Test: nie zawsze skandalicznie drogie części przyspieszają bicie serca motocyklisty. W swoim asortymencie pod marką M-Wave, Messingschlager oferuje atrakcyjne produkty rowerowe w rozsądnych cenach. Pedał M-Wave BMX „Flat” można również znaleźć tutaj w cenie 19,90 euro. Jedna, a może nawet WSKAZÓWKA dla łowców okazji? Nasz test powinien rzucić na to nieco światła.
Szczegóły produktu w skrócie
- Materiał korpusu / osi pedału: aluminium / Cr-Mo
- Waga (para): 403 gramów
- Powierzchnia bieżnika: około 95 x 95 mm
- Kołki na stronę/pedał: 5
- Wymienne piny: Tak
- Montaż pedałów: Klucz imbusowy
- Cena: € 19,90
Budowa i konstrukcja pedału
Korpus pedału M-Wave BMX Pedal Flat ma duże wgłębienia, które obiecują dobre samooczyszczanie. Zewnętrzne wstęgi są solidne, a zatem wolne od szczelin. Producent nie oznaczył pedału, więc dobry egzemplarz jest całkowicie czarny ze srebrnymi pinami. Pięć kołków z każdej strony i pedału jest wkręconych w korpus pedału od góry, dzięki czemu w razie potrzeby można je szybko i łatwo wymienić. Zakrzywiony kształt korpusu pedału, patrząc z boku, przypomina Dartmoor Fever Pedal. Uderzające jest to, że środkowy pasek o wysokości 21 mm tworzy najwyższą część korpusu pedału. Zewnętrzne mostki mają wysokość 13 mm, nawet przy kołkach całkowita wysokość pozostaje nieco niższa niż w przypadku środkowego mostka. Bezproblemowy korpus pedału obraca się wokół uszczelnionej osi Cr-Mo.
Przed badaniem / wrażeniem wizualnym
Jeszcze przed testem pedał M-Wave BMX powodował pewne zamieszanie. Całkowita waga 403 gramów dla pary została rozłożona między dwa pedały przy 198 gramach i 205 gramach.Siedmiogramowa różnica między dwoma pedałami nie była jedyną rzeczą, która się wyróżniała. Dwa pedały obracały się z różnym stopniem trudności jeszcze przed testem. Podczas gdy jeden korpus pedału obracał się płynnie wokół osi, drugi pedał zatrzymywał się niemal natychmiast, gdy nie był obciążony. Niestety, niska cena znajduje również odzwierciedlenie w nieco szorstkiej obróbce. Z drugiej strony pozytywne jest to, że pedał nie ma ostrych krawędzi ani rogów.
badanie polowe
Dzięki twardej podeszwie pedał M-Wave BMX prawie nie zapewnia przyczepności, gdy jest mokry. Brak przyczepności do pedału nie wynika z doskonale działającego samooczyszczania, ale naszym zdaniem z nieco niefortunnej konstrukcji korpusu pedału. Podeszwa buta znajduje się głównie na środkowym pasku, ze względu na kształt pedału, but nie ma wystarczającego kontaktu z kołkami. Poślizg na pedale jest niestety nieunikniony. W dalszym przebiegu testu ograniczyliśmy się wyłącznie do butów z miękką podeszwą, które potrafiły dostosować się do kształtu pedału. Wynik był znacznie lepszy, ale nadal nie był dla nas zadowalający. Zwłaszcza na nierównych szlakach z przejściami korzeniowymi i kamienistymi polami stopa nieumyślnie wędrowała po korpusie pedału. Napięcie ciała wymagane do ciężkiej jazdy i skoków jest zatem trudne do zbudowania. Poprawa chwytu byłaby z pewnością możliwa dzięki zastosowaniu wyższych pinów z akcesoriów.
po teście
Odmienne zachowanie pedałów przy obracaniu się nie zmieniło się po teście. Pozytywnie, łożyska nadal nie mają luzu i nadal działają płynnie. Kołki również się utrzymały i są również w pełni dostępne. Z drugiej strony korpus pedału wyraźnie ucierpiał. Widoczne są silne ślady zużycia, szczególnie na środkowym mostku. Test pozostawił również silne widoczne ślady na plastikowych zakrętkach.
[siatka ceny]
Schreibe einen Kommentar