Kolarstwo: Szok, smutek, złość – po tragicznej śmierci belgijskiego zawodowego kolarza Antoine’a Demoitié w wypowiedziach świata kolarstwa emocje mieszają się. Ale wydźwięk jest jasny – wszyscy zaangażowani zgadzają się, że w końcu nadszedł czas, aby pomyśleć o nowej koncepcji bezpieczeństwa kierowców podczas wyścigów. Motocyklista otrzymuje wsparcie od dyrektora medialnego Wanty Groupe Gobert, José Beena.
José Been (dyrektor ds. mediów Wanty Groupe Gobert): „To był tragiczny wypadek. Kierowca motocykla śledzi belgijskie wyścigi od ponad 20 lat. Jest tak samo zszokowany i poruszony tym, co się stało – tak jak my wszyscy. To zupełnie inna sprawa niż wypadki Petera Sagana czy Stiga Broeckxa. Kierowca próbował hamować, stracił kontrolę i upadł na Antoine’a.”
Gianni Bugno (Prezes CPA): „W tych godzinach smutku po śmierci Antoine’a nie chcemy wywoływać żadnej dyskusji. Ale jesteśmy bardzo sfrustrowani. Wielokrotnie podkreślaliśmy, że bezpieczeństwo kierowców musi być na pierwszym miejscu i na ostatnim spotkaniu KPK poprosiliśmy o szczegółowe plany wdrożenia koncepcji bezpieczeństwa. Nie chcę nikogo winić, ale przynajmniej chcę, żebyś pomyślał: każdy ma obowiązek zapewnić, że standardy bezpieczeństwa na każdym wyścigu będą na najwyższym możliwym poziomie.
Alberto Contador (Tinkoff): „Składam najszczersze i najszczersze kondolencje rodzinie i przyjaciołom Antoine’a Demoitié. W końcu potrzebujemy kontroli motocykli i pojazdów!”
Marcel Kittel (Etixx – Szybki krok): „To takie nierealne, że Antoine Demoitié nie przeżył wczorajszego upadku. Składam najszczersze kondolencje rodzinie, przyjaciołom i kolegom z drużyny.”
Brian Holm (dyrektor sportowy Etixx – Quick-Step): "I teraz?? (skierowane do UCI)”
Björn Thurau (Wanty Groupe Gobert): „Drogi Antoine! My, koledzy z drużyny, nie chcemy zapomnieć czasu spędzonego razem i zawsze będziemy Cię miło wspominać!”
Bille Gaetan (Wanty Groupe Gobert): „Dzięki oddaniu narządów Antoine Demoitié uratował życie trzech kolejnych osób – do końca był bohaterem!”
Manuel Quinziato (BMC): „Smutek odbiera mi mowę. Poczucie, że lepsze zasady mogłyby zapobiec wypadkowi, bardzo boli”.
Michael Rogers (Tinkoff): „Czy naprawdę muszą wydarzyć się tak tragiczne okoliczności, żeby coś się zmieniło? Prosimy o UCI i CPA – kolarze potrzebują Twojej pomocy. Czy pomogłoby ograniczenie prędkości wyprzedzania motocykli do 15-20 km/h większej niż na polu?”
Dan Martin (Etixx – Szybki krok): „Co za straszna wiadomość. Rowerowa rodzina straciła brata. Motocykle są koniecznością w naszym sporcie – zarówno ze względu na bezpieczeństwo, jak i media. Coś jednak musi się zmienić w zakresie zarządzania i nadzoru. Wyprzedzanie peletonu podczas zjazdów, szczególnie w kluczowych momentach walki o pozycje – to po prostu nie jest bezpieczne!”
Ramon Sinkeldam (Gigantyczny Alpecin): „Osiem tygodni temu ja i pięciu przyjaciół zostaliśmy potrąceni czołowo przez SUV. Narzekamy na naszą słabą formę. A teraz czytam wieści od Antoine’a…”
Jasper Stuyven (Trek-Segafredo): „W końcu nadszedł czas, aby podczas wyścigów było mniej motocykli. Albo przynajmniej ograniczenie różnicy prędkości podczas wyprzedzania. Czas walczyć!”
Schreibe einen Kommentar