Eurobike / Markt: Pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy na stoisku VOTEC na tegorocznych targach Eurobike, jest nowe logo. Prosty nowy projekt powinien pasować do reorganizacji tradycyjnej marki, a także wskazywać drogę do przyszłości. Pokazano nam innowacje w sektorze szosowym, od szutrowych, przez przełajowe, po tarczowe.
VOTEC VRX
Model VRX to nowość na nadchodzący sezon. Jest skierowany do miłośników rowerów szosowych, którzy lubią jazdę w terenie, którzy nie chcą omijać szutrowych ścieżek i leśnych autostrad, ale chcą je eksplorować i szukają odpowiedniego roweru właśnie do tego obszaru użytkowania. Modelem były klasyczne rowery przełajowe, ale VOTEC dokonał tu i ówdzie cięć w przypadku VRX: rozstaw osi jest większy, kąt skrętu jest bardziej płaski, a suport został przesunięty w dół w porównaniu z klasyczną geometrią CX.
Ponadto główka ramy została wydłużona, aby uzyskać nieco bardziej wyprostowaną, wygodniejszą pozycję do jazdy. VOTEC umieszcza VRX w pozycji hybrydowej pomiędzy nowym żwirem „szufladowym” a klasycznym przełajem - w związku z tym dostępne będą również odpowiednie kompletne koła dla obu wariantów konstrukcyjnych, które mają wspólną aluminiową ramę i widelec z włókna węglowego. Jedyną różnicą między wariantami VRX-C (C jak Cross) i VRX-G (G jak Gravel) są opony. Podczas gdy nowy X-One (33 mm) firmy Schwalbe jest używany w wersji Cross, nowy G-One w 35 mm zastępuje go w Gravel-Votec. Sztywne osie z przodu iz tyłu również poprawiają sztywność roweru.
Dla każdego modelu dostępne będą również dwa warianty wyposażenia. Wersje Comp są wyposażone w grupę osprzętu 2×11 105 Shimano i koła R24 Spline od DT Swiss, podczas gdy wyższy model Pro będzie wyposażony w grupę SRAM Rival 1×11 i R23 Spline od DT Swiss. Cena modelu Comp wynosi 1.499 euro, a modelu Pro 1.699 euro.
Stephan Geiß z Votec krótko przedstawia VRX i nowy VRD w filmie:
VOTEC VRd
Nowy VOTEC VRd to pierwszy i jak dotąd jedyny rower wyścigowy z hamulcami tarczowymi w portfolio VOTEC. Triumf stoperów tarczowych na drogach raczej nie zostanie zatrzymany, więc logiczne jest, że coraz więcej producentów reaguje na ten rozwój. Podobnie jak w przypadku większości innych rowerów w tej klasie, hamulce są montowane zgodnie z nowym standardem Flatmount.
Tylny trójkąt i widelec zostały całkowicie przeprojektowane i zoptymalizowane pod kątem specjalnych wymagań i obciążeń hamulców tarczowych. Same hamulce pochodzą od TRP: HyRD+ działa półhydraulicznie i jest wyposażony w tarcze 160 mm z przodu iz tyłu. Jeśli chodzi o napęd, VOTEC opiera się na sprawdzonej grupie 105 firmy Shimano, a koła DT Swiss R24 Spline również znajdują się w górnym zakresie wyposażenia. Cena 1.499 euro za VOTEC VRd jest wyjątkowo uczciwa, biorąc pod uwagę dobre wyposażenie.
Schreibe einen Kommentar