Test: Mavic Ksyrium Pro Thermo – buty zimowe zamiast zestawów kołowych: Tanie Ksyrium w ofercie Mavica nie toczą się dobrze, ale zapewniają ciepło.
Kolejny rok, w którym luty nie chce się skończyć, wręcz przekracza wyznaczony na niego czterotygodniowy termin i doprowadza spragnionych wiosny rowerzystów do rozpaczy. Pokrowiec na kask, czapka, zimowe rękawiczki – mimo wszystko trzeba być przygotowanym na powrót do domu po porannej jeździe treningowej z czerwonym nosem i oblodzonymi palcami. A potem stopy... Ale czekaj, było coś: zostawiliśmy parę butów zimowych na najbardziej niekomfortową porę roku. Świeci słońce, kałuże pokrywa cienka warstwa lodu, a samochody pokrywa szron – idealne warunki dla Mavica Ksyrium Pro Thermo. Nie zestaw kół, ale but, który, jak obiecuje jego producent, powinien chronić przed zimnem „nawet w najbardziej ekstremalnych zimowych warunkach”.
Powinno to być możliwe dzięki konstrukcji znacznie różniącej się od konwencjonalnych butów rowerowych. Zamiast przewiewnych wstawek z siateczki zastosowano solidną skorupę z tworzywa sztucznego ze wzmocnionym noskiem; Do tego mankiet wykonany z neoprenu, pod którym ukryty jest miękko wyściełany język. Wnętrze buta jest wyposażone w przyjemny w dotyku materiał tekstylny. Membrana Goretex między wyściółką a cholewką powinna również zapewniać wodoodporność buta. Pod cienką wkładką wszyty jest rodzaj polaru, który zapobiega przedostawaniu się zimna z całkowicie zamkniętej podeszwy.
Zamknięcie typu twist lock typu BOA utrzymuje but na stopie; mankiet zapinany jest na krótki zamek oraz podwójne zapięcie na rzep. Całość wykonana jest w taki sposób, że zapięcie typu twist lock można obsługiwać również przy zapiętym mankiecie, co jest oczywiście bardzo praktyczne w porównaniu do nakładek zakrywających zapięcia normalnych butów rowerowych. Ogólnie działa to całkiem dobrze; but może być mocno zamknięty, ale bez punktów nacisku. Jednak pokrętło Mavica można dokręcać kliknięcie po kliknięciu, ale nie można go poluzować w ten sam sposób - jeśli but wydaje się zbyt ciasny, najpierw należy całkowicie poluzować blokadę, aby następnie przywrócić pożądaną szczelność. W praktyce jednak problem i tak się nie pojawił – ponieważ but od początku dobrze leżał, nie musieliśmy nawet dotykać gałek.
Należy jednak pamiętać, że należy dodać pół rozmiaru do pełnego rozmiaru do zwykłego rozmiaru buta rowerowego. Mogliśmy nosić buty Mavic tylko ze zwykłymi skarpetami rowerowymi; ciepłe zimowe skarpety i trochę więcej miejsca w bucie powinno poprawić działanie ocieplaczy.
Co prowadzi nas do sedna: jak ciepłe jest Ksyrium? Oczywiście cudów w okolicach zera nie należy się spodziewać. Po kilku kilometrach prawie każda część naszego ciała była świadoma świeżej pogody, w tym nasze stopy – ale to wszystko. Nawet po czterech i pół godzinie na rowerze nie było śladu przerażającego ochłodzenia, mimo że powietrze ogrzało się tylko minimalnie.
Podeszwa jest tak sztywna, jak można to ocenić podczas podstawowego zimowego treningu. Można zauważyć, że but jest dość szeroki w okolicy kostki i może uderzyć w korbę w zależności od ustawienia płytek pedałów. Aby bloki dobrze się trzymały, podeszwa jest chropowata w obszarze trzech nitek, są też oznaczenia do dokładnego dopasowania. Przy wadze 379 gramów na but w rozmiarze 44 Ksyrium nie są zbyt obszerne - ważniejsze jest, aby i tak zapewniały ciepło. Cena 200 euro jest również bardzo przyzwoita, biorąc pod uwagę dobrą funkcję. Ze względu na brak deszczu nie byliśmy w stanie określić w praktyce wodoodporności butów; Jednak krótka próba w umywalce nastraja nas optymistycznie: Ksyrium pływa jak mały kajak; Dziury w podeszwach też nie wchłaniają wody, a korki nie były nawet założone.
Wnioski:
Sprawa jest jasna: jeśli szukasz solidnego buta zimowego, który zapewnia ciepło nawet przy temperaturze około zera stopni, możesz zaufać Mavic Ksyrium Pro Thermo, butowi o nazwie wirnika.
Najważniejsze cechy produktu:
- Dość ciepła, mimo że nie jest to optymalny rozmiar
- Uczciwa cena
- Powinien być wodoodporny (Gore-Tex)
cena i sieć
- 200 €
- www.mavic.pl
Schreibe einen Kommentar