Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

kolarstwo

kolarstwo: „Za dużo wypadków z udziałem motocykli” – UCI obiecuje katalog działań

31 Maj 2016 by redakcja

Jazda na rowerze: Po tym spowodowane przez dwa motocykle Masowy wypadek na Tour of Belgium W minioną sobotę, kiedy Stig Broeckx (Lotto Soudal) został poważnie ranny, wywiązała się dyskusja o niebezpieczeństwie dla kierowców z pojazdów eskortujących rozpalony na nowo. W oświadczeniu UCI ogłasza teraz obszerny katalog środków, które między innymi ograniczą również liczbę pojazdów dopuszczonych podczas wyścigu.

„Bezpieczeństwo jest niezwykle ważnym czynnikiem dla UCI i jego partnerów. Konieczne jest, abyśmy zrobili wszystko, co w naszej mocy, aby chronić kierowców przed niepotrzebnym ryzykiem”. mówi Brian Cookson w oświadczeniu wydanym późnym wieczorem. Z jednej strony UCI nawiązuje do wprowadzonych niedawno nowych przepisów dotyczących pojazdów eskortujących. Zapisano tam między innymi, że kierowcy muszą bez żadnych zastrzeżeń i bezwarunkowo stosować się do poleceń stewardów wyścigu i ustalonych wcześniej przepisów. Jeśli kierowca naruszy to, powinien zostać natychmiast wykluczony z wyścigu i zablokowany na następny. Przepisy te więc już obowiązują – UCI podkreśla też, że komisarze wyścigu podkreślali absolutny priorytet bezpieczeństwa kolarzy podczas spotkań wstępnych w ostatnich tygodniach i miesiącach.

Ponadto w najbliższej przyszłości mają zostać wprowadzone dalsze uzupełnienia przepisów UCI. Obejmuje to na przykład maksymalną dozwoloną liczbę pojazdów eskortujących oraz instrukcje dotyczące tego, gdzie i kiedy mogą one uczestniczyć w wyścigu. W ten sposób celem jest uniemożliwienie motocyklom prób wyprzedzania lub pokonywania ciasnych zakrętów w przejściach, w których istnieje ryzyko upadku. Ponadto obecnie prawdopodobnie badane są powiązania między rozmiarem i osiągami motocykli a wypadkami z ostatnich kilku miesięcy.



Profesjonaliści i związek zawodowy kierowców CPA z pewnością dobrze przyjmą te środki.



tagi:pojazdy pomocniczeBriana CooksonaCrashAktualności- HUASHILUCIwypadek

O redakcja

Velomotion to Twój zespół ekspertów od rowerów i e-rowerów, profesjonalnych rowerzystów i zapalonych rowerzystów. W naszym magazynie prezentujemy nowości produktowe, aktualne i krytyczne relacje z testów oraz nowości ze świata kolarstwa. Opowiadamy się za świadomością jakości, know-how i żywym entuzjazmem dla tematu rowerów.

Nowe siodło 3D o wysokim komforcie: Specialized Phenom Pro z lusterkiem

Solidna i niedroga ochrona D3O: Ochraniacze na kolana Rockrider Feel D_Strong D3O

Jake’a Stewarta Criterium du Dauphine

Criterium du Dauphiné #5: Jake Stewart świętuje pierwsze zwycięstwo w WorldTour

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask z Lidl-Trek – Trek Ballista Mips

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask Tudor: Oakley Velo Mach

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Bahrajn Victorious – hełm Rudy Project Rebel

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask od Movistar – Abus Gamechanger 2.0

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask od Jumbo – Lease-a-bike – Giro Eclipse Spherical

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask od Uno-X-Mobility: Sweet Protection Falconer Aero 2Vi

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask od EF Education–EasyPost – POC Cytal

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask od Red Bull–Bora–hansgrohe i Soudal–Quick-Step – Specialized S-Works Evade 3

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask Visma – Lease-a-bike – Giro Aries Spherical

Aktualizacja zupełnie nowego silnika HPR60 firmy TQ: Ponowne uruchomienie Simplon Rapcon :eTQ i Silk 365 :eLight

Amortyzator RockShox Reverb AXS 2.0

Amortyzator RockShox Reverb AXS: Wygraj jedną z dwóch sztyc regulowanych, w tym wiosło AXS Pod Rocker

  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH