Jazda próbna: Na rok 2017 Centurion całkowicie przeprojektował Numinis, oferując teraz platformę Race i platformę Trail. Oba rowery są na kołach 29″. Wyścigowa wersja Numini musi zadowolić się 100 mm z przodu iz tyłu, podczas gdy wersja szlakowa jest wyposażona odpowiednio w 130 mm i 120 mm. Udało nam się przejechać krótkie okrążenie wersją szlakową na Eurobike i byliśmy pod wrażeniem dobrze wyważonego roweru z ciekawymi funkcjami.
Rama z włókna węglowego jest nowością w Numinis. Amortyzator porusza się poziomo w górę pod górną rurą, a punkt obrotu tylnego trójkąta został zastąpiony filigranowymi, elastycznymi rozpórkami z włókna węglowego. Wyraźną zaletą tego jest znaczna oszczędność masy i waga ramy znacznie poniżej dwóch kilogramów. Kąt skrętu Numinis Trail jest znacznie bardziej płaski niż w wersji Race i wynosi 69 stopni (70,5° dla Numinis Race). Jednak w przypadku roweru terenowego 69,5° jest nadal dość strome - pomaga to kolarzowi na podjazdach, ale może go nieco ograniczyć na technicznych zjazdach. Bardzo udaną cechą tego wizualnie udanego roweru górskiego jest to, że w trójkącie ramy jest miejsce na dwa uchwyty na butelki dzięki nowemu połączeniu amortyzatora. Jest to szczególnie korzystne dla jeźdźców turystycznych.
Linki zmiany biegów Numini są poprowadzone wewnętrznie, a przewód hamulcowy jest zewnętrzny, co zapewnia lepszą obsługę. Rama oferuje również możliwość zamontowania przedniej przerzutki - zwiększa to również przydatność do jazdy turystycznej. Testowany przez nas Numinis Carbon 3000 jest wyposażony w solidne podwozie Fox o średnicy 130 mm z przodu i 120 mm z tyłu, którym można sterować w trzech pozycjach jednocześnie na rowerze testowym za pomocą pilota. Ma przerzutkę 1×11 Sram XO i hamuje sprawdzonymi hamulcami Shimano XT. Koła są dostarczane z M1900 od DT Swiss. Jak to zwykle bywa w rowerach tej klasy, zamontowano również opuszczany pogłos Rock Shox Reverb, którego linki są dyskretnie poprowadzone w ramie. Podsumowując, harmonijne wyposażenie jak na rower szosowy, a także w połączeniu z lekką ramą daje bardzo przyzwoitą wagę całkowitą około 12 kg.
Na pierwszych kilku metrach na rowerze można od razu wyczuć wyścigowe geny Numinis Race, również na Numinis Trail. Tylny koniec jest dość ciasny i zapewnia dobry napęd. Przy zablokowanym podwoziu lekka i sztywna rama daje wrażenie niemal hardtaila i pozwala łatwo pokonywać długie, strome podjazdy. Pozycja siedząca z długą górną rurą i krótkim mostkiem jest raczej sportowa, ale bardzo wygodna. Nie siedzisz zbyt rozciągnięty, ale też nie siedzisz zbyt wygodnie. Przód motocykla jest również ładny i niski, a przednie koło podjeżdża późno, nawet na bardziej stromych podjazdach. Zjazdy Centurion Numinis są również bez zarzutu - chociaż jeden lub drugi może życzyć sobie nieco luźniejszego kąta skrętu na bardziej stromych odcinkach. Rower jest jednak bardzo zwinny ze względu na nieco bardziej stromy kąt skrętu i szybko reaguje na wpływy rowerzysty. Podwozie dobrze radzi sobie również z szybkimi pułapkami skalnymi.
Wniosek: Podobał nam się Centurion Numinis Trail jako bardzo zrównoważony rower, z którego może być zadowolonych wielu różnych rowerzystów. Z jednej strony jego właściwości podjazdowe sprawiają, że idealnie nadaje się jako rower turystyczny z rezerwami do jazdy zjazdowej. Z drugiej strony może również przekonać jako rower terenowy. Świetny rower!
Schreibe einen Kommentar