Jazda na rowerze: Po tym spowodowane przez dwa motocykle Masowy wypadek na Tour of Belgium W minioną sobotę, kiedy Stig Broeckx (Lotto Soudal) został poważnie ranny, wywiązała się dyskusja o niebezpieczeństwie dla kierowców z pojazdów eskortujących rozpalony na nowo. W oświadczeniu UCI ogłasza teraz obszerny katalog środków, które między innymi ograniczą również liczbę pojazdów dopuszczonych podczas wyścigu.
„Bezpieczeństwo jest niezwykle ważnym czynnikiem dla UCI i jego partnerów. Konieczne jest, abyśmy zrobili wszystko, co w naszej mocy, aby chronić kierowców przed niepotrzebnym ryzykiem”. mówi Brian Cookson w oświadczeniu wydanym późnym wieczorem. Z jednej strony UCI nawiązuje do wprowadzonych niedawno nowych przepisów dotyczących pojazdów eskortujących. Zapisano tam między innymi, że kierowcy muszą bez żadnych zastrzeżeń i bezwarunkowo stosować się do poleceń stewardów wyścigu i ustalonych wcześniej przepisów. Jeśli kierowca naruszy to, powinien zostać natychmiast wykluczony z wyścigu i zablokowany na następny. Przepisy te więc już obowiązują – UCI podkreśla też, że komisarze wyścigu podkreślali absolutny priorytet bezpieczeństwa kolarzy podczas spotkań wstępnych w ostatnich tygodniach i miesiącach.
Ponadto w najbliższej przyszłości mają zostać wprowadzone dalsze uzupełnienia przepisów UCI. Obejmuje to na przykład maksymalną dozwoloną liczbę pojazdów eskortujących oraz instrukcje dotyczące tego, gdzie i kiedy mogą one uczestniczyć w wyścigu. W ten sposób celem jest uniemożliwienie motocyklom prób wyprzedzania lub pokonywania ciasnych zakrętów w przejściach, w których istnieje ryzyko upadku. Ponadto obecnie prawdopodobnie badane są powiązania między rozmiarem i osiągami motocykli a wypadkami z ostatnich kilku miesięcy.
Profesjonaliści i związek zawodowy kierowców CPA z pewnością dobrze przyjmą te środki.
Schreibe einen Kommentar