowana. Jest to interfejs pomiędzy elektroniczną grupą osprzętu roweru a samym napędem.Zaletą jest znacznie płynniejsza zmiana biegów, która jest delikatniejsza dla materiału. Nowością na rok 2018 jest to, że funkcja eShift będzie również dostępna dla grup osprzętu Shimano MTB Di2 XT Di2 i XTR Di2. Jak przystało na takie manetki i rowery, funkcja eShift jest tutaj przeznaczona do użytku sportowego.
Całkowicie nowa jest również kompatybilność z elektronicznym hubem wytrzymałościowym producenta premium Rohloff. „Wersją Rohloff eShift kierujemy się do eBikerów, którzy cenią sobie osiągi, wysoki komfort zmiany przełożeń oraz szybką i płynną zmianę biegów. Ponadto istnieje ogromny zakres przełożeń wynoszący 526 procent – jest to unikat w przypadku pedeleka z przerzutkami w piaście” mówi Claus Fleischer, dyrektor zarządzający Bosch eBike Systems.
Sabina Winnemuth mówią
Gdzie mogę kupić ten rower?